Jill is nu 7,5 maand en ik ben flink aan het experimenteren met allerlei groenten en zo.. maar nu is mijn vraag, mag ze kruiden en zo? bv kerrie met rijst en kip? ik weet wel dat het allemaal zonder zout moet maar mogen die kruiden allemaal wel? zou veel schelen met het met de pot mee eten. alvast bedankt! en pannenkoek en zo? mag ze dat ook al? of ga ik nu iets te snel? groetjes
Ik lees even mee! Ben ook druk aan het expirimenteren, maar zou graag wat variatie willen, idd door gebruik van kruiden zoals knoflook, italiaanse kruiden? Zou inderdaad schelen bij het 'met de pot meeeten'! Groetjes Annelies.
Hoe zit het met sauzen zoals zoetzure rijssaus? Kant en klare tomatensaus voor over de pasta? Zit wel suiker, kruiden, zout en andere specerijen in...
Geen idee wat de officiele richtlijnen zijn.. Wij zijn begonnen rond de 8 maanden met groene kruiden. Dus een sausje van tomatenpuree(blikken zonder zout), basilicum, oregano, gehakt en wat groente bij de pasta. En dan voor ons zelf nog wat nakruiden. Rond de 9 maanden ook wat kerrie, peper, chili en paprikapoeder gaan wennen. Dat ging ook prima. De kleine vond het allemaal lekker. Knoflook ook rond die tijd, misschien 10 maanden. Hij at zo hele knoflooktenen op uit de ovenschaal (en stinken de dag erna!) En dan met een jaar ook zout, maar dat gebruiken we zelf weinig. Dat komt dan vooral uit potjes en zakjes. Als we zo'n kant en klaar sausje gebruikten, dan nam ik soms wel een eetlepel daarvan door de groente-rijst/pasta. Gewoon om het iets minder droog te maken. Dan krijgen ze wel iets zout, maar dat is niet zo erg. Als het maar niet dagelijks is, en geen grote hoeveelheden. Qua kruiden ging het hier eigenlijk altijd goed. Hij kan nu beter tegen gekruid (lees pittig) eten dan mij. Chili con carne, dat soort dingen eet hij zo op, terwijl ik echt zit te zweten. Dat heeft hij van zijn papa geerfd
Hier krijgt Djayson alles wat wij ook eten, alleen zonder zout.. Wel gewoon de paste, met de pasta saus waar eventueel kruiden inzitten.. Ik hou er wel rekening mee dat het geen pitte kruiden zijn.. Maar van de week iets met italiaanse kruiden en meneer heeft nog nooit zo goed gegeten, en nergens last van gehad..
Je kunt het beste met de groen kruiden beginnen en daarna met de rode kruiden. En pannekoeken ik vind persoonlijk dat het wel kan maar dan wel als erbij en niet in plaats van de warme maaltijd. En dan een paar stukjes. F at trouwens rond de 8 maanden bijna helemaal met de pot mee.
Hmmm, dus vanavond macaroni moet kunnen? Met een beetje knoflook en italiaanse kruiden? Daarna voor ons wat zout...Ga het proberen!
Pannenkoeken kunnen dus wel? Wij eten nl. vanavond zelf pannenkoeken, dus ik had bedacht om D. (7½ maand) een 4+potje groente te geven (die hebben we nog staan) en dan nog iets van 80 gram pannenkoeken erbij. Dan zit ie weer op een maaltijd van 200 gram.
Hmmm de macaroni ging eerst niet echt van harte, na een paar happen had ze door dat het best lekker was, dus flink doorhappen! Ze moest ook een beetje wennen aan de structuur van de elleboogjes denk ik (die laten zich slecht prakken en/of staafmixeren ) Vind ook dat pannekoek best moet kunnen, helemaal als je het half/half doet! Lekker toch?! Af en toe een feestje moet kunnen toch