ervaring gezocht. Ik heb van de week de suikertest gedaan. Deze waren ze vergeten en daardoor heb ik die pas nu gedaan nu ik 31w zwanger ben. Vanochtend kreeg ik te horen dat deze niet goed was . Nu krijg ik een verwijzing voor dietist (erg handig midden in de zomervakantie) en over 2 weken pas een afspraak in het ziekenhuis maar dan ben ik al 33 weken zwanger. Online wel al gezocht naar wat je dan zou moeten eten maar overwegend eet ik dat al moet alleen het snoep laten staan maar dat deed ik al niet veel. Maar ik zie ook dat je 4 weken dieet moet volgen en dan weer de test doen maar dan ben ik alweer 37 weken zwanger vraag me af hoeveel nut dat dan nog heeft. Wat houd dit in voor de rest van de zwangerschap. En word nu de bevalling medisch of mag het nog poliklinisch. Ik krijg morgen pas meer info vanuit de verloskundige vandaag alleen een voice mail gehoord
Beetje raar verhaal. Dit is mijn tweede zwangerschap met zwangerschapsdiabetes en beide keren kon ik binnen een week bij de diëtist, internist, gyn, groeiecho en diabetesverpkeegkundige terecht. Is ook nodig want er moet snel gehandeld worden om de schade beperkt te houden. Ben je al aan het testen op z'n minst? Advies is om 3 maaltijden en 3 tussendoortjes te eten. Zoveel mogelijk suiker te laten staan. Dus geen koek, snoep, vruchtensap, frisdrank met suiker enz. Wel gewoon je broodmaaltijden en verantwoorde tussendoortjes. Als je dan 2 uur na een maaltijd test moet je onder de 7 zitten. Bij 7 en meer moet je insuline spuiten. Ik spuit volop insuline en vind dit wel fijn. Ik kan nu nl eten wat ik wil ik spuit gewoon wat meer dan zodat ik goed zit qua waardes. Niet dat ik alles wat los en vast zit eet. Kijk anders ook eens onder het kopje gezondheid. Hier is ook veel te vinden.
Bij mij is ook zwangerschapsdiabetes ontdekt rond de 33 weken. Ik had de dag erna een afspraak met de diëtiste en de week erna een dagcurve met bloedprikken. In mijn geval is het onder controle te houden met het dieet en hoef ik geen insuline te spuiten. Ik at ook niet veel suikers. Maar veel koolhydraten zoals pasta, rijst, etc zijn ook niet goed. Ook moet je veel gespreid en genoeg eten. Ik at bv te weinig. Mijn dag dieet 08:00 2 bruine boterhammen met kaas of kipfilet en thee 10:00 1 stuk fruit en glas melk 12:00 3 bruine boterhammen met kaas of kipfilet en thee 14:00 1 stuk fruit glas water 17:00 avondeten groente, vlees, aardappelen 19:00 rijstwafel 22:00 cracker met kaas Ik drink tussendoor veel water of spa. In fruit zitten ook suikers daarom niet teveel fruit of fruitsap. Fruitsap mag echt niet veel te veel suikers zitten daarin. Het heeft wel nut om er iets aan te doen. Je baby wordt te groot anders. En kan een dip krijgen na de bevalling, omdat hij teveel insuline aanmaakt voor de suikers die aanwezig zijn in zijn lichaam. Op Homepage Voedingscentrum | Voedingscentrum kun je mijn schijf van 5 aanklikken daar invullen dat je vrouw bent, zwanger en je leeftijd. Vervolgens zie je dan eem gezond dagmenu daar kun je je ook aan houden.
Net gebeld door de assistente van de verloskundige. Nuchter waren mijn waardes goed en na 2 uur na het drankje was deze 7.8 net op het randje van niet goed. Ik heb aangegeven dat het niet erg laat is voor de afspraak maar kon geen kwaad want kon eerder bij de dietist terecht en dat zou genoeg moeten helpen. Vraag me toch af waarop dat gebaseerd word zonder dat ze uberhaupt weten hoeveel en wat ik op een dag eet. En als dieet helpt dan zou ik theoretisch gezien toch niet meer naar het ziekenhuis moeten. Ik blijf het raar vinden en ben er niet geheel gerust op. Al ben ik wel blij dat de waarde niet heel hoog is. Mijn dagpatroon ziet er ongeveer hetzelfde uit alleen ontbijt ik met cruesli (wil nu zelf granola gaan maken zonder honing) en optimel. en smiddags eet ik 2 a 3 boterhammen. Ik denk wel dat ik goed op het avond eten moet letten ik let daar vaak wel op bij de calorien maar niet op de suikers. en savonds 2 tussendoortjes red ik ook niet.
Optimel zit ook vol met suikers je kunt beter gewone melk drinken. En cruesli was mijn diëtiste niet zo fan van. Het gaat erom dat je gespreid eet waardoor je verbranding beter is. Het is beter om langzame koolhydraten te eten dan snelle koolhydraten. Het heeft zeker nog nut om nu nog met een dieet te beginnen. De gevolgen voor jou en de baby kun je daarmee beperken. Je loopt ook nog risico na je zwangerschap. Bij mij helpt het dieet echt. De baby groeit niet meer extreem. Ik vind het wel raar dat je niet in het ziekenhuis hoeft te bevallen. Normaal moet je dan 24 uur blijven. Maar mij hebben ze gezegd dat ik waarschijnlijk ook eerder naar huis mag, omdat de waardes nu goed zijn. Ik moet sowieso om een andere reden in het ziekenhuis bevallen.