Heb jij je wel eens schuldig gemaakt om iets te eten wat eigenlijk niet mag?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lovelyroses, Jul 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelyroses

May 22, 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    Hallo iedereen..

Ik ben heel erg benieuwd of jullie tijdens de zwangerschap eens iets hebben gegeten wat eigenlijk niet mocht maar je had er zoooooo een zin in.. Ik heb al 3x een broodje met filet american gehad, ik voel me daar overigens wel heel erg schuldig over omdat ik heb gelezen dat je kindje daar blind van kan worden.. Hoe zit het bij jullie?
    xxx

2. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Nee, ik ben heel braaf :) .

3. Delta

Delta Niet meer actief

ik zou t gewoon niet doen hoor. ik ben nog niet zwanger, ben gek op sushi, maar eet t gewoon niet meer.. maaar ik kan mezelf er ook heel goed vanaf houden, en mijn vriend zou het ookm niet toestaan, wat vind jou vriend/man ervan dan?

4. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Nope. Alleen bij Oud en Nieuw had ik één slokje champagne. Voor de rest, ik zou het niet eens dúrven, ook al is de kans 0,00000000001 % dat er iets gebeurd.

5. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik wilde vanmiddag een broodje zalmsalade.
    Ik las daar op internet verschillende berichten over.
    De VK hier zei dat het wel kon, dus ik heb het gedaan.

Maar het is voor mij niet 100% duidelijk of het nu wel of niet mag.

Verder heb ik in de eerste weken een keer salami gegeten. Ik kwam er later achter dat dat niet mag :(

Voor de rest ben ik heeeeel braaf :) Mis rauw vlees heel erg, maar ik kan best 9 maanden zonder als dat veiliger is voor de baby.

6. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb in het begin sushi gegeten. Maar daar zijn de meningen over verdeeld of het mag of niet.

Het was in iedergeval vers bereid waar ik bij stond, en ik heb geen tonijn /paling en makreel genomen. (vanwege de zware metalen die erin zouden kunnen zitten)

7. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Makreel en zalm mag je niet vaccuum verpakt eten. Daar kan nl listeria in zitten.
    Tonijn mag je wel uit blik eten. Dit is jonge tonijn.

8. versace cristal

versace cristal Actief lid

Jan 24, 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    ik ook niet...Ik hou me dr gwoon aan..bij twijfel doe ik het niet...het gaat wel om mijn kindje.!!!!!...
    En volgens mij als je dr 1x aan toe geeft gaat de volgende ook veel makkelijker...
    Per ongeluk kan altijd als je niet goed bent voorgelicht bijv..maar als je t wel weet vind ik het niet kunnen...achteraf kun je jezelf wel voor de kop slaan als er straks wel wat mis is...
    Ik zie genoeg die rustig drinken (alcohol) of roken nou dan kan je mij niet pissiger krijgen hoor!! wat is nou dan 9 maand even zonder als t in het belang van je kindje is...En dan vervolgens na de bevalling lopen klagen dat je kindje allerlei klachten heeft....
    De zorg begint al wanneer je zwanger bent en niet pas na de bevalling..

Maar dat is mijn mening...

9. Lovelyroses

May 22, 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    Ik snap het wel.. vind het ook heel knap dat jullie er vanaf kunnen blijven. Ben wel gestopt met roken alleen 3x filet american gehad.. Ik vraag het wel altijd aan mijn vriend of die het goed vind, maar hij vond het goed omdat ik 10 kilo af was gevallen en dat het enige was wat ik lekker vond. Nu eet ik geen filet meer door schuld gevoel en hou ik het bij kaas en ei..

Ik wist helemaal niet dat tonijn en salami niet mogen..? Toch maar weer eens op internet een lijst bekijken van wat wel en niet mag

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Tonijn wordt afgeraden vanwege de kans op zware metalen erin. Maar salami mag gewoon hoor, dat is namelijk geen rauw vlees oid. Zalmsalade is ook geen probleem, zolang het dus geen rauwe zalm bevat.

Ik heb zelf gisteren vacuum verpakte gerookte makreel gegeten, ik nam aan dat dat wel mocht omdat 't dus geen rauwe vis is, maar kennelijk wordt dat ook afgeraden. Hmm...

11. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb ook wel eens iets gehad wat niet mocht.
    Ik heb vorig jaar een MK gehad en toen juist alles heeeeel braaf gedaan en toen ging het mis.
    Nu weet ik wel dat dat er los van staat maar de VK zegt zelf ook wel dat je wel eens iets mag (liever geen roodvlees) maar dat je het vooral niet te vaak moet doen.

Kan iemand me vertellen waarom ik geen salami zou mogen??
    Ik eet het nml wel

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Oh en salami eet ik idd ook, dat is het enige waar ik nu niet misselijk van wordt als broodbeleg :)

13. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Salami mag wel omdat het een speciale behandeling heeft gehad net als rauwe ham, bacon en rookvlees.

14. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Iemand hier plaatste eens een link waarin stond dat salami niet mag :(

Nu probeer ik het te zoeken op de site van het voedingscentrum en het staat er niet :( Nou dan ga ik gewoon weer salami eten hoor!
    Ik mis mijn ossenworst, rosbief en filet americain al zo.....dus salami is dan wel eens lekker :D

15. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik neem trouwens aan dat cervelaat e.d. dan ook mag?

16. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb net op Google gekeken en kwam op meerdere sites tegen dat het mag. Ook de VK hier zei dat het geen kwaad kan.

Cervelaat mag idd ook.

17. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Joepie! :D

18. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Lekker eten! :)

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Salami chorizo e.d. mogen idd.

Ik heb weleens een half glaasje wijn op.

Pest van filet americain en vaccumverpakte vis is, mijn vlos zei dat het 99 x goed gaat, maar de honderste keer gaat het fout en ben je je kindje kwijt. Dus ik doe het toch maar niet.

20. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Niets gegeten/gedronken wat niet mag. Een hele enkele keer een boterham met leverpastei als zonde, maar dat mag in principe natuurlijk gewoon, mits het weinig is. Er kan zo veel fout gaan, ook als je gezond zwanger bent. Maar ik wil, mocht er iets fout zijn, nooit mezelf af hoeven vragen of het mijn schuld is :)

Share This Page