Hallo, deze vraag ook bij baby/dreumes gesteld. Mijn kindjes zijn vorig jaar herfst/winter best veel ziek geweest. Was de ene beter, dan was de ander weer ziek, ze staken elkaar steeds weer aan. Nu dacht ik zou het misschien iets helpen als ze wat extra vitamines krijgen dmv supplementen. Ze eten verder goed en gezond. Wie heeft er ervaring mee en welke gebruiken jullie?
ik geef ze dagelijks vitamientjes... animal parade heten ze te koop bij de vitamine store. wel beetje prijzig
Hier krijgt ze nu alleen vit D-pilletjes, als die op zijn, gaan we denk ik voor de multivitamine van Davitamon; kauwtabletjes vanaf 1 jaar met voldoende vit D ook, dus is 1 zo'n tabletje voldoende.
Sinds ze 1 is krijgt mijn dochter elke dag twee van die multivitamine tabletjes. Ik verbeeld me dat ze sinds ze deze krijgt wel minder vaak ziek, is maar dat kan ook te maken hebben met leeftijd natuurlijk (of mijn verbeelding ).
Ik geef ook het hele jaar door 2 multivit. per dag, van Davitamon. Om aan de vit. D hoeveelheid te komen en ook omdat ze niet elke dag even goed hun groenten eten. Ik ga er sowieso tot een jaar of 5 mee door.
Vanaf eind augustus geef ik 2 Davitamon multi kauwtabletjes, het heeft niet geholpen hoor, alweer een kleine week een virus te pakken.. Al heerst er natuurlijk van alles, dus misschien was het anders al eerder geweest.
De oudste krijgt hier 2 multivitamine tabletjes. De jongste krijgt daar nog de vloeibare variant van. Ze eten gezond en meestal goed, maar ze moeten toch de Vitamine D hebben dus dan maar compleet aan vitamines.
Ik zeg altijd... Je kunt ook gewoon goed eten. Maar met die ukken is dat altijd wat lastiger he. Hier echter een groente/fruit-monster dus wij geven niks. Manlief zelf neemt wel vit-pillen typisch genoeg. Die heeft ondanks goed eten toch wel het idee dat ie meer weerstand heeft als ie dat doet.
Het is per kind verschillend vind ik. Een gezond kind dat goed verantwoord eet, volgens de verdeling van schijf van 5, heeft op zich geen extra vitamines nodig. Mijn dochter weigert bijv pertinent melkproducten. Als we per dag 150cc zuivel erin is dat veel. Dus krijgt zij het hele jaar door extra calcium. Overigens vooral omdat ze ook achterblijft in de groei (lengte). Onze kinderen eten wel heel goed fruit, groente en granen. Dus multivitamine geven we alleen in periodes dat we ze zien kwakkelen. Ze zijn extreem prematuur geboren dus hebben gewoon wat zwakkere longen en minder weerstand. In de zomermaanden, of als ze goed gezond zijn geef ik niks extra's.
Dat is dus een misverstand. In een normaal dieet zit domweg te weinig vitamine D. Alleen vette vis bevat behoorlijke hoeveelheden vitamine D. In de zomer kan de zon dat opvangen. In de winter niet. Ze eet wel veel groenten, en ook daar zit calcium in. Ik zou me er niet zo druk over maken daarom. Volgens mij helpt extra calcium niet om extra te groeien.
Ik geef optimax multi vitamines. Zijn vanaf 1 jaar, in de vorm van een beertje. Ze krijgt er 1 per dag. Tot haar tweede kreeg ze alleen D, maar sinds een half jaar eet ze haar groente niet meer zo goed, ik blijf het nu geven. Geen losse D meer. En ondertussen maak ik vaker de gerechten waar ze dan wel de groente opeet.
Die inderdaad!van dat merk heb je ook druppels...verder kan je ook visolie met smaakje geven. Kijk uit,want in veel supplementen zitten weer chemische toevoegingen. Beter zo natuurlijk mogelijk, wel duurder maar wel zo gezond!