Is dit wat zo :)?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Meijke, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Met 5 maanden willen we starten met groente, ook op advies van de KA, ivm reflux van onze dochter. En het advies is niet eerder dan 6 maanden fruit ivm fruitzuren.

Nu ziet haar "schema" er ongeveer zo uit (ze wil zelf om deze tijden, behalve de laatste fles, daar maak ik haar voor wakker). Ze drinkt de 180/6 trouwens bijna nooit leeg, meestal laat ze 20 cc staan. Maar 150/5 was dan net weer een paar slokken te weinig ;).

7.00 180/6
    8.30-09.15 slapen
    9.30 fruit
    10.30 180/6
    11.00-14.00 slapen
    14.30 180/6
    16.30-17.30 slapen
    18.00 groente
    18.30 180/6
    19.30 slapen tot 6.30
    22.00 150/5 hier drinkt ze meestal maar de helft van

Ik heb dik gedrukt waar ik de groente en strakjes ook fruit in gedachten heb. Dan kijken of ze de 4e fles verschuift naar 19.30 ongeveer en de 5e niet meer geven. Mocht ze die nog wel nodig blijken, komt die 5e er zo weer bij uiteraard.

Lijkt het ergens op :)?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ziet er prima uit.. Of ze die 5e fles nodig heeft, moet je even aankijken. Ze zal dan in ieder geval wat meer groente moeten eten dan een paar happen. Maar 4 of 5 flessen mag allebei met die nr1 voeding.

In ieder geval goed dat ze nu kan drinken op de tijden dat ze graag wil. Dat kan nog wel gaan schuiven als je fruit en groente gaat toevoegen. Maar dat is niet erg. Daar kun je dan wel naar kijken als het gebeurd..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op zich hoef je voor 6 maanden naast flessen helemaal niets te geven, en vooral bij reflux zou ik heel voorzichtig zijn met vast voedsel. Reflux en allergie gaan vaak hand in hand, dus met vroeg bijvoeding is de kans dat de reflux erger wordt reëel.

Best is om, als je met vast voedsel begint dit de eerste weken ergens halverwege de ochtend te geven. Je ziet dan veel beter hoe het valt en mocht je kind er last van hebben dan zit je niet de hele nacht met een huilend kind.

Ik zou zeggen: doe de eerste weken de groente in de ochtend om half tien. Tegen de tijd dat je ook fruit gaat geven kun je de groente naar de namiddag verplaatsen en het fruit in de ochtend geven. Je kunt ook de eerste weken dat je fruit geeft per dag OF fruit OF groente geven, in het begin is het helemaal niet nodig om het allebei al te geven. Zeker als je kind een allergische aanleg heeft is het handiger om maar één ding per dag te geven in het begin.

Wat het aantal flessen betreft: dat merk je aan je kind. Als je overgaat naar opvolgmelk zul je merken dat ze waarschijnlijk minder melk gaat vragen omdat dat wat meer vult.

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Jouw schema ziet er prima uit hoor. En wat betreft die 5e fles, ik wilde die er ook graag af hebben maar ze heeft het nog nodig dus die krijgt ze dan ook nog.

Deel Deze Pagina