Is dit warmte uitslag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sabrina25, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Vanmiddag mijn zoontje opgehaald van het kdv. Ze zeiden dat hij helemaal onder de uitslag zat. Misschien door de warmte, wat denken jullie?
    Zijn rug/buik/nek zitten vol met deze pukkeltjes.

Zonneallergie lijkt mij niet. Gisteren heeft hij wel bloot op het strandje gelopen. Heb hem goed ingesmeerd en gisteren was er nog niets te zien.

Heb hem net in een lauw bad gedaan en alleen lekker afgespoeld. Niet gewassen dus met badschuim. Lekker voorzichtig droog gedept en nu ligt hij in bed.

Hier even een foto erbij.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Zou idd warmteuitslag kunnen zijn, of de 6e ziekte. Is hij de afgelopen dagen ziek geweest?

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    denk eerder warmte uitslag.
    zonne allergie zijn de bultjes groter en hoeft niet over het hele lichaam te zitten, en het jeukt ook vreselijk.
    ik heb het zelf zonne allergie maar alleen op me armen en benen.

4. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier al een week dezelfde uitslag bij 1 van de 2. Ben er vorige week mee naar de huisarts geweest, omdat hij toen ook koorts had. 6e ziekte was het niet, wat dat kon het alleen maar zijn als hij daarvoor een aantal dagen koorts had gehad ( met 6e ziekte is het eerst een paar dagen koort en zodra de koorts weg is, die uitslag). Huisarts dacht aan EEN virus, niets schokkends. Afgelopen maandag was het iets minder, maar ik heb de indruk dat het nu erger aan 't worden is. Wil morgen de huisarts even bellen om er voor alle zekerheid nog even voor 't weekend naar te laten kijken...

Oh ja, ik denk dus niet dat het warmte-uitslag is ;)

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik hou het goed in de gaten. Morgenochtend als hij wakker wordt gelijk een lichaams check-up.

Hij is alleen verkouden (nu bijna een weekje).

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik herken het wel als warmte uitslag, zo heeft Quinn het ook namelijk.

Maar altijd even in de gaten houden, en even laten controleren door de ha

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

het kan ook zonnenallergie zijn of een reactie van de zonnenbrand.

8. me83

me83 Niet meer actief

het kan eigelijk wel van alles zijn.. lijkt op zonneallergie of warmte uitslag.. er waren geen zandvlooien op het strandje? of miss iets nieuws gesmeerd of mee gewassen met meer parfum of alcohol erin?

hopelijk knapt je kindje snel weer op,tis altijd zielig om ze zo te zien

9. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hij heeft er voor zover geen last van. Gisteravond af en toe een beetje krabben maar verder niets.

Eergisteren ben ik met hem naar het strandje in het kralingse bos geweest. Gewoon zand en zoet water. Daar ben ik heel vaak met hem te vinden. Savonds en de volgende ochtend heb ik geen vlekjes kunnen zien. Dus het moet gisteren gebeurd zijn. Aangezien hij op het kdv gewoon zijn rompertje en shirtje aanhad denk ik dat het gewoon de warmte zou zijn geweest. Want op de delen die dus bloot waren. Armen/ Benen en hoofd is geen vlekje te bekennen.

10. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ontdekte ik gisteren die zelfde bultjes op de armen van mijn bijna 2 jarige.....

Ze heeft er geen last van en het is gekomen doordat ze geen lange mouwen aanhad in de zon....dus ik denk wel degelijk dat het iets met de zon en de wzrmte te maken heeft.

Het zijn echt alleen bultjes, niet rood, niet jeukend, niks aan te merken verder.

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Morgen ga ik naar de huisarts. Maar ik bracht mijn zoontje naar het kdv vanmorgen en daar was een vader van een kindje die ook huisarts is en hij denkt aan de 5de ziekte. Morgen zullen we meer weten.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

zonneallergie is mijn mening, al vind ik het er nog wel "rustig" uitzien. maar het is ook nog maar van 1 dag. (zonnebrand smeren helpt niet genoeg tegen zonnealergie trouwens) mijn oudste van 16 heeft het helaas ook. en die krabt zich ook weer misselijk een ellende is het, zo sneu.

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ik heb zelf ook zonneallergie en heb daarvoor speciale zonnebrandcreme. Ik zal eens kijken vanavond of ik nog wat foto's van zijn bultjes kan maken en zijn gezicht. Misschien kunnen jullie dan meekijken.

14. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Dit is denk ik de 5 de ziekte.
    Mijn zoon heeft het nu ook. Verder nergens last van. Ze kunnen wat koorts krijgen en de ziekte duurd een week. De vlekjes kunnen een paar weken blijven.

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik ben eergisteren bij de huisarts geweest en het is idd de 5de ziekte.
    Mijn zoontje heeft nergens last van. Af en toe een heel klein beetje jeuk maar verder niets.

Deel Deze Pagina