Welke Verzekering voor zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Essie28, 25 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Hoi dames
    Waar moet ik op letten bij het nemen van een zorgverzekering?
    Ik heb nu basisverzekering en aanvullend 1 ster van zilveren kruis.

Welke hebben jullie? En hoeveel sterren heb ik nodig?

2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Dat is bij elke verzekering anders. En ligt ook aan jouw wensen.
    Ik zou goed op een rijtje zetten wat je wilt gebruiken in de zwangerschap en wat niet, en dan de kosten naast de aanvullende verzekering afwegen.

Dingen om op te letten, eigen bijdrage kraamzorg, poliklinische bevalling in het ziekenhuis, lactosedeskundige, kraampakket, zwangerschap cursus ect.

3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik had dit jaar ook bij Zilverenkruis en dan 2 sterren aanvullend, maar moet zeggen... kraampakket zou ik zo zelf kunnen aanschaffen, je hebt heel veel niet nodig (in mijn geval). Bevalling werd voor mij sowieso medisch, maar dat weet je niet op voorhand. Kraamzorg, als ik kijk hoe hoog mijn polis dit jaar was had ik daar de rekening wel van kunnen betalen.

Verder was ik wel tevreden, want nog nooit eerder bevallen dus had geen idee. Eigen risico gaat er sowieso doorheen. Fysio had ik 12 keer maar geen gebruik van gemaakt. Maar als je bv last hebt van je bekken is dat misschien wel weer aan te raden. Idd kijken naar jouw wensen, en wat je denkt nodig te hebben.

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zit ook bij Zilveren Kruis. 2 sterren aanvullend. Voor mij al jaren een goede verzekering. (Gehel traject, traject in kliniek ipv ziekenhuis, spoedoperatie bbz op lanzarote enz)

vergoed qua kraamzorg net iets meer dan 1 ster. Bevalling is voor mij sowieso op indicatie in het ziekenhuis maar dat weet je niet vooraf.

Kijk even goed waar jouw wensen liggen en bereken of extra aanvullen/overstappen dan waard is. Mijn zusje heeft bv 3 sterren aanvullend maar ik vind dat verschil niet waard. Kan je net zo goed zelf bepaalde dingen bijleggen, ben je goedkoper uit dan hoger verzekeren.

5. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Waar je om moet denken, en zelf een inschatting moet maken:
    - Kraamzorg eigen bijdrage (thuis en ziekenhuis)
    - Kraampakket
    - Eigen bijdrage poliklinische ziekenhuisbevalling
    - Fysiotherapie (bij bekkenklachten heel nuttig!)
    - Lactatiekundige hulp/borstkolf
    - Zwangerschapscursus

Ik ben uitgekomen bij menzis extra verzorgd 2. Die vergoed kraamzorg en ziekenhuisbevalling eigen bijdrage volledig en heeft 18 fysio behandelingen.
    Ik ben sowieso medisch maar ook dan kun je zonder aanvullende verzekering tegen extra kosten oplopen. Mijn 1e kwam te vroeg en ik kon een paar weken bij haar ik het ziekenhuis verblijven dmv rooming-in, dit werd ook volledig vergoed door de aanvullende verzekering.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zou een vergelijking maken en daarbij letten op jouw wensen. Betalen voor dingen waar je geen gebruik van maakt is zonde. Ikzelf wil zonder indicatie in het ziekenhuis bevallen, wil geen gedoe hebben met eigen bijdrage, vind het leuk om een opfrisdag te hebben qua bevalcursus, doe graag acupunctuur en wil ook prenatale screening vergoed krijgen zonder indicatie (combinatietest, al denk ik dat ik nu voor de NIPT ga). Ik heb Ohra Uitgebreid. Je betaalt veel hoor, €46,50 voor het aanvullende pakket. Maar ben er heel tevreden over. Vorige 2 zwangerschappen hoefde ik geen cent te betalen!

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohja, komt natuurlijk (bekken)fysio bij (echt fijn dit) en kraampakket...

Deel Deze Pagina