9 maanden: 3 flesjes: afbouwen??

Discussion in 'Voeding' started by Popsel, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Vroeg me af wat jullie tijdens of na de boterham geven. Op de wijk gaven ze gisteren aan dat ik ook koude melk mag proberen in de middag. Maar mijn meisje is denk ik erg gehecht aan haar flesjes.

Hoe doen jullie dit?

En zo ook het laatste flesje. Na een kdv dag is ze uitgeput en krijgt ze om half 5 groente op het kdv en bij thuiskomst om 18 uur haar fles, wassen en naar bed om als een blok in slaap te vallen.

Ze gaat echt alleen slapen als ze haar flesje heeft gehad, dit hoort voor haar gevoel denk ik ook bij het slaapritueel.

Ben benieuwd naar hoe jullie het doen!

Gr.

2. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    met 9 maanden had Kirsten ook nog 3 flessen, nu met 11 maanden heeft ze nog steeds 3 flessen.
    Waarom wil je afbouwen?
    Ik geef de fles na haar brood, ik probeer het af en toe koud uit de koelkast en dan weer warm. Of ik doe hem ff in de magnetron om de kou er af te halen. Maar als jouw meisje graag een warme fles melk wilt dan geef je dat toch?

Krijgt je dochter op het kdv groenten omdat je anders zo laat thuis bent? Netjes dat ze dat willen doen....

3. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Ik wil nog niet afbouwen maar ben benieuwd naar kindjes van haar leeftijd. krijg uit mijn omgeving namelijk vaak opmerkingen als: is ze niet te dik, wat eet ze veel ....
    In een ander topic ook gerageerd na bezoek CB: arts vond dat ze niet te dik was en zeker niet teveel eet ;)

Tip van afwisselend koud en warm is een goeie: ga ik ook proberen.
    Geef je uit de fles of uit een bekertje? Ik zou niet weten wat ik als eerst moet proberen: tuitbeker, antilek, beker.

Ja, groente geven ze altijd op het kdv. Hebben ze nooit moeilijk over gedaan. Ze wil soms graag echt vroeg eten en kan dan niet lang wachten :) Thuis heeft ze een flexibeler schema: soms nog slaapje van 17-18 uur en daarna groente en fles.

Gr.

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    In de omgeving vinden ze haar ook dik (opa en oma :x), ze zit goed qua lijn bij het cb. Ze drinkt het nu nog uit een flesje, ik ben al een tijd bezig met een tuitbeker maar daar krijgt ze zoveel vocht ineens uit de tuitbeker dat ze weer uitspuugt haha. Savonds met tandenpoetsen krijgt ze wat water uit een beker maar dan moet er ook een handdoek onder hoor hihihi

Als Kirsten thuis is gaat ze ook wel is van 17.00-18.00 slapen hoor... zij krijgt de late fles wel pas rond 21.00 en bij het eten wat limonade.

Het liefst drinkt ze nog uit een flesje die kan ze nu zelf vasthouden :D

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij zijn vanaf 9 mnd overgegaan op 2 flessen. Moet erbij zeggen dat ons zoontje dat zelf heeft geregeld. Sinds 10 maanden heeft hij nog maar 1 fles dat is s'ochtends als hij wakker wordt en daarna krijgt hij ook nog een boterham. Sinds deze week laten wij hem ook wennen aan koude/lauwe halfvolle melk. Om aan zijn zuivel te komen krijgt hij na zijn avondeten nog een bakje yoghurt of kwark.

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    Als hij zelf aangeeft dat hij geen melk meer wilt is dat toch prima?
    Kirsten begint nu minder melk te drinken, ze dronk eerst nog 200 cc melk bij het ontbijt, bij de lunch 140 cc en savonds 250 cc. Nu is het smorgens een boterham met 80 cc of een papfles van 200, smiddags nog maar 100 en savonds tussen de 200-250. Dus het komt van zelf allemaal ;)

7. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    #7 Popsel, Mar 16, 2010
    Last edited: Mar 16, 2010
    Inderdaad, kindjes geven zo mooi het eigen schema aan.

Hier ook nog knoeien hoor met drinken uit de beker. Maar soms slaat ze echt bewust de fles weg en wil dan wel een paar muizeslokjes uit de grote mensen beker :)

Wijsneus :):)

Share This Page