hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door elise, 25 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elise

    elise Lid

    3 okt 2005
    7
    0
    0
    ik lees elke dag wel effe de pagina zwanger maar wat ik haast niet zie is of er ook vrouwen die ook net als mijn zwanger zijn met een hoge bloeddruk die medicatie gebruiken tijdens de zwangerschap en die heel onzeker zijn over het verdere verloop. mijn eerste zwangerschap verliep prima maar ben nu heel onzeker ik weet niet waar dat aan ligt?gr patricia
     
  2. Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook een hoge bloeddruk, waar ik medicatie voor heb gekregen (aldomet). Maar tevens had ik eiwit in mijn urine wat weer duidde op zwangerschapsvergiftiging. Weet niet of jij dat ook hebt, maar als dat het geval is, dan heb je zwangerschapsvergiftiging. Ik kreeg met 26 weken een hoge bloeddruk en had toen ook eiwit in mijn urine. Ben toen 6 weken opgenomen in het ziekenhuis. Hoop niet dat het bij jou ook het geval is, want ik zie dat je nog maar 17 weken zwanger bent. Wat zegt je verloskunige ervan????
     
  3. elise

    elise Lid

    3 okt 2005
    7
    0
    0
    de banner die klopt niet helemaal ik ben bijna 12 weken dus dat is nog minder ik loop onder beh van een gyn maandag krijg ik weer een echo heb ik 3 weken geleden ook gehad toen hebben we het hartje zien klopen das was al een gerustselling ik heb nu labetolol bij de eerste zwangerschap had ik ook aldomet en kreeg ik met 40 weken pas een beginnende zwangerschapsvergiftiging en hebben ze me ingeleid nu word ik goed in de gaten gehouden en hoop ik op het beste de controles verder doen we maandag bloed etc
     
  4. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ben benieuwd hoe het nu met je gaat, ik hoop goed.

    Ik was even aan het zoeken naar vrouwen die net als ik een hoge bloeddruk hebben. Als ik het goed begrijp heb jij het tijdens de zwangerschap, of had je het ook al voor je zwangerschap?

    Ik slik nu zelf enalapril, moet dit eerst afbouwen en "ingesteld" worden op andere medicatie, voordat ik zwanger mag worden. Ik ga hiervoor in januari naar mijn internist. Het schijnt ongeveer 2 a 3 maanden te duren voordat de enalapril uit je lichaam is.

    Weet jij (of wie dan ook) of je bijvoorbeeld meer kans hebt op zwangerschapsvergiftiging, als je al een hoge bloeddruk hebt?
     
  5. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi patricia

    ook ik heb hoge bloedruk,heb er ook medicijnen voor l-methyldope ik slik 3x500mg,mijn huisarts heeft mijn medicatie aangepast toen ik hem vertelde dat ik zwanger wilde worden,heb in mijn vorige 2 zwangerschappen ook te hoge bloeddruk gehad maar alleen tijdens dat ik zwanger was,nu had ik het al voordat ik zwanger was,ik moet 11 januari naar de gyneceloog voor mijn eerste afspraak,ben ook heel benieuwd hoe dit verder gaat,ook met de medicatie,en of het inderdaad gevolgen heeft ,ben ook erg onzeker hoop maar dat alles goed blijft gaan
    groetjes jacky
     
  6. Natascha73

    Natascha73 Nieuw lid

    23 jul 2005
    4
    0
    0
    Reisadviseur
    Heemskerk
    Hallo Elise,

    Ben nu zelf 17 weken zwanger en ik heb ook een hoge bloeddruk waar ik nog geen medicatie voor krijg omdat het stabiel is en nu zelfs lager lijkt te worden. Ook ik ben erg onzeker ivm zwangerschapsvergiftiging ed, nu heb ik toevallig vandaag last van hoofdpijn maar is mn bloeddruk voor mijn doen extreem laag 114/71, vind het wel leuk te horen hoe het met jou verder gaat en wat de artsen ervan zeggen. Maak je niet te druk in ieder geval dat is zeker niet goed voor je bloeddruk.
     
  7. elise

    elise Lid

    3 okt 2005
    7
    0
    0
    hoi allemaal goed om te lezen dat ik nu kan mee praten wat het is om hoge bloeddruk te hebben het gaat nu heel goed heb wel medicatie net als de eerste keer toen had ik aldomed nu heb ik labetalol 3 keer daags ben gisteren weer bij de gyn geweest en hebben het kindje weer gezien en bewegen het was aan het duimzuigen leuk was dat om te zien mijn bloedruk is nu 130/95 vond ik wat hoog maar de gyn vond dat aceptabel vond zij 17 jan weer terug krijgen dan een sas echo om te kijken of alles erop en eraan zit dat lijkt mij heel leuk verder voel ik mij goed en ben blij dat ik goed in de gaten word gehouden ben nu 16 weken doei
     
  8. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ben blij te horen dat het goed gaat.

    Wat me nog niet helemaal duidelijk is of je deze hoge bloeddruk nu al voor je zwangerschap had?
     

Deel Deze Pagina