Is dit zo??? Bevallen op b.g. bij BMI>30

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marihi, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ook ik mag niet boven bevallen, mijn startgewicht was 100 kilo. Vanaf 100 kilo startgewicht mag je bij ons niet boven bevallen. Ik heb mij er heel erg druk over gemaakt, maar ik snap het wel. Het is een situatie die je van tevoren in kunt schatten en als je daarmee de risico's voor ambulancebroeders kunt verminderen is dat eigenlijk alleen maar goed. Het enige wat mij nog steeds enorm tegen de borst stuit is dat ik 25 km verderop wel boven had mogen bevallen. Het zou fijn zijn als daar gewoon een landelijke richtlijn voor zou komen.

Nu beval ik beneden, in de woonkamer, op de eettafel. Ik hoef pas naar beneden op het moment dat ik moet gaan persen, tot die tijd mag ik gewoon boven blijven. Als alles goed gaat en de placenta is eruit enzo, mag ik ook weer naar boven als ik dat zou willen. Dus de tijd dat ik beneden moet zijn, is relatief kort.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het verschilt echt per regio, denk ik...

Ben al 2 keer thuis in eigen bed op 1e verdieping (met smalle draaitrap) bevallen met BMI van 32-34 en gewicht (zwanger) van 105 kg...
    VK heeft nooit iets gezegd over waar ik moest bevallen, over gewicht of wat dan ook.

(misschien maakt het wel uit dat niet mijn eerste kindje was? En eerste bevalling voorspoedig verlopen is, dus kans dat thuis 'misgaat' betrekkelijk klein?)

3. rums

rums Niet meer actief

Bij mij ook geen probleem. Ze zijn er ook niet over begonnen.

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ja klopt is qua gewicht ook hetzelfde, maar toch zien ze het zo.

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik woog bij de 34e week van mijn zwangerschap 98 kilo en ik kreeg ook te horen dat ik beneden moest bevallen. Toen heb ik ervoor gekozen poliklinisch te bevallen.Beneden was simpelweg niet mogelijk in een huiskamer van 17m2 die vol meubels stond. Dan had ik het op de tafel moeten doen ofzo. Ik vond dat heel erg jammer.
    Maar toen diende de bevalling zich al bij 35 weken aan, dus moest ik sowieso naar het ziekenhuis. Ik denk dat ik er anders wel een kater aan over had gehouden. Nu ben ik flink aan het afvallen, dus het gebeurt me geen 2e keer!

6. pipp

pipp Lid

3 aug 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gewoon in de woonkamer bevallen,gordijnen dicht niemand die je ziet. De vk hier doen ook geen bevallingen op de 1e verdieping ook ivm met de risico´s die er kunnen komen.hartslag van m´n zoontje ging steeds langzamer als het langer had geduurd moest ik ook in ambu na het zk. Ik zag er eerst ook wel tegen op,maja andere keus was in het ziekenhuis.wou toch liever thuis een bed besteld bij een thuiszorgwinkel.ze hebben het hier ook niet over mijn bmi gehad en ben lang geen 100kg.

7. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Opzich snap ik wel dat er richtlijnen voor zijn.

Toch ook hier een redelijk dilemma. Ik heb geen overgewicht en ben van de eerste gewoon boven in bed bevallen (heb ook echt geen ruimte voor een bed beneden) en het bed stond op klossen.

Nu bij de tweede en de zelfde verloskundigepraktijk begint het gezeur dat ik toch echt een bed MOET regelen beneden... Dus ben je haast wel gedwongen om naar het ziekenhuis te gaan en dit zelf te betalen, aangezien ik ga om een niet medische reden.

Bovendien vind ik mijn eigen slaapkamer veel prettiger, huiselijker en kan ik mij daar beter 'ontspannen'...

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bed hoef je er pas neer te zetten als het echt begonnen is. Desnoods midden in de kamer. Na de bevalling mag hij meteen weer weg. En anders op het mastste moment een matras op je eetkamertafel??
    Hier hetzelfde. Ik moet in de woonkamer bevallen. (Ik woon in een appartement met 2 verdiepingen. Dus eerst de buitentrap en dan de binnentrap naar de slaapkamer. 1 trap teveel. Ik moet een bed regelen of matras op tafel. Zo niet dan geen thuisbevalling. Dan word het ZH of kraamhotel..
    Hier mag ik trouwens tot het laatste moment boven blijven. De echte bevallung en persweeen moet ik beneden doenl

9. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Hier word je dan ook met de brandweerladder naar beneden getakelt zelfs als er iets ernstigs is dat is ook meer voor je eigen veiligheid staks laten ze je wel vallen... Denk dat dat erger is! Ze moeten ergens een grens stellen ik zelf moest ook in het zh bevallen en zonder medische indicatie omdat ik vier hoog woon zonder lift uiteindelijk toch met mediche indicatie masr goed ik baalde er ook van en dat mag je best doen maar om nou te zeggen dat dat je zwangerschap verpest.... Als je zware bi hebt of iets ernstigs snap ik t maar dit doen ze voor jou en je beeb niet om je te pesten!

Deel Deze Pagina