Baby 11 dagen en de hitte...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze kleine man is vandaag 11 dagen oud en ik weet niet goed wat ik hem nu moet aantrekken.
    Boven is het 30 graden.. :$. Vandaag overdag hebben we hem beneden liggen, maar dat kan 's nachts niet ivm de katten, dat wil ik wel in de gaten kunnen houden natuurlijk.

Zou een pamper en een dun lakentje goed zijn? Of beter toch ook een romper erbij aan? Vind het bij zo'n kleintjes echt lastig inschatten.

Wat zouden jullie doen?

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik zou een rompertje doen en een heeeel dun lakentje. Zo weinig mogelijk met dit weer, maar het lijkt me voor een baby niet zo fijn om alleen in een luier te liggen.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zeker die romper even aan doen nog. 30 graden is nog steeds 7 graden koeler dan je kindje is. Je kindje mag niet afkoelen tot 30 graden. En een lakentje zou ik ook zeker nog wel doen. Je kindje is echt nog wel klein.

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dan houden we het rompertje aan vannacht. Hij heeft het zó warm nu. Af en toe ook nog last van krampjes en zweet hij zich helemaal te pletter. Vind het zo zielig..

Laat hem verder lekker vaak bij me drinken zodat hij in elk geval genoeg vocht krijgt..

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Een romper aan? Als de baby zweet gewoon alleen in een luier en eventueel een lakentje om.
    Met deze temperaturen ga je zelf toch ook geen pyjama aandoen en een laken omdoen?? Ik zie het probleem niet zo als de baby zich goed warm kan houden

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  7. Sempje

Sempje Niet meer actief

Anders doe je hem toch een romper aan en temp je even als je hem uit bed haalt voor de nachtvoeding?

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik lig gewoon onder mijn dekbed hoor. Geen probleem. Maar een baby van 11 dagen niks aandoen met 30 graden is denk ik echt niet verstandig. Voor ons is het warm maar die baby komt uit een buik van gemiddeld 37 graden. Die is dat gewend.

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik zou hem ook een romper aan doen, die kan tenminste het zweet opnemen en laten verdampen. 'S nachts koelt het toch af en dan kan het net te fris worden.
    Hier baby van 4 weken, heeft een romper met lange mouw aan en lige onder een lakentje. Neem geen temperatuur maar hij zweet niet en voelt in zijn nekje niet opvallend warm of koud.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Extra aanleggen is idd heel goed! Met dit warme weer krijg je wat meer waterige melk, zodat je kindje genoeg vocht krijgt :)

11. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Zou alleen een romper doen en een lakentje. Toen mijn dochtertje vorige jaar net geboren was, was het ook zo warm toen heb ik dr ook vaak zo in bed gelegd. Hoe is zijn eigen temp?
    Mijn dochtertje zat standaard rond de 37.5 dus die kon het wel hebben.

Deel Deze Pagina