75% ziek

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door oxbow, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik ben op contract 10-15 uur werkzaam in de zorg.
    Nu werk ik als oproepkracht en kom op verschillende afdelingen.

Door bekkenklachten gaat het werken in de zorg niet meer en ben ik voor 75% ziekgemeld.

Nu werk ik 6 uur per week verdeeld over 2 diensten van 3 uur.
    Nu draai ik op de afdeling in die 3 uur dus een volledige dienst en sta niet boventallig, maar er wordt wel van me verwacht dat ik bijna volledig mee draai, behalve dan de zorg voor de mensen zoals wassen, uit bed halen en zware mensen naar het toilet brengen.

Maar klopt het dat je dan gewoon voor een 3 urige dienst ingezet wordt kan worden en dus niet extra staat zeg maar?

Als ik in de avonden of weekenden werk krijg ik ook maar over 1 uur ort uitbetaald en niet over de overige 2 uur.

Klopt dit wel?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 15 nov 2013
    Laatst bewerkt: 18 nov 2013
    Beste Oxbow,

Je wilt weten of het wel klopt dat je werkgever je bijna volledig laat meedraaien.

Als je in dienst bent bij de werkgever dan is je werkgever verantwoordelijk voor de begeleiding. Voor advies over je belastbaarheid kun je bij de arbodienst terecht.

Kom je er met de arbodienst en werkgever niet uit?
    Dan kun je UWV vragen hierover een oordeel te geven.
    Dit heet een deskundigenoordeel.

Vragen over de berekening van je onregelmatigheidstoeslag kan ik niet beantwoorden.
    Dit is vastgelegd in je contract of CAO.

Actuele informatie over het deskundigenoordeel vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Doménique
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina