Oohh ooh laptop gevallen bij oma.

Discussie in 'De lounge' gestart door BeingMommy, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Mijn jongste heeft de laptop van mijn moeder laten vallen.
    Is dit op de verzekering terug te halen? En hoe?

Hebben een inboedelverzekering.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb je geen aansprakelijkheidsverzekering?
    Inboedelverzekering vergoed dat niet.

3. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Zit er nog garantie op? Anders dat eerst proberen als hij niet helemaal uit elkaar ligt. Zo is onze laptop ook eens kosteloos gemaakt na een val, daar zat binnenin iets niet helemaal goed.
    Bij de winkel vroeger ze trouwens niet waarom hij het niet deed en wij hebben het er toen ook niet over gehad. Alleen gezegd dat hij het niet meer deed.

En anders even met je eigen verzekering bellen hoe het geregeld kan worden.

4. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan gewoon via je aansprakelijkheidsverzekering.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Aansprakelijkheid vergoed dat meestal wel. Inboedel zeker niet.
    Als je kinderen en/of huisdieren hebt kun je echt niet zonder deze verzekering

6. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Inderdaad aansprakelijkheidsverzekering van jullie. Ook zou je moeder het op haar inboedel verzekering kunnen proberen. Wij hebben via onze inboedel telefoon vergoed gekregen die ons zoontje had laten vallen. Gewoon even bellen naar beide verzekeringen.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Idd aansprakelijkheidsverzekering. En als je die nog niet hebt, zou ik hem zeker afsluiten.. Kost niet zoveel, maar is wel zo handig ;)

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Nee die heeft ze, heb dit even snel geopend zonder haar mede weten. Was ff druk met proberen er in te komen door een re-boot met de software van de laptop. Maar werkt niet, harde schijf is kapot.

Morgen gaat ze bellen met de verzekering. Bedankt voor de antwoorden dames! <3

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Oma kan het proberen te verhalen op haar eigen inboedelverzekering .. of oma gaat het verhalen op jouw aansprakelijkheidsverzekering.

Jij kan het dus niet verhalen op je eigen inboedelverzekering.... en oma niet op haar eigen aansprakelijkheidsverzekering.

Succes

10. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    het moet op jouw aansprakelijkheidsverzekering, niet die van je moeder..

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    idd jouw kind heeft het gedaan, is jouw aansprakelijkheidsverzekering.

12. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Thanks, dat is ook wat ik dacht idd.

Dacht ga even onderzoek doen hahaha lees. mn zwangerschapspagina vriendinnetjes vragen hehe.
    Heb gelukkig nog nooit in een situatie als deze gezeten.

Mijn moeder vind het allemaal ook totaal geen probleem, maar als de verzekering hier iets mee zou kunnen, is dat alleen maar mooit meegenomen.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

toch niet..

vader heeft hier 2 maanden geleden een playstation kapot laten vallen in ons huis, en MIJN verzekering moest het vergoeden en heeft het uitgekeerd ;)

Ik dacht ook altijd dat de verzekering van degene die de schade toebrengt uit moet keren, maar toch niet..

Je moeder moet het aan haar eigen verzekering melden ook al heeft jou dochter het kapot gemaakt en zou je denken dat het via jou verzekering zou moeten gaan..

Je moeder moet dan wel jou verzekeringsgegevens doorgeven zodat moeder haar verzekering contact op kan nemen met jou verzekering.

Ik wist dit eerst ook niet, maar las dat bij meerdere meiden op ZP dat het zo werkte, en idd.. 2 maanden geleden zelf meegemaakt

14. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ daantje.. als haar moeder een all risk inboedelverzekering heeft, kan het beter op deze verzekering worden verhaald ivm nieuwwaarde. AVP keert dagwaarde uit. Daarna kan/gaat de inboedeverzekeraar dit verhalen op de AVP van ts.
    Sowieso keert de inboedelverzekeraar alleen uit indien moeder all risk verzekerd is. Als moeder extra uitgebreid verzekerd is, is dit niet verzekerd.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mmm onze PlayStation was 1,5 jaar oud en hoefde alleen het bonnetje op te sturen van aankoop naar mijn verzekering en heb het volledige bedrag van aankoop teruggestort gekregen terwijl dat ding al 1,5 jaar oud was :p

Hebben alleen een alles in 1 pakket bij Avero Achmea, meer niet.. En ouders een alles en 1 pakket ergens anders, maar het is op mijn verzekering verhaalt terwijl mijn vader de schade toe heeft gebracht.

Maar mijn verzekering heeft dus uitgekeerd en het idd verhaald bij die van mijn vader. Bedrag stond trouwens binnen 3 werkdagen na het opsturen van het bonnetje op m'n rekening

Deel Deze Pagina