De titel zegt het al. Wij hebben vandaag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. Nu is de kat van de mensen van wie wij het hebben gekocht in 2 weken tijd al 3x teruggelopen naar wat nu ons huis is. Het kattenluikje zit al dicht en ik ben verder hartstikke allergisch. Hij komt er gewoon echt niet in, hoe lief 'ie ook is. Voeren ga ik ook niet aan beginnen, want dan blijft 'ie zeker terugkomen. Hoe kunnen die mensen er nu voor zorgen dat 'ie bij hen blijft? Het is niet echt een binnenkat en je kunt 'm ook moeilijk vangen. Wie heeft er goede tips?
3 tot 4 weken binnen houden is de énige manier. Een kat kan niet zomaar snappen dat het nieuwe huis nu van hem is. Dus is er tijd nodig om de kat te laten wennen aan het nieuwe territorium. Drie weken binnen, minimum. Een beetje raar dat ze dat niet weten hoor...
Ik schaam me diep dat ik dit hier neerzet, ben echt geen dierenbeul ofzo hihi maar moest meteen aan een tip denken die ik ooit hoorde... Namelijk dat je de kat kan in een dekbedovertrek moet doen en een paar rondjes met hem moet draaien. Op die manier zijn ze gedesorienteerd en zouden ze de weg terug niet meer weten?? Haha geen idee of het werkt
Oh jee Fifi, dat is gemeen En dat werkt nooit. Ik wou nog even zeggen dat je best geen dingen gebruikt om de kat bij jullie weg te jagen. Dat lost voor jullie het probleem wel op, maar die kat gaat blijven weglopen, en dan weet je niet eens meer waar hij naartoe is.
Bah wat een naar idee en natuurlijk werkt zoiets niet . Wat al is gezegd hierboven: kat echt een aantal weken binnen houden in het nieuwe huis en hem de kans geven te laten wennen aan de nieuwe geuren/omgeving etc. Hoop voor jou en de kat dat de eigenaar dit alsnog gaat doen want het lijkt me vervelend voor jou en de kat dat het zo gaat steeds. En gefeliciteerd met je nieuwe woning!
Nou inderdaad... bah, wat een nare 'tip' Ontopic; die mensen moeten hun kat de eerste weken gewoon binnenhouden. Wij hebben onze katten zelfs de eerste 3 maanden binnengehouden.
Dank je wel. Wij hopen ook dat er een oplossing komt, wat we zagen aan de buitenkant van de openslaande deuren al wat krabjes zitten. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij straks helemaal desperate de deuren stuk krabt. Deze zijn van kunststof, dus niet eventjes zo gerepareerd. Maar goed, ik zei ook al tegen ze dat ze 'm echt een aantal weken binnen moeten houden, maar toen zei zij gelijk al dat het geen binnenkat was en dat 'ie toch wel ontsnapt. Tja, niet mijn probleem denk ik dan, maar als 'ie vervolgens bij mij de deur stuk krabt... dan moeten ze er toch maar aan geloven denk ik. Desnoods in een soort van bench binnen zetten ofzo.
Mja, lastig, als ze zelf geen moeite willen doen voor hun kat, waar slaat dat nu op Een kat kan toch alleen maar ontsnappen als je zelf niet oplet? Een bench zal trouwens niet helpen, de kat moet het huis zelf leren kennen, anders gaat de vlieger niet op denk ik. Dus ook niet in de bijkeuken opsluiten ofzo. Anders eens laten vallen dat ze de rekening voor de gedane schade wel zullen krijgen als de kat blijft krabben aan de deur
De enige oplossing is toch écht die kat binnenhouden. En het is inderdaad niet jouw probleem! Jammer dat ze dat zelf niet zien....
4-6 Weken binnenhouden.. Is echt de enige oplossing.. Beetje jammer dat ze dat niet snappen, ik zou toch liever willen dat mijn kat eerst aan zijn nieuwe huis went, helemaal als ie al een x is teruggelopen.. Lijkt me dat de boodschap dan duidelijk is?? Blijkbaar geven ze niet zo om die kat ofzo.. Btje vaag..
Best wel asociaal van die oude bewoners! En hun kat is idd niet jullie probleem en ik kan mij voorstellen dat je niet op schade of overlast van hun beest zit te wachten. Ik zou de kat wel wegjagen als hij weer bij jullie voor de deur zit, het beste kan je hem nat plenzen met azijn net zolang totdat hij niet meer terugkomt, alleen water helpt vaak niet. Mocht dat nou echt niet helpen zou ik hem toch proberen te vangen (tuinhandschoenen en strak in handdoek wikkelen) en dan mooi afleveren bij het asiel. Dan krijgen de eigenaren de rekening gepresenteerd en besluiten ze misschien actie te ondernemen, nl. het beest een aantal weken binnen houden. Succes en veel plezier in jullie nieuwe huis!
Als die mensen geen moeite willen doen om hun kat te laten wennen aan een nieuw huis en hij gaat bij jullie vervelend lopen doen dan zou ik de dierenambu bellen.
Ik heb dat ook niet toegepast he!!! Heb het alleen eens gehoord, zou het ook noooooit doen met mijn lieve buitenkat! Ben zelf vorig jaar april verhuisd en vastbesloten mijn kat minstens 4 weken binnen te houden... Nou op dag 3 was meneer al 'ontsnapt' (lees: vriend liet deur gewoon open staan) en weg was ie... Gelukkig bleef hij in de buurt en kwam na een uur weer gewoon terug, vanaf toen gewoon naar buiten gelaten en is nooit weggelopen gelukkig! Als hij dat wel had gedaan had ik hem zeker een paar weken binnen gehouden!Jammer dat de oude bewoners van TS's huis die energie niet in het diertje willen steken