(borst)voeding va 6 maanden, hoe in zijn werk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dag meiden,

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden oud.. Hij krijgt volledige borstvoeding, 6x per dag.
    Ik hoop de 9 maanden vol te gaan maken, daarna denk ik wel dat ik stop omdat ik ook nog even lekker mezelf wil voelen en van de vrijheid wil genieten voordat we voor een 2e kindje gaan.. (en hopelijk komt dan menstruatie ook weer op gang, nu nog niet ongesteld geweest).

Nu vraag ik me af hoe het met 6 maanden in zijn werking gaat. Waar kan ik informatie hierover krijgen? via consulatiebureau? Hoe deden de mensen vroeger dit in godesnaam?
    Hij krijgt dan geloof ik vast voedsel erbij. Hoe ga ik dit aanpakken? ik heb me verdiept in rapley maar ik denk niet dat ik daar voor kies maar gewoon voor gepureerd voedsel. Komt dat ipv de borstvoeding? Dus dat ik minder borstvoeding ga geven per dag en dus misschien kan stoppen met kolven op mijn werk (nu nog 2x)?
    Krijgt meneertje dan nog maar 4x de borst?
    kan een ervaringsdeskundige mij vertellen hoe dit normaliter gaat?
    of waar ik info kan vinden (dus niet over de rapley-methode)?

2. Kijk op borstvoeding.com Daar kun je echt heel veel informatie vinden over bijvoeden.

Mijn ervaring is dat je kindje zelf aangeeft of het Rapley wil of niet. Onze oudste wilde echt geen stukjes eten, dus die begon met gepureerd eten. De tweede weigerde echter de lepel pertinent (net als de fles trouwens) en wilde alles direct zelf doen.

Of het je lukt om niet meer te kolven is maar de vraag. Mij lukte het allebei de keren niet. Stond echt tegen de lunch op knappen. Het aantal keer kolven is wel een stuk minder dan de eerste maanden.
    Ik ging van echt 4 keer kolven naar 2 keer. Volume dat nodig is was ook minder.

Ligt er ook aan of je overdag op je vrije dagen nog de borst blijft geven en of dat je daarmee stopt en wat je werktijden zijn of het mogelijk is om niet meer te kolven.

Ik heb twee keer gevoed tot 16 maanden en beide keren zijn de kids gestopt omdat ik 4 maanden zwanger was. De eerste cyclus kwam na allebei pas op gang na 10-11 maanden.

Deel Deze Pagina