Mijn dochter is nu ruim 2 weken oud en ik denk dat ze zo rond de 3300 /3400 gram weegt. De kraamhulp en vk hadden geadviseerd om de voedingen langzaam op te hogen naar 100 cc. Deze week is ze al een paar keer voor 6 flessen gekomen ipv 7 en heb dus gister de flessen naar 100 cc gebracht (90+3). prompt komt ze vandaag weer voor 7 flessen. Wat moetik nu doen met de hoeveelheden? Gewoon 100 blijven aanbieden? Ook al gaat ze de komende dagen weer voor 7 flessen komen? Of weer terug naar 90?
Klopt, gewoon 100 aanbieden en kijken wat ze opmaakt. Laat ze er standaard weer wat inzitten kun je altijd nog terug naar 90
Ok, dus als ze 7 flessen van 100 zou drinken zou dat niet erg zijn? Ik heb geen ideewat een normale hoeveelheid per fles en normaal aantal voedingen is met deze leeftijd.
Niet hier vragen, maar aan je dochter vragen wat ze wil. Dus gewoon 90/3 maken en die geven als ze er om vraagt.
@sophie ik zit hier nu nog steeds op 7 voedingen van 100cc het kunnen er bij de leeftijd van mijn zoontje ook 5 van 150 zijn, maarja dat doet hij niet , dus het is echt kijken naar wat jou kindje wil en nodig heeft je kunt een rekensommetje maken van gewicht, dus bij jou 3.4 x 150 = 510 gedeeld door het aantal voedingen dus bij 7 voedingen zou ze minimaal iets meer als 70 cc moeten drinken en maximaal bereken je hetzelfde sommetje alleen dan x 200 en dan kom je op 680 gedeeld door 7 en dat is dan bijna 100cc dus niet erg als ze 7 x 100 cc wilt drinken, en als het minder is een xtje is het ook niet erg
Met 2 weken dronk mn dochter 6x 100, soms liet ze 5 of 10cc staan. Een enkele keer kwamen we ook op 7 flessen. Voor een keer is dat echt niet erg.