Tips voor eten en drinken om gezond zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LovelyyX93, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Hoi dames!

Mijn vriend en ik willen erg graag voor ons eerste kindje gaan, helaas gaat daar toch wat tijd inzitten en ben ik al begonnen met foliumzuur te slikken (daarbij heb ik nog andere medicatie die gelukkig goed gekeurd is door de huisarts) mijn vraag is of jullie misschien wat tips hebben om gezonder te eten en te drinken? Ik ben overigens al gestopt met roken😊 Al snak ik er soms nog wel naar.

Alvast bedankt voor jullie tips☺️

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Goed dat je gestopt bent met roken!

Ik laat zelf momenteel niets, ook niet na mijn eisprong. Je hebt de eerste 5 weken geen bloedband met je kindje, dus mocht je dan een wijntje drinken of iets, is dat echt niet erg. Bij mijn eerste kwamen we er pas na 6 weken achter en was ik die week op wintersport geweest(Lees: apres ski, apres ski, apres ski).
    Als je gewoon gezond leeft zoals je eigenlijk altijd zou moeten doen met af en toe een drankje (of een paar meer), patatje, snoepje.. ben ik van mening dat het geen kwaad kan. Eet gewoon voldoende groente, eiwitten etc..

Ze zeggen wel dat van drank het zaadkwaliteit van de man minder wordt.. Maar jullie beginnen pas net en ik zal als ik jullie was de natuur eerst hun werk laten doen.. (oke, wij beginnen nu ook net deze ronde en ik temp en test wel voor mijn ei, dit in verband met vriend die veel weg is, zodat ik wel weet of we nog een kansje hebben ;) seks wordt hier helaas soms gepland haha).

Oh en goed dat je foliumzuur slikt trouwens!

3. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Hee, dankje voor je reactie :) ik doe nu sinds gister ochtend mijn temperatuur opmeten, die is precies 36,5. Dus ik ben benieuwd of ie nog iets hoger gaat worden van de week. Ik stel geen officiele datum of maand vast waarin ik sowieso zwanger wil zijn,, ik laat zoals jij het al zei het aan de natuur over.

Deel Deze Pagina