Allereerst wat vreselijk zeg 2 miskramen na icsi, sterkte gewenst! Ik maak mij ook niet druk wegens de miskraam, begrijp heel goed dat ze daar niet over wil praten. Maar als jou vriendin nu naar jou toe komt en ze verteld dat ze moeilijk zwanger wordt, (en jij bent op dat moment trots zwanger) zou jij dan zeggen dat je in september met de pil bent gestopt en in oktober zwanger, terwijl jij ook al bijv een tijd bezig bent? Misschien ben ik gewoon te open zoals eerder verteld Maarja denk dat er nu wel genoeg over is gesproken Hoop dat ik gauw weer een wondertje mag krijgen.
Als ik het goed begrijp heb je dit gehoord van de schoonmoeder van een vriendin (niet de vriendin waar het over gaat? Dan gaan er bij mij al alarmbellen rinkelen. Waarom weet die schoonmoeder het dan wel en jij niet? Is het wel acht waar, of speculeert ze maar? (Dat doen mensen nogal graag rondom zwangerschappen, heb ik de laatste jaren gemerkt. ) En als het al waar is; wat geeft die vrouw dan in vredesnaam het recht om het aan een ander te vertellen? Alleen al om die redenen zou ik dit verhaal niet serieus nemen. Ik ben, als ernaar wordt gevraagd, wel altijd open over aantal zwangerschappen en miskramen en de 'wachttijden'. Maar dat betekent niet dat iedereen dat per se moet zijn. Je weet niet welke redenen of emoties er bij jouw vriendin en haar partner spelen om dit voor zich te houden. Je weet niet eens of het wel waar is wat die roddeltante heeft verteld. Als je wilt weten hoe het precies zit, praat er dan over met je vriendin. Veel sterkte met het verwerken van je miskraam.
Allereerst: ik kan me heel goed voorstellen dat je voelt dat je haar niet meer helemaal vertrouwt omdat ze dingen lijkt te verzwijgen terwijl jij wel open bent over dingen die bij jullie spelen. Maar juist omdat je het niet van haar zelf hebt, kunnen dingen ook anders gegaan zijn dan je nu denkt. Misschien heeft ze wel geen miskraam gehad, maar is ze een keertje over tijd geweest en heeft die schoonmoeder daar een miskraam van gemaakt. Of misschien liegt ze wel helemaal niet over wanneer ze is gestopt met de pil, maar is ze een keer ondanks pilgebruik zwanger geraakt en is dat een miskraam geworden. Als je de vriendschap op prijs stelt, kun je misschien proberen deze dingen eens met haar te bespreken. Hopelijk blijkt het echte verhaal dan zo te zijn dat jij je vertrouwen in haar terug krijgt en jullie beiden (weer) open naar elkaar kunnen zin.
Sterte met het verwerken van je miskraam. Heel verdrietig! Verder sluit ik me aan bij bovenstaande. Het is een privezaak en zij mag zelf belissen wat ze loslaat aan vriendinnen. Niemand weet bij ons dat wij een nieuwe icsi poging zijn begonnen. Dat is toch iets tussen partners?
Het hoeft toch niet te zijn dat ze liegt.. het kan allebei waar zijn. Ze is sinds ze probeert zwanger te worden binnen 1 ronde in verwachting geraak en in het verleden heeft ze een miskraam gehad.. het hoeft toch niet het een of het ander? als je erover in zit zou ik je aanraden met haar in gesprek te gaan over wat je gehoord hebt. Misschien kunnen.jullie elkaar hier in steunen..
Huh.. Ik snap t niet.. heeft haar schoonmoeder gezegd dat ze er al langer mee bezig zijn dan 1 maand?? Ga 't dan gewoon navragen ipv zitten gissen enz.
Misschien voelt ze zich rot omdat ze jou niet heeft verteld over haar mk en is ze bang dat je boos wordt als ze het nu opeens verteld... Kom je maar op een manier achter...