Is dit zo raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Meiden ik word zo gek van mijn familie, ik hoop dat jullie mij even de weg kunnen wijzen, want die ben ik echt helemaal kwijt.

Nu is het zo dat wij een hele maffe tante hebben. Ze is ons hele leven al jaloers op mij en mijn twee andere zusjes. Ze gunt ons niks, constant zoekt ze ons negatieve dingetjes van ons om dat aan iedereen door te vertellen. Wanneer wij in een slechte situatie zijn laat ze duidelijk merken dat ze blij is daarom etc etc. Kortom ze is erg gemeen tegen ons. Nu heeft deze tante ruzie met bijna de hele familie (omdat ze dus zo gestoord is) en dus ook met mijn moeder. Om mijn moeder pijn te bezorgen verteld ze aan iedereen (haar buren enzo) erge dingetjes over mij en mijn zusjes. Ze is echt ziek in haar hoofd, dat weten we allemaal.

Eigenlijk had ik geen ruzie met deze tante, maar was natuurlijk erg kwaad dat ze al die dingen over me zei. Vandaag zag ik haar toevallig ergens en ze keek me heel lang aan, en ik kon het toch niet laten om gedag te zeggen en dat zei ze ook terug. En ze zag er zo ziek uit he, rode ogen waarschijnlijk van het huilen, helemaal verward. Het ging gewoon niet goed met haar, ze was er psychisch helemaal onderuit. Ze heeft dit verdient maar toch had ik medelijden met haar omdat ze er zo slecht aan toe was. Als ik in zo'n situatie was geweest, zou zij waarschijnlijk blij zijn, maar dat maakt haar juist zo slecht. Ik kan echt niet blij zijn met iemand die er zo ziek uit ziet ook al is zij mijn grootste vijand.

Een half uur later nadat ik haar zag, had ik aan mijn moeder verteld dat ik haar had gezien en dat er een hallo uit mijn mond floepte en dat ik medelijden met haar had. Mijn zus was er ook bij die ook een grote ruzie heeft met deze tante. Opeens begon mijn zus mij aan te vallen dat ik niet weet wat ik doe, dat ik een week geleden zei dat ik deze tante haat, dat ze vies is en dat ik nu hallo zeg en medelijden heb met haar. Eigenlijk bedoelde ze dat ik karakterloos ben omdat ik de ene keer slecht over haar praat en als ik haar zie toch gedag zeg. Een andere tante was er ook bij en die zei van dat ik heel naief ben ;)

Sorry maar is het nou echt zo raar om medelijden te hebben met iemand die ok supergemeen is, maar er ook vreselijk aan toe is. Ze heeft duidelijk een persoonlijkheidsstoornis. Dat geeft mijn zus ook toe, want zei is 'zogenaamd'' een psycholoog. Dat zij zulke erge dingen doet tegen mensen, komt omdat ze niet meer normaal kan nadenken. Ben ik nou echt zo karakterloos en naief door gedag te zeggen aan dit mens en medelijden te hebben dat zij haar leven zo erg heeft verpest door haar eigen gedrag. En ook al zou dat zo zijn, waarom moet mijn zus mij zo aanvallen in het bijzijn van iedereen alsof ik een onvergeeflijke fout heb begaan. Een week geleden zwaaide de dochter van deze tante (een meisje van 11 jaar) heel vrolijk naar me en ik terug. Nu hoor ik van mijn moeder dat mijn zus dit ook stom van me vond. Door al deze stomme familiegedoetjes kan ik niet meer helder nadenken. Het liefst zou ik niemand meer willen zien, want ik ben nu net zwanger en word gek van al dat gestress.

Vinden jullie dat mijn zus gelijk heeft in haar standpunt. Ik vond het zelf een achterlijke reactie. Ze had van mij verwacht dat ik juist blij zou moeten zijn om de situatie van tante. Dat zou zij zelf zijn, ze zou erom juichen. Ben ik dan naief dat ik niet zo ben of wil zijn??? Ik ben echt in de war, omdat mijn moeder en andere zusje mijn zus ook gelijk hebben gegeven. Ze zijn nu echt boos op me en doen heel anders tegen me;) Graag zou ik jullie objectieve mening willen horen over deze situatie.

2. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Meid, wees blij dat je nog medelijden kan hebben met je tante.
    Dat maakt jou een beter mens.
    Je wil toch niet zo'n verzuurde miep worden die het alleen goed heeft als anderen het slecht hebben.
    Ik vind het ook een soort van "de eer aan jezelf houden" als je die tante gedag zegt.
    JIJ doet niet mee met die nare spelletjes, je staat erboven!

Zo, en nou ga ik echt naar bed ;)
    Maar wilde toch even dit berichtje naar je tikken.

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

kon mijn tante zijn. die gunt ons het licht in de ogen ook niet.

ik zeg ook altijd gedag, ik wil de 'betere' zijn. Ik wil me niet verlagen tot haar niveau.
    ik vind trouwens ook dat niemand er iets over te zeggen heeft wat jij tegen wie dan ook zegt. Dat is jou zaak en van niemand anders.

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Starmoon aah lief dat je zo laat nog reageert ;)

Ik heb ook absoluut geen spijt daarvan, maar wil al deze mensen gewoon niet meer zien. Als mijn zusjes en meoder kwaad op me zijn dat ik het erg vond voor onze tante, dan zijn ze net zo erg in mijn ogen. Het moeilijke is dat we allemaal in een kleine plaats wonen en ook dicht bijelkaar. We zien elkaar elke dag wel :(

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jouw moeder een zusjes hebben natuurlijk al een geschiedenis met haar, dat maakt dat ze zich moeilijk kunnen inleven. Als ze van een dergelijk geval horen die zij niet kennen vinden ze het vast ook zielig.

Ik vind ik het iig niet raar dat je het zielig vindt, wat ze ook gedaan heeft. Jij bent gewoon wat empatischer dan je familie ;)

Krijgt zij verder helemaal geen psychische hulp oid?

6. noukie89

noukie89 Niet meer actief

als je zus psychologe is dan zou zij vooral begrip moeten hebben voor haar
    ik snap dat het moeilijk is
    maar iemand met een persoonlijkheids stoornis doet nou eenmaal vreemde dingen

7. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmm volgens mij ben ik de enige... maar ik vind wel dat je moeder en zus gelijk hebben... TENMINSTE, jij maakt natuurlijk zelf uit tegen wie je wat zegt. Dus in dat opzicht hebben ze geen reden om boos te zijn.

Maar ik snap heel goed wat ze bedoelen. Iemand due je zo kwetst, en van die nare dingen tegen idereen verteld, daar zou ik ook echt niks tegen zeggen...
    Natuurlijk is het rot dat ze ziek is, maar dan nog zou ik er niet tegen kunnen om hoi te zeggen. ZEKER niet omdat ze de rest van de familie ook zo kwetst!!

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb ook zo'n tante , ze lag laatst in het ziekenhuis we dachten kanker, dus wij erheen met bloemetje ach ja ze was blij joh niet normaal:D steeds maar over mijn buik strelend zo van oh leuk he kleintje erbij haha terwijl ze ons echt haat he , ze mag ons niet :D

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die tante is gewoon erg ziek en heeft hulp nodig. Het is heel erg als mensen zo ziek zijn, en ze kwetsen vaak andere mensen. Ik werk met patiënten met persoonlijkheidsstoornissen en deze mensen zijn echt heel ziek in hun hoofd.
    Zo ziek dat ze niks anders kunnen dan manipuleren en aandacht vragen op de negatieve manier.
    En ja dat is ook gewoon zielig, maar voor de omstanders is het heel erg moeilijk.
    Die worden nml keer op keer gekwetst. Allemaal gevoelens waar een ieder op zijn eigen manier mee omgaat.
    Laat elkaar in de waarde, je zus en moeder gaan er anders mee om dan jij. En dat is oké, niemand kan vertellen op welke manier je ermee moet omgaan.
    Dat kan alleen jij bepalen, doe wat voor jou goed voelt. En als anderen het anders doen dan zal dat voor hen goed voelen. Maar maak er geen ruzie om, want dat wil die tante w.s graag. Dat geeft weer aandacht nml.

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik vind het ook niet raar. Je beseft dat je tante haar gedrag mede te wijten valt aan haar stoornis. Dat zou je zus ook moeten beseffen toch, als zelfbenoemde psycholoog?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je het allemaal maar moet accepteren wat je tante over je zegt.

Heeft iemand wel eens met haar gesproken over haar gedrag en haar duidelijk gemaakt dat ze hulp nodig heeft?

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind het niet raar (al zou ik het zelf niet gedaan hebben denk ik), wel vind ik de reactie om jou daarop aan te vallen een beetje overdreven, vooral als jouw zus psygoloog is zou je verwachten dat ze zich wat beter in zou leven in jou situatie. En dat je naar een vrolijk kind van 11 dat naar je zwaait terug zwaait vind ik niet meer dan normaal, zij kan er tenslotte niets aandoen dat haar moeder problemen heeft..
    Maar het belangrijkste is denk ik dat jij moet doen waar jij je goed bij voelt..

Deel Deze Pagina