Als ik zelf appel of zo pureer is het altijd zo vloeibaar iemand tips om het dikker te maken behalve met banaan. In die kant en klare potjes zit zetmeel zou ik dat er gewoon door mogen doen om het dikker te maken?
wat rijstebloem inderdaad. Maar als je dat niet standaard gebruikt is het ook zonde om de hele pak daarvoor open te maken. Anders wat papgranen of een verkruimelde liga of zo... Toen ik puur appel gaf deed ik deze trouwens raspen ipv pureren. Als dat nog te grof is voor de kleine kun je het nog verder fijnprakken met een vork. Zo wordt het niet zo vloeibaar. Voor peer en meloen had ik zelf ook geen oplossing, deed hier dus wat rijstebloem doorheen
Ik doe meestal wat liga erdoor, maar is toch niet ideaal. Stukken peer/meloen dat lukt hier nog niet.
Kun je het niet uit laten lekken in een fijne zeef? Of de stukjes (ik neem aan gekookt) in z´n geheel geven?
Appel raspte ik altijd en peer/ rijpe meloen in mini stukjes snijden. Pureren is idd geen optie. Soms doe ik het wel en geef ik het door de tuitbeker aangelengd met water. Een heerlijk fruitsapje! Toen ons zoontje 4-6 maanden was gebruikte hij ook JBPM en gebruikte ik dat om het dikker te maken.
Ik doe er wat liga door, vind ze heerlijk. Maar rijstebloem zou ook kunnen (maar dat gebruiken we niet meer).
ik verkruimel altijd een (stuk van) liga erdoorheen. Maar ze is stukjes gewend dus dat is hier nooit een probleem.
Je kan ook nutriton gebruiken. Maar dat zou ik ook niet helemaal speciaal daarvoor gaan aanschaffen...is best duur namelijk in vergelijking met rijstebloem dan. Ik heb hier ook wel eens gelezen dat je daar (ook bij fruit) heel goed aardappel voor kan gebruiken.
Ik vroeg me dat vandaag ook af en heb eens gekeken op een potje wat er nou precies in zat. En daar stond ook rijstebloem blij, dus dat heb ik er ook door gedaan en idd hapje werd iets dikker.
Je kunt fruit heel goed indikken met een geprakt aardappeltje. Aardappel is heel neutraal van smaak en hypoallergeen, dus heel goed hiervoor te gebruiken. Maar op zich, wat de anderen ook al zeggen, appel gewoon raspen, of in stukjes aanbieden kan met 6 maanden ook heel goed. Ik legde de partjes meestal iets van 15 seconden in de magnetron, liet ze afkoelen en gaf ze dan gewoon zo in de hand. Pureren hoeft eigenlijk niet meer met 6 maanden, gewoon prakken of stukjes kunnen de meeste kinderen motorisch gezien wel aan hoor!