Is dit zoveel spugen normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rojin, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Eigenlijk spuugt mijn dochter altijd al veel, maar de laatste tijd is het meer geworden.
    Ook uren na haar voeding komt het eruit.
    Echt wel 3 keer een nieuwe spuugdoek pakken, want deze worden kletsnat en vies.
    Ze krijgt al sinds ze een maand is nutriton in haar fles.
    180/6 en twee scheppen nutriton.
    Ze drinkt snel, maar als ik een kleinere speen op haar fles doet, zodat ze langer over haar fles doet, helpt niet want ze spuugt net zo veel.

Ze krijgt nu 4 flessen per dag + fruit en groente.
    Verder is ze gewoon vrolijk en actief.

Komt het doordat ze veel op haar buik ligt? Kan het kwaad?
    Ik weet dat spugen normaal is bij baby's, maar zoveel?:(

Groetjes Rojîn

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mijn nichtje van 5 maanden deed dit ook veel.advies was om vaker een kleiner flesje tegen en wat meer bij/vaste voeding.bij lana hielpt dit direct.

3. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Ik kan het proberen, kleinere flesjes, maar ben bang dat ze hongerig blijft.
    Als ik haar fruithap geef, dat is meestal ook waterig, dan spuugt ze ook veel.
    Of bedoel je iets anders met vaste voeding?

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Als ze vrolijk is en goed groeit kan het geen kwaad en is het alleen vervelend.

Onze zoon van 4 1/2 maand spuugt ook veel en moet ik soms wel 6x in een uur omkleden.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.260
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste spuugde als baby ook altijd heel veel en vaak.De slabbers en schone kleding waren niet aan te slepen.Op het moment dat die meer vaste voeding kreeg werd het beduidend minder.Ik bedoel dan echt vanaf het moment dat ze brood en avondeten krijgen.Toen die 6 mnd was ben ik indertijd ook gestopt met zo'n grote ochtendfles en ben ik begonnen met granenpap van Bambix en dan gewoon vanaf een lepeltje eten.Dat scheelde ook al enorm moet ik zeggen.Onze zoon is ondertussen alweer bijna 9 jaar en heeft er verder niet onder geleden moet ik zeggen.Het komt gewoon omdat ze toch iets teveel binnenkrijgen voor zo'n klein lijfje en het ene kind spuugt iets meer dan de ander.
    Zolang hij goed groeit zou ik me geen zorgen maken.

Gr Ingrid.

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter spuugde ook altijd erg veel. En rond die leefdtijd werd het nog meer! Ik ben toen naar de osteopaat gegaan. Dit in combinatie met leren kruipen heeft ervoor gezorgd dat ze niet meer spuugde heerlijk!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je kunt haar fruithap ook indikken met nutriton. Alles wat vloeibaar is, kun je indikken met nutriton.

Bij mijn dochter werd het ook erger toen ze op haar buik kwam te liggen, en met buikschuiven kwam het weer in golven eruit zetten. Ik dikten alles in met nutriton. Strooiden het soms zelfs over haar brood, omdat we anders een "hans & grietjes" effect hadden.

Het is overgegaan toen ze begon te staan en begon met lopen.

8. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje spuugde ook altijd heel veel. Ik gaf de fles altijd met een spuugdoek en een hydrofiele luier. Hij had er geen last van.
    Mijn dochtertje spuugt niet zoveel, maar heeft er wel last van. Daar uiteindelijk medicijnen voor gekregen.

Dus ik zou zeggen: als je kindje er geen last van heeft is het prima. Ik denk dat het meer wordt door het vele bewegen. :)

9. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Gelukkig blijkt het normaal te zijn, en komt het vaker voor.

Ze lacht de hele dag en is vrolijk, dat is een goed teken :)

Deel Deze Pagina