Over 2 weken moet ik weer aan het werk. Ik heb al een voorraad melk in de vriezer. Nou wou ik vandaag eens kijken wat ik per voeding kolf en dit aanbieden. Nou was dat net uit 2 borsten 100cc. Maar onze kleine man drinkt zo 150 a 180 cc op al ik hem dat aanbied. Je kan heel moeilijk bij hem peilen of hij genoeg heeft gehad heeft want hij is altijd nog heel driftig na de voeding ook als hij flesje opheeft van 180cc. Dan moet ik hem echt een speentje geven en dan word hij pas rustig. Zou die 100cc wel genoeg zijn? Mensen die fulltime kolven kunnen niet anders dus ik zou denken van wel toch? Wat denken jullie?
ik weet het nog helemaal niet hoor ben nu 22 weken zwanger, maar weet wel dat sommige vrouwen wel minder kunnen kolven uit de borst, dan dat een kindje er zelf uit kan drinken. dit hoeft ook weer niet zo te zijn natuurlijk maar het zou wel kunnen. ook kan het zo zijn dat hij uit het flesje meer drinkt dan uit de borst, omdat het uit het flesje er sneller/meer/harder uit komt dan misschien uit de borst? maar goed, zekerheid heb je dus niet, dus ikz ou het gewoon even proberen en aankijken wanneer hij weer honger heeft, als dat vaker is als normaal dan zou je kunnen bedenken dat hij toch misschien meer per voeding zou willen. suc6
is dnek ik een beetje lastig, aangezien je kindje normaal gesproken ook niet per voeding hetzelfde drinkt... mss drinkt ie de voeding van 12 uur idd maar iets van 100..en de volgende 180... Regeldagen kunnen ook nog meespelen.. mss kan je kleine beetjes per bakje doen, zodat de oppas em steeds iets kan aanbieden...na bijv 150ml..speentje...als ie ehct nog honger heeft dan merken ze dat wel...??? of niet, hier liet mn zoontje dat altijd ehct wel merken, dan moest ie ehct geen speentje...
ik vind dat het altijd gokken blijft. Onze oudste liet nog weleens wat over met de fles. Onze jongste kun je vol blijven proppen. Is ook groter/zwaarder (was al bij de geboorte zo) Ik heb toen ik weer ging werken 130 cc meegegeven en dan 3 flesjes. Hij dronk toen om de 3 uur ongeveer. Nu krijgt hij (bijna 6 mnd)2 flesjes van 200cc. Meer geef ik niet per keer, geloof dat grotere porties ook niet nodig zijn. Je kunt het eens uitproberen. Of hij sneller komt bij een kleinere fles of niet. ik kolf ook meestal minder (doordat ik vaak te druk ben op mijn werk en er dan niet genoeg de rust voor neem met kolven) idd geldt in het algemeen dat babys live meer drinken dan je kolft. Mijn idee is ook: als hij te weinig heeft gehad dan haalt hij het wel weer in dan zelf extra/eerder te willen drinken. Sorry voor het onsamenhangende verhaal (tis al laat), hopelijk heb je er toch wat aan. iig suc6 ermee
Wat voor fles en wat voor speen gebruik je? Hoe bied je de fles aan? Bij gekolfde melk kun je het beste een newbornspeen gebruiken, met de dop stevig op de fles gedraaid. Niet de speen in de mond steken, maar met de speen rond de lipjes aaien tot je kindje toehapt. Bij het geven van flesvoeding moet je rekening houden met het feit dat het een andere drinktechniek is en dat melk op een heel andere manier uit een fles komt als uit een borst. Als een kind aan de borst gaat drinken komt er eerst niets, dan een paar druppeltjes en dan komt de melk in stralen. Als de borst bijna leeg is dan komt de melk eerst druppelsgewijs voor het stopt. Voor een kind zijn die druppels het teken dat het bijna moet stoppen met drinken. Bij een fles komt de melk meteen en de melk blijft gestaag stromen tot het op is. Dan stopt het ineens, zonder dat druppeltjeswaarschuwingssysteem. Kinderen die gewend zijn aan borst, en die wachten op het druppelsignaal 'melk bijna op', kunnen aan een fles door blijven drinken, simpelweg omdat ze blijven drinken en wachten op een stopsignaal dat niet komt.
bedankt voor de reactie's. Ik ben nu inderdaad steeds aan het aanbieden wat ik gekolft heb. Hij lijkt er nu steeds aardig tevreden op. En ik geef straks inderdaad gewoon flesje extra mee. Gebruik de speen van medela. Hier moet hij ook eers vacuum zuigen wil er wat komen en stopt hij met drinken komt er ook niets uit de fles. Met newborn speen dronk hij veelste snel.
Hoeveel gekolfde melk heeft je baby nodig? | Borstvoeding en werk | Baby Hoi, misschien heb je iets aan bovenstaande tip, om een beetje een inschatting te kunnen maken. Je merkt het vanzelf hoor, op een gegeven moment komt er ook echt in ritme in het flesjes drinken en hoeveel er dan in moet. En vergelijk het vooral niet met kunstvoedingshoeveelheden, want dat is niet te vergelijken. Succes ermee.
Bij ons is er nooit echt een ritme in gekomen, eerst ging ze steeds iets meer drinken (doordat de oppassen steeds iets meer gingen aanbieden?) Tot ze 3x 160 dronk op een creche/oppasdag ook al kreeg ik dat niet gekolfd. Nu wisselt het weer heel erg, ze krijgt nog steeds 160 mee maar drinkt dat zelden op! Krijg je wel een tsr bij het kolven? Dat maakt erg uit voor je opbrengst. Zo nee kun je hier Syntocinon-neusspray voor krijgen.
Onze baby is 3 maanden en een beetje en drinkt op het kdv 2 flesjes van 170 ml op. Ik maak me niet zo'n zorgen, hij kan 's avonds de hele dag aan me hangen om in te halen als hij te kort heeft (al heb ik die indruk niet).