Wat heeft je voorkeur..ovulatietesten of temperaturen???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna84, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Heej dames,

Ik ben een beetje benieuwd naar welke van deze twee 'eizoekers' jullie voorkeur uitgaat en waarom..

Mijn eiegen voorkeur gaat uit naar tempen, omdat ik een beetje het vermoeden heb valse ovutesten te hebben..

Duss...ik ben benieuwd!!

Liefs,
    Anna

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik had dus achter elkaar posi ovu testen in 1 cyclus en nu met tempen, weet ik wanneer ongeveer mijn ei telkens komt/ is geweest.

3. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Mijn voorkeur heeft ovutesten, maar moet er heel eerlijk bij zeggen dat ik daarna begin met tempen om te zien of mn ei echt is gesprongen. Voorheen tempte ik wel de hele maand door, maar sinds de afgelopen 2 maanden doe ik het pas na een posi ovutest

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Tempen.

Met tempen vond ik mijn ei elke keer.
    Met ovu-testen heb ik alleen met de digitale testen positief getest. Met de anderen werd het streepje nooit zo dik als de controlesteep.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik temp, zeker als je cyclus onregelmatig is is dat heel goed om meer inzicht te krijgen. Maar ja je weet wel steeds pas achteraf zeker wanneer je eisprong geweest is

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik gebruik ovulatietesten. Mede ook omdat je met tempen altijd te laat bent. Je temperatuur stijgt door de stijging van progestron en dat stijgt pas NA je eisprong.

Wel controleer ik een paar dagen later of ik echt een ei heb gehad.

Ik wil geen reclame maken, maar ik zou de ovulatitesten van Mat Care eens proberen. Ik heb er verschillende getest (oa kruitvat en romed) waarbij ik zowel vals positieve als vals negatieve uitslagen kreeg. Met die van Mat Care weet ik altijd dat het goed zit en ze zijn slechts 1,20 per stuk (al is dat een beetje afhankelijk van de hoeveelheid die je per keer besteld).

7. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0

dit geldt ook voor mij, ik vond mijn ei eigenlijk nooit met 'streepjestesten'. met CB digi wel. Moet ik alleen bijna niet drinken ervoor anders geft deze ook niets aan.

HEb deze ronde op advies van HA heel netjes getempt, en netjes om 18u ovu test digi gedaan.
    Moet zeggendat ik het erg fijn vond als ik volgens mijn 'gemiddelden' had geklust (cyclus is beetje onduidelijk laatste maanden) had ik gedacht dat mijn ei veel later was dan 22 aug.

Nu netjes 2x positieve ovu test daarna ging temp ook langzaam stijgen.
    Mocht het., weer, niet raak zijn blijf ik deze methode aanhouden.

Mijn ha zegt dat het allemaal een kwestie van goede timing is.

x

8. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    o ja, geeeeeeeeeeen kv ovulatiesten gebruiken. deze zgaven bij mij bijna een week positief.
    Met predictor heb ik vorige maand niets gevonden, deze gaf een dag voordat ik ongesteld werd een knalpositieve test....

9. mvansabben78

mvansabben78 Nieuw lid

27 aug 2009
    3
    0
    0
    bloemist
    bocholt
    ik heb de ovulatietest nu 3 maanden gebruikt en dan ook nog verschillende (de gewone en extra sensitive)
    Maar krijg geen positief resultaat.
    Werkt die digitale dan echt beter?

10. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ja, dat zowieso..;)..Misschien dat ik 't de volgende ronde eens ga combineren met MatCare testen ofzo (maar natuurlijk hoop ik ze niet meer nodig te hebben!!:D)..Ik had ook die van Kv, maar die hoef ik dus echt niet meer..Ben blij dat we gewoon hebben doorgeklust..We zijn waarschijnlijk ál die maanden te vroeg gestopt met klussen..Ben benieuwd nu..

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Afhankelijk wat je wil bereiken met de testen of temperaturen.
    Als je inzicht in je cyclus wil krijgen kan je gewoon tempen.
    Als je echt wilt weten wanneer je eisprong is om te klussen, dan kan je beter ovutesten gebruiken.

Bij tempen zie je pas achteraf wanneer je eisprong was. En bij ovutesten ervoor.

Deel Deze Pagina