Mijn zoontje drinkt NOOIT een hele dag al zijn flessen leeg.. Hij is nu 5,5 kilo en moet eigenlijk al 750 hebben, maar hij krijgt per dag amper 650.. Hij is op de verkeerde momenten wakker! Hij is soms na een voeding wel 3 uur wakker, en op het moment dat hij bijna weer voeding krijgt slaapt hij zo diep, dat hij amper drinkt! Het is soms echt frustrerend, vooral bij de laatste voeding rond 23.00, dan moeten we hem steeds stimuleren om te drinken.. Ik vraag me af of het iets is wat bij prematuren hoort? En vaak lees ik dat mensen bij het eerste teken van slaap in bedje legt, maar bij ons slaapt hij al in de helft van zijn fles. Hij krijgt nu 5 voedingen, maar gister heb ik 6 gegeven want anders kreeg hij zo weinig. De ene keer slaapt hij ook door, de andere niet.. vind het echt lastig!
KLinkt bekend hoor. Mijn zoontje bleek altijd te weinig te hebben aan zijn flessen, maar mijn dochters hebben nooit die max. hoeveelheid voeding gedronken. HIer hebben ze bijv nooit een liter melk op een dag opgedronken, terwijl ik hier lees dat babys er met 4 maanden al aan zitten. Ik heb ook een hele tijd daarover in de stress gezeten hoor, vooral rond 4-5 maanden. Toen begonnen ze echt minder te drinken. Ik schreef dan op hoeveel ze per keer hadden gedronken, en als dat te weinig was kregen ze nog een flesje 's nachts. Ze moesten het gewicht natuurlijk inhalen. Heb je geprobeerd om op verzoek te voeden? Dus niet die 3-4 uur wachten, maar geven wanneer hij aangeeft honger te hebben.
Mijn dochter dronk ook nooit haar flessen helemaal leeg. Ik heb vaak genoeg in de stress gezeten. Een periode die ik niet graag over wil doen. Maar ze groeide goed en toen heb ik het losgelaten. Blijkbaar is het niet zo'n grote eter. Ze eet nu heerlijk met de pot mee, maar niet echt grote prakken, zoals de oudste dat kon.
Ook hier een slechte eter, al vanaf zijn geboorte. Maar nu met bijna 4 maanden gaat het ineens beter. Hij slaapt niet meer tijdens de fles. want dat was hier ook een ramp!! En zolang ze goed groeien is het geen probleem is mij verteld. Want bij bv weet je tenslotte ook niet wat ze binnen krijgen.
Mijn dochter komt ook niet aan de 650 ml met 6-7 voedingen, terwijl ze wel al 6300 gram is. Ze krijgt nog grotendeels moedermelk. Ik heb mij laten uitleggen dat ik waarschijnlijk erg vette melk heb waardoor ze genoeg calorieën binnen. Ze groeit als kool. Alleen moet ik opletten met vocht en af en toe wat water geven.
Ik heb zelfs nooit geweten hoeveel mijn dochter dronk, ik gaf borst. En op verzoek. Rond de 3 maanden (ongecorrigeerd) dronk ze makkelijk een keer of 9 à 10 per etmaal. En ook later (merk je nu nog) is ze een dame van "vaak kleinere hoeveelheden" gebleven. Ik geloof nooit dat ze de hoeveelheden van de boekjes dronk. Dat deed ze ook al niet in de nicu trouwens (toen het allemaal nog wel op de ml werd afgemeten), daar sakkerde men daar altijd op. Zij waren er nerveuzer over dan ik Of dit iets typisch van prematuren is, weet ik niet, heb geen ervaring met a terme kindjes (hopelijk straks wel). In elk geval lette ik meer op de "output" en niet de "input": is ze tevreden, alert, plast ze goed, groeit ze... En als dat het geval is, dan denk ik dat de hoeveelheden er minder toe doen.
Het klinkt alsof je zoontje nog niet voldaan is na sommige voedingen. We hielden een schema bij, ik kolfde de borstvoeding af. Er zat een U vorm in de dagcurve, snap je hoe ik het bedoel? sochtends veel willen drinken, de voeding erna wat minder, en dan savonds weer veel willen drinken. Soms hoor ik dat mensen altijd dezelfde hoeveelheid drinken aanbieden, maar mijn ervaring is dat dit niet werkte bij mijn zoontje. Probeer eens wat meer voeding te geven, zodat hij wat kan laten staan en dus echt voldaan is. Ik weet niet of je dit al deed. Succes!
Die van mij drinkt ook vaak zijn fles niet op. Probeer de tijden aan te passen aan wanner hij wil drinken. @OK grappig die curve. Bij ons in het andersom. Overdag veel en smorgens vroeg en savonds laat minder.
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben! Ons zoontje is wel voldaan hoor, draait zijn hoofd echt weg als hij niet meer hoeft. Hij is soms gewoon lekker lang wakker, soms echt een gezelligheids mensje. Maar dat put hem wel uit! OOk al leg ik hem rustig neer, dan speelt hij wel zelf. Dan zit hij steeds te lachen.