ben jij verdoofd met hechten?

Discussion in 'Na de bevalling' started by 2jees, Feb 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

En dan bedoel ik thuis door de VK, als je uitgescheurd was.

Ik niet. Eerste keer 3 scheurtjes naar de zijkant, hechten voelde ik nauwelijk, alles was beurs en gevoelloos.
    dus zag er nu niet tegenop. Maar was nu naar achteren uitgescheurd en hechten deed echt pijn :( daar is de huid ook 'strakker' denk ik.

(Ik heb 8 maanden niet durven vrijen uit angs vor pijn en ben nu bang dat dat nog langer wordt... dat even terzijde..)

Maar nu las ik op internet dat hechten altijd verdoofd moet. Is dit zo?

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    wat vervelend zeg :( .... Ik ben wel verdoofd maar dat was in het ziekenhuis en het hechten duurde 20 minuten... maar ik vind het wel raar hoor.. het lijkt mij ook normaal om dat te verdoven... dat ze daar met knippen niet altijd tijd voor hebben oke... maar hechten toch wel...

3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik ben bijna totaal uitgescheurd. Heb een injectie gehad en de ruggenprik zou nog nawerken. Niet dus. Het was een groot slachtveld en dit moest op de OK gehecht worden. Ze gingen even met een naaldje prikken om te kijken of het verdoofd was. Voelde alles nog. Ruggenprik zat ws niet goed anders hadden ze die bij gespoten. Maar dat werkte niet. Dus ze hebben me gelukkig helemaal weg gemaakt. Ik was echt als de dood voor de pijn, alle mensen om me heen (eerste keer OK):)

Maar de vlos vertelde later wel dat dat gebied wat lastig is om te verdoven?

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Misschien moet je dat even aan de vk vragen hier op het forum? Hier wel verdoving gehad met hechten (ruggenprik was bij mij supersnel uitgewerkt toen hij was uitgezet) Was wel in het ziekenhuis.
    Maar het zetten van de verdoving deed echt superzeer.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier bij een klein scheurtje geen verdoving gehad en ook niet gevoeld het hechten.

6. mamanick

mamanick Actief lid

Aug 22, 2012
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben bij mijn eerste bevalling verdoofd, toen geknipt werkte niet. Heb alles gevoeld, nog een keer verdoofd en weer geknipt, werkte nog steeds niet. Voor het hechten weer verdoofd, maar helaas voor mij, voelde alles. Was een ware hel!

7. mamanick

mamanick Actief lid

Aug 22, 2012
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nog vergeten, was thuis bevallen.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en had twee kleine schaafwondjes, die wel gehecht moesten worden. Volgens de gyn was ik op een vervelende plaats gescheurd en het werd verdoofd met koude spray. Ik voelde het nog wel maar het was zeker geen enorme pijn ofzo. Meer een beetje trekkerig.

9. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Had van tevoren aangegeven dat ik dat best spannend vond. Ze heeft me verdoofd en van de 45 min hechten nul aan pijn gehad! Zelfs toen ze enkele keren zei "dit kan even gevoelig worden" nergens last van gehad. Misschien ook een gratis shot endorfinen van de bevalling mee gepakthoor...
    Ik zou je vk de volgende keer echt vragen dat je per se verdoving wilt! Mijn thuisbevalling was hierdoor top!

10. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ik ben onder een roesje gehecht, nadat het wakker niet lukte. Ik kon me heel moeilijk ontspannen, zelfs met 3 man mijn benen in bedwang houden lukte het niet. Ik voelde elk draadje dat er doorheen geregen werd en dat was niet erg aangenaam. Plus het feit dat dochter gelijk werd aangelegd en dat ontzettend pijnlijk was.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

ja voelde ook elk draadje.. Niet fijn.. heb nog al eens au geroepen!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik was wel verdoofd maar voelde alsnog alles....Was in het ziekenhuis

13. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Hier ook zkh bevalling. Kleine knip gehad smaar werd wel verdoofd! Enige nadeel is dat ze me als een rollade heeft gehecht, het 9 weken ontstoken is geweest waardoor er huid van binnen naar buiten is gegroeid zegmaar.. nasty:D nu is sex errrrrug pijnlijk en willen ze niks aan doen:(

14. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Bij de eerste wel. Had een knip en scheurtje. Was in het zh
    Bij de tweede was het te oppervlakkig maar hechten moest wel, maar deze kon het niet verdooft worden. Auw auw. Eigen vk deed dit in het zh.

15. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    Ben niet verdoofd met hechten, Had de 1e keer 2 hechtingen nodig, de 2e keer 1 en de 3e keer geen.

Het hechten deed me meer zeer als de bevalling. Dat is ook te zien op de film die mijn man aan het maken was van mij en de eerste momenten met onze zoon. Een paar keer auw kwam er voorbij

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,790
    18,973
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ze begon bij mij wel onder het motto "De verdoving van de knip zal mog wel werken." Niet dus! Ik geloof dat ik nogal boos werd, haha. Ik had duidelijk in mijn bevalplan staan dat ik alleen onder verdoving gehecht wilde worden. Sorry, maar ik vind het echt barbaars als je iemand zo gaat hechten, terwijl er verdoving voorhanden is. Dus ik heb wel even iets geroepen geloof ik. En toen werd ik alsnog goed verdoofd.

17. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Hier ook ingescheurd, en de verloskundige prikte eerst met het naaldje om te kijken of het te erg pijn deed. Zo niet, dan zou ze zonder verdoving hechten, maar als ik het wel voelde dan zou er een verdoving gedaan worden. Nou, dat naaldje voelde ik maar al te goed, dus hoppa, verdoving er in, en hechten maar.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,723
    113
    hier gewoon verdoofd bij t hechten van de knip (thuis). Het zetten van de verdoving was het pijnlijkste stuk van het hechten. Tijdens het hechten voelde ik de naald niet, maar wel het doorhalen van het draadje, een heel gek kriebeltje maar niet pijnlijk. Maar ik was ondertussen ook met mijn hoofd bij heel andere dingen ;)

19. PippiMax

PippiMax Actief lid

Mar 15, 2011
    153
    0
    16
    Ik ben ook thuis gehecht zonder verdoving.
    Ik voelde letterlijk de naald en draad erdoorheen gaan en vond het hechten dan ook erger dan het hele bevallen.
    Wordt nog naar als ik eraan terug denk :(

20. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,790
    18,973
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @PippiMax; Waarom heb je dan niet om een verdoving gevraagd joh. Mocht je nog een volgend kindje krijgen, gewoon doen hoor als je dan weer gehecht zou moeten worden.

Share This Page