De laatste 3 dagen drinkt mijn dochter veel minder als eerst. Het ging hartstikke goed en dronk ook bijna altijd haar flesje leeg. Hoogstens bleef er een bodempje over. Maar nu laat ze veel meer staan. ipv 100/110 krijgt ze nu vaak maar 80 binnen. Ze plast en poept wel goed. Ook lijkt ze niet ziek ofzo. Slapen heeft ze wel weer wat meer behoefte aan. Het lijkt wel of we terug gaan in de tijd, een paar weken terug. Is dit allemaal normaal? Herkennen jullie dit van je eigen kindje? Ik maak me een beetje zorgen.
Kan een sprongetje of fase zijn. Zolang ze verder groeit, vrolijk is en voldoende plasluiers heeft, hoef je je geen zorgen te maken en zou het met een week of 2-3 weer beter moeten gaan met drinken
Ik balen. Ik had dat boek van oei ik groei geleend van de bieb, maar de vorige keer ingeleverd want ik keek er niet heel veel in. Heb ik hem nu even nodig want ik dacht ook aan een sprongetje had ik hem dus niet hahaha!!! Maar met sprongetjes verwacht ik juist vooruitgang, maar dat is dus niet altijd zo? Ik hou het sowieso in de gaten en maandag gaan we nar het consultatiebureau, maar dt duurt nog zolang vandaar mijn vraag hier!
Hier precies hetzelfde.. Nina sliep al 3 nachten door en nu sinds 2 nachten komt ze weer ineens om 3.00 Ook drinkt ze minder gulzig en laat wat meer staan.. Dacht dat het net zo goed ging met slapen Komt vanzelf wel weer goed
ja precies, dan denk je yes eindelijk gaat het goed met iets (slapen, drinken) en dan pas boem denkt je kind er opeens anders over hahaha
Misschien moet je er een fles af doen (langzaam, niet in 1 keer) en dan de hoeveelheid in de fles wat verhogen.
Dat heb ik ook gedaan, ze ging van 6 naar 5 voedingen en toen sliep ze ineens door! 3 nachten.. Toen niet meer Ze krijgt het overigens niet altijd op de flesjes... Toch sliep ze door en nu niet, hoe zou t nou komen?
ja ze slaapt 6 uur achter elkaar (alleen helaas niet van 12 tot 6 hahaha) maar van 11 tot 5. Soms nog niet hoor! begint een beetje te komen. Die voeding slaat ze dus al over. Ook hebben we geprobeerd haar meer te geven en ging paar keer goed (ze heeft tijden dat ze meer drinkt op een dag en dan kon ze een grote fles op) maar ze zit nu dusop 6/7 voedingen per dag. Soms slaapt ze 4 uur ipv drie uur achter elkjaar of ze vraagt na 4 uur pas om eten. vandaar 6 a 7 voedingen.
Met de sprongetjes hebben ze eerst een mindere periode en dan laten ze ineens ontwikkeling zien. De eerste paar sprongen deed Thirza volgens het boekje, en daarna kon ik er verder geen peil meer op trekken. Eea kan hier wel wat anders gelopen hebben dan anders, want we zijn er net achter dat Thirza KMA heeft, maar de eerste paar sprongen gingen dus volgens het boek en was het eerst hommeles, voordat ze weer nieuwe dingen kon
Ik merk wel inderdaad dat ze de afgelopen 2 dagen ineens veel meer lacht en duidelijke reacties geeft. Zou toch een sprongetje kunnen zijn inderdaad...
Mijn dochter dronk een paar dagen terug ook minder.. eerst dronk ze zo'n 110 a 100 en ze zakte ook terug naar 80 a 90.... ook kwam ze soms al na 2 1/2 uur weer... ik vond dat ze vrij vaak een behoorlijk mondje terug gaf en dat ze soms erg aan het stribbelen was tijden het drinken.. mijn buurmeisje werk op de kinderafdeling en die adviseerde mij om er wat johannesbroodpitmeel door haar melk heen te doen, ze dronk meteen weer haar flesje leeg en drink nu zelfs flessen van 130cc! maar weet je wat het is.. jij hebt misschien ook wel dagen dat je minder honger hebt... maar ik maakte me ook zorgen hoor.. succes!
jasoms lijkt het wel of ze de melk minder lekker vind. Maar dat lijkt me niet echt kunnen toch? Zou wel sprongetje zijn dan ja want ze lacht ook veel meer, kletst veel meer en slaapt weer wat meer. Er gebeurd dus veel op dit moment. Dank jullie wel voor de reacties. Nu voel ik me niet meer zo onzeker.Het hoort er gewoon bij.