Mijn zoontje is nu 2 weken oud en is erg onrustig tijdens de voeding. Hij trapt met zijn beentjes en beweegt zijn armpjes en af en toe trekt hij zijn hoofd weg. Ook drinkt hij erg gulzig. Na de voeding heeft ie vaak nog meer zuig behoefte of soms zit er een half uur tussen. We geven hem de speen als dat gebeurd en vaak helpt dat. Ik probeer hem om de 3 a 4 uur eten te geven. Overdag meestal om de 3 uur. Soms twijfel ik of hij honger heeft en leg hem wel is aan, maar ik heb ook ergens gelezen dat teveel voeding ook niet goed is omdat dat de krampjes kan verergeren. 's Avonds heeft hij ook erge last van krampjes overdag iets minder, dus daarom probeer ik om de 3 uur te blijven voeden. Mijn vraag is waarom drinkt hij zo gulzig en kan ik daar iets aan doen en heeft dat te maken met de krampjes. Hij is verder ook vrij beweeglijk.
Hoi, Vervelend dat hij zo last van krampjes heeft. Wat vaak helpt bij krampjes is vaak aanleggen. Je schrijft dat je er 3 of 4 uur tussen probeert te laten, dit is echter niet nodig. Als je hem vaker aanlegt dan kunnen zijn maag en darmen in een wat rustiger tempo aan het werk gaan. Nu is het zo dat of zijn maag heel vol is (en dus maag en darmen heel hard moeten werken) of dat zijn maag heel leeg is (en dus niets te doen hebben). Leg hem dus vaak aan en je zult waarschijnlijk merken dat hij rustiger drinkt (hij heeft immers niet zoveel honger) en dat zijn krampjes minder worden. Voor zijn zuigbehoefte is het ook fijn om vaker aan de borst te zijn. Je kunt er voor kiezen om een aantal dagen zijn speentje niet te geven zodat hij ook echt vaker aan de borst wil om zijn zuigbehoefte te bevredigen. Je hoeft niet bang te zijn dat je hem teveel geeft. Hij pakt wat hij nodig heeft. Groeten Rieneke