Hoe zit het nou precies met ovulatietesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door juf21, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik ben nu drie maanden aan het temperaturen, en de laatste twee maanden gebruik ik er ovulatietesten bij. Maar toch begrijp ik niet precies hoe het zit.
    Afgelopen dinsdag had ik bij het sporten heel veel buikkrampen. Ik vroeg me toen af of het niet mijn eisprong was, maar dan kon niet, want een paar uur daarvoor had ik een ovulatietest gedaan met een heeeel licht streepje. Voor de zekerheid 's avonds geklust.
    De volgende dag (woensdag) had ik een positieve ovulatietest.
    Donderdag hebben we 's avonds weer geklust.
    Mijn temperatuur geeft aan dat ik woensdag mijn eisprong heb gehad. Dus op de avond van de positieve test meteen een eisprong! Ik dacht dat het na een test nog 24-48 uur zou duren.
    Ben nu toch wel blij dat ik dinsdag heb geklust, want donderdag was dus al te laat.
    Maar wachten met klussen tot je een positieve ovulatie test hebt, kan dus al te laat zijn?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als je een snelle eisprong hebt, dan kan het misschien wel te laat zijn.. Ik zou in ieder geval altijd de dag van de posi ovutest klussen en de dag erna ook.

Maar je hebt dinsdag nog geklust, woensdag je eisprong? Dan maak je een goede kans hoor!

3. Illiana

Illiana Lid

26 okt 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Een ovulatietest reageert op de hoeveelheid LH in je bloed. Na je LH piek volgt je eisprong. Hoe lang die LH piek duurt, verschilt per vrouw (en bij mij in ieder geval zelfs per cyclus).

Ik weet niet wanneer je test, maar als je bijvoorbeeld om 13.00 test op dinsdag kan hij nog negatief zijn, terwijl hij om 18.00 knalpositief is. Maar als je dan dus pas woensdag om 13.00 weer test en je dan pas een positieve test ziet, dan merk je het dus bijna een dag later. Het kan dus prima dat je op dinsdagavond het begin van je LH piek hebt gehad, en dat dan 24 uur later op woensdagavond je eitje gesprongen is.

Deel Deze Pagina