kolven en opwarmen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sa1980, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Ik heb even wat vraagjes:

1-Wanneer halen jullie de borstvoeding uit de vriezer als het de volgende dag op het KDV gegeven wordt?
    2-Hoe nemen jullie de voeding mee naar het KDV? In kant en klare flesjes en dan in een koeltasje?
    3-Ik heb een flessenwarmer gekocht, ik kan de temp instellen maar hoe weet ik dan dat de inhoud van het flesje ook echt die temp heeft?
    4-Een flesje borstvoeding moet je opwarmen tot 40 graden toch?
    5-Mag je borstvoeding koud geven aan je kindje?
    6-Als ik voeding opgewarmd heb binnen hoeveel tijd moet het dan weggegooid worden?

Dank je wel voor jullie tips!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    1: Ik haal de bv de avond van te voren uit de vriezer om het in de koelkast te laten ontdooien.

2: Ik kolf in de viabekertjes van Avent en zo gaan ze ook mee naar het kdv. Ik doe er een lege fles bij zodat ze over kunnen gieten. Ik gebruik voor het kdv geen koeltasje ofzo, het gaat gewoon in de tas mee. Het is ook maar 5 minuten rijden en het gaat daar zo de koelkast weer in.

3: Ik steek gewoon mijn (schone!) vinger erin en als het dan warm genoeg aanvoelt is het goed. Jitte is niet zo precies op de temperatuur van haar flesje. Ze drinkt het ook als het lauw is.

4: Zie 3... :D

5: Zie 3... :D Jitte vind het geen probleem en met dat warme weer van afgelopen zomer vond ze het juist wel lekker. Beter als zo warm tegen mama aan en dan ook nog warme melk krijgen...

6: Opgewarmde melk mag maar een uurtje blijven staan ivm bacterie groei. Je kunt dus beter in meerdere keren opwarmen als je niet zeker weet of alles op gaat.

Deel Deze Pagina