Hoi, Misschien kan iemand me helpen. Aangezien dat de mmm steeds dichterbij komt ga ik me toch dingen afvragen (vandaag weer ongi geworden) Zo dus ook als ik voor IVF/ICSI moet. Kan iemand me vertellen hoe de punctie in zijn werk gaat en vooral de verdoving. Hoe wordt de verdoving gezet en voel je er dan nog veel van. Ben een erg kleinzerige muts en ga me dan idioot druk maken dus ga liever goed voorbereid erheen kan het altijd mee vallen. Dus kom maar op met de ervaringen
Ik heb 2 jaar terug punctie gehad in het catharina en ik denk nu volgende week weer... Je krijgt een cocktail van pijnstillers die je vooraf in mag nemen. Deze pijnstillers zijn vergelijkbaar met 10 mg morfine. Ik werd hier een beetje "dronken" door. Hangerig, rustig. Verder werd het gedeelte van onder verdoorfd met een spuitje, even een vervelend prikje en verder viel het mee. Ik had heel veel follikels (rond de 30) veel te veel eigenlijk, dus had ook een lange punctie. Het is niet prettig, maar je wordt ook goed geholpen met je ademhaling, ze geven duidelijk aan wanneer ze aanprikken (dit is het vervelendste, ze prikken links en rechts een keer aan en zuigen dan zeg maar alle eitjes op). Het zuigen is niet echt vervelend ofzo, voel je (zoals ik het ervaarde) eigenlijk niks van. Ik heb ondanks de intensieve functie, dit niet als heel vervelend/pijnlijk ervaren. De bevalling vond ik vervelender haha... Hoop dat je hier iets aan hebt..
oké dank je wel. Die verdoving prik vind ik wel eng maar ja eerst maar even afwachten wat uit de zaad controle gaat komen. Bevallen heb ik nooit mee gemaakt twee keer een KS gehad en dit vond ik een eitje kon eigenlijk vrij snel alles weer . Maar die punctie zie ik wel als een berg tegen op. En ze geven niet een soort van narcose??
Als het goed is moet je ook nog naar een info avond waar alles duidelijk uitgelegd word en waar tijd en ruimte is voor vragen. Ik vond deze avond heel prettig. Ik heb geen ervaring met de punctie omdat we uiteindelijk toch voor een andere behandeling gekozen hebben.
ja er is inderdaad een informatieavond, waar jullie en andere startende stellen aanwezig zijn, een van de fertiliteitsartsen geeft dan uitleg en je kunt vragen stellen, heel fijn! ze geven in principe geen narcose, maar ik heb wel eens gelezen dat mensen hierom vroegen en het uiteindelijk kregen. In andere ziekenhuizen doen ze dit overigens wel standaard, dus het is ook ziekenhuisafhankelijk hoor
Ik heb toevallig vandaag mijn tweede terugplaatsing gekregen in het catharina. Maar ik heb toch echt nooit een verdovend spuitje gehad bij de punctie. Ik zelf heb er voor gekozen om het "dronken" makende medicijn niet in te nemen omdat ik gewoon echt niet tegen dat gevoel kan en ik al jaren yoga doe dus mijn ademhaling heel goed onder controle heb. Ik heb dus wel behoorlijk wat pijn gevoeld, maar dan moet ik je er wel bij zeggen dat ik wel HEEEEEEEL gevoelig ben daaronder. Gelukkig duurt dat steeds maar secondes dus het is goed weg te ademen. Ik raad je wel aan om al een paar dagen voor de punctie alvast eens te oefenen op je ademhaling. Dan overvalt het je niet zo op de dag zelf. Maar goed dat s dus mijn ervaring
Hier zwanger van ons derde kindje. Allemaal gemaakt in het ivf lab van het catharina ziekenhuis. Puncties waren goed te doen met de pijnstilling (naproxen, paracetamol en een pilletje valium). Als de punctie begint brengen ze eerst de eendenbek in, maken ze de baarmoedermond schoon. Dan nemen ze een echoapparaat (voor inwendig) waar een naald aan zit. Hiermee prikken ze de eiblaasjes aan. Naderhand mag je even bijkomen in een ander kamertje. Wij hebben erg goede ervaringen, succes!