Hoi allemaal Hier een vraag van een vriendin van mij. Ze heeft 6 dagen voor haar eisprong seks gehad. Hoe groot is de kans dat ze daar zwanger van kan worden. Haar vriend zit in het leger en is nu op oefening en dat valt net samen met haar eisprong.
Sperma kan tot 72 uur leven binnen de baarmoeder dus eerlijk gezegd Lijkt het me niet heel hoopvol, maar er zijn gekkere dingen gebeurd dus wie weet
Ja je leest veel verschillende dingen op internet. Maar meestal zijn dat uitzonderingen dan? Ik denk ik vraag het hier misschien mensen met ervaring of kennis ermee
Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat sperma tot zelfs 5 dagen in de baarmoeder kan overleven. Maar bij 6 lijkt de kans me echt nihil
Daarbij is ook nog eens de vraag hoe zeker ze is van haar eisprong over 6 dagen. Zelfs ovulatietesten kunnen dit pas uiterlijk 48 uur vantevoren bepalen. Je eisprong vindt over het algemeen ook niet elke cyclus op dezelfde dag plaats. Zelfs niet bij een zeer regelmatige cyclus. Apps en internetberekeningen gaan uit van gemiddelden. Vaak is je eisprong veel eerder of later dan een app zegt. Een lichaam doet vaak niet wat een berekening zegt. Kortom: haar eisprong kan veel eerder of zelfs veel later zijn dan "over 6 dagen".
Ja ze heeft haar eisprong al bevestigd met ovulatietest. De dag dat haar vriend weg ging heeft ze nog met hem gevreeen. Het was een onverwachte oefening voor hem dus ze wisten het niet. Vandaar dat ze weet dat het 6 dagen voor haar eisprong voor het laatst is geweest