Mijn dochter heeft wat nieuws en dat is huilen! Dat doet ze namelijk zelden. Rond uurtje of 18:00 begint ze een beetje te mopperen en als ik haar dan pak zit ze rustig bij me en na een paar minuten begint ze toch hard te huilen, dit gaat zo'n 5 minuten door en dan valt ze als een blok in slaap. Vanavond dus weer. Normaal kan ik haar om 21:00 altijd in bed leggen en valt ze snel in slaap. Nu ook moest ze opeens heel hard huilen maar ook na een paar minuten in een diepe slaap. Toevallig hadden we gister visite en waren we vanavond bij mijn ouders eten. Ze heeft dit nooit gedaan terwijl we wel vaker eters hebben? Ik en helemaal niet van het laten huilen maar merk wel als ze zo huilt dat ze dan gewoon wilt slapen. Mijn oudste had wel huiluurtjes maar dat was met 3 maanden voorbij. Is dit een fase ofzo?
ik vrees dat je hetzelfde gaat meemaken als wij hier en dit begon ook rond de 3 maanden, of wat later een supergemakkelijk kind hebben wij, alles is goed tot iets na de 3 maanden. pas op, nog steeds een heel erg gemakkelijk babytje hoor maar s'avonds heeft hij zijn eigen ritme bepaald en wil hij rust en regelmaat wat eigenlijk wel goed is alleen kan je niet meer zo gemakkelijk weg gaan s'avonds of het ritme verstoren hier helpt het om elke avond hetzelfde te doen, of zoveel mogelijk, dat helpt redelijk goed, ik weet niet hoe je meisje overdag slaapt maar ik probeer hier rond 16/17u nog een slaapje in te lassen wat hij nog niet zo wil maar als hij dan een half uurtje slaapt is hij iets makkelijker s'avonds bij het laatste flesje is het nog vaak huilen, ineens zie je de oogjes wegdraaien en dan is ie weg haha ik vermoed een combinatie van oververmoeidheid door het niet willen slapen en een eigen ritme wat hij wil hebben inslapen lukt hier wel heel goed, rond 19.15 pampertje, slaapzakje aan, dan flesje wat soms moeizaam gaat (de laatste dagen wat beter) en dan het bedje in, elke dag hetzelfde niet pushen om het laatste flesje op te drinken ook al is het weinig, als ik er zoveel mogelijk in probeer te krijgen (heb liefts toch zeker 120cc wat vaak niet lukt) dan meld hij zich vroeger snachts dan als ik niet push als je bezoek krijgt probeer hetzelfde ritme te houden als je altijd doet dit werkt het best en zorg voor rust s'avonds ook al heb je bezoek
Haha bij het lezen van de eerste woorden dacht ik ojee! Ik merk de laatste weken dat 21:00 al eigenlijk te laat is voor haar, ze wil dan slapen! Ze was vanavond ook wel langer wakker dan normaal dus dat zegt misschien ook wel wat. Fles gaat in de avond altijd moeizaam bij haar maar probeer toch altijd wel iets erin te krijgen. Ze slaapt gelukkig door tot ongeveer 07:00. We gaan niet vaak weg met eten en denk ook niet dat ik dat snel ga doen, wacht wel even totdat ze wat ouder is. Heb ik eindelijk een makkelijke baby, heb ik er eentje die gewoon wilt slapen en niet meer weg wilt Heb er vanavond wel even in bed laten huilen (max 3 minuutjes hoor) maar merkte aan haar huiltje dat het haar slaap huiltje was en door haar uit bed te halen vertraag ik dat proces alleen maar.
Oja overdag slaapt ze goed. Normaal tussen de voedingen door een uur tot anderhalf uur en dan vanaf 13:00 slaapt ze 3,5 achter elkaar. Ik probeer haar ook altijd rond 17:00 nog in bed te doen maar dan wil ze meestal niet slapen en wordt ze wat onrustig. Vanavond bij mijn ouders moest ze dus weer huilen en ben ik met haar op bed gaan zitten. Toen ze sliep heb ik haar neergelegd op het grote bed
Het kan ook zijn dat ze dat huilen even nodig heeft om in slaap te komen, ze moeten ook de dag verwerken en de ene baby doet dat met even flink huilen en een andere baby doet dat weer anders. Onze dochter heeft het ook even nodig om even te huilen voorheen was dit ongeveer 5 minuten tegenwoordig is het ongeveer een minuutje
is ze om 18 uur niet gewoon moe? hier gaat ze meestal rond 20.00 naar bed, maar dan zit er altijd nog wel een kort slaapje van ongeveer een half uur zo rond 18.00!
Vanavond heeft ze het niet gehad gelukkig. Alleen toen ik haar op bed legde trok ze toch haar scheur open niet normaal! Schrok er echt van. Heb haar gepakt om te troosten, ze was gelijk stil. Even troosten en weer terug. Weer krijsen maar na een paar minuten weer in coma! Wat is dit naar zeg! Ze gaat echt anders huilen, niet meer als een pasgeboren baby maar als een woeste baby Is dat kort keihard krijsen normaal