Ineens minder poepluiers?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oleander1986, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn zoontje heeft sinds een week of twee in ene minder poepluiers. Daarvoor poepte hij altijd minstens 1 keer per dag. Nu is dat om de dag en soms zelfs elke derde dag.
    Is dit normaal bij bv? Hij plast wel goed, heeft geen honger en ook geen krampen, dus hij lijkt er geen last van te hebben...
    Herkennen jullie dit en zoja, hoe kan het komen dat hij nu opeens minder poept?

Liefs!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat bij bv het soms maar eens per week voorkomt. Of 6 keer per dag. Daar is nogal wat variatie in.. En zo'n poepritme kan ook weleens veranderen.

Als hij verder nergens last van heeft, en de poep een normale structuur/geur/kleur heeft, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Er zijn zelfs kinderen die 1 keer in de week poepen met bortvoeding.
    Het is voeding waar ze veel van opnemen dus afval is er bijna niet.
    Geheel normaal zo lang het goed van kleur, geur en substantie is.

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    OK, thanks! Vandaag heeft hij overigens al drie keer gepoept. Inhaalslag waarschijnlijk. ;)

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier vrijdag de laatste poepluier gehad, wel gelijk een heeeeele volle!

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

heel normaal rond 3, 4 maanden. mijn kinderen hadden het ook allebei.
    bv is zo efficient, ze kunnen er 100% alle voedingsstoffen uithalen en dus alleen maar plassen. meestal eten ze iets te veel, en poepen ze het teveel uit.
    als ze echt heel weinig poepen na 4 maanden kan het ook een teken zijn om aan bijvoeding te beginnen. dta halen ze er echt alles uit omdat ze niet helemaal meer genoeg krijgen. als ze verder tevreden zijn en niet hongerig dan zal dat niet het geval zijn.

Deel Deze Pagina