Hoi allemaal! Inds ik zwanger ben heb ik af en toe (godzijdank niet de hele tijd!) zo'n last van mijn linker, en in veel mindere mate af en toe mijn rechterbeen. De pijn zit vooral rond mijn kuit, ik omschrijf het vaak als een soort kramp maar dat is het ook net niet. Hoewel de pijn echt rond mijn kuit zit, heb ik er soms ook tintelingen in mijn voet bij en voelt het alsof de pijn helemaal vanuit mijn bil of onderrug komt. Ik vraag me af wat dit is, het voelt een eetje alsof je beent (bijna) slaapt maar dan echt met pijn erbij, som zo erg dat ik er ook amper op kan staan. herkent iemand dit? Na een beetje googelen kwam ik uit bij (zwangerschaps)ischias, zou dit kunnen kloppen? En is hier iets tegen te doen? Het is nu in de 24 weken zwangerschap ongeveer vijf keer voorgekomen, en duurt vaak een paar uur, soms iets langer dan een dag.
Ik heb zelf zwangerschapsischias. Dit is bij mij begonnen in mijn linker bil/onderrug en trok door naar mijn bovenbeen. Mijn been word ook dood als ik te lang loop oid. Dan belast ik hem te veel. Het is duidelijk een beknelde zenuw. Ik voel alleen geen pijn in mijn onderbeen. Ik heb wel gelezen dat dit mogelijk is, maar volgens mij moest dit dan altijd vanuit die pijn in je bil en onderrug komen. Daar is de zenuw namelijk bekneld geraakt. Maar misschien kan het wel hoor! De pijn is bij mij ook de hele dag door, zit erdoor zelfs in de ziektewet en heb nachten wakker gelegen zo extreem pijnlijk was het. Is het bij jou geen kramp in je kuit? Daar kun je soms ook nog bijna een dag last van hebben zo verkrampt is het dan geweest. En dat is ook een bekend zwangerschapskwaaltje!
Nee het is zeker geen kuitkramp. Dat hb ik ook wel eens en at kan ik door flink de spier te trekken vaak wel oplossen. Dit komt ook echt vanuit bil en rug, maar de meest hevige pijn zit rond mijn kuit...
Ik zou zeggen...ga eens naar een bekkentherapeut. Die weten dat. Ik heb zelf zwangerschapsischias. Het begint in mijn bil en trekt door naar mijn bovenbeen. Verschrikkelijke pijnscheuten zijn het af en toe. Moet goed de druk verdelen met bijv. staan en zitten. Dus mijn advies...ga naar de bekkentherapeut.
Heb helaas deze zw ook weer zwangerschapsischias. Hele felle pijn in m'n linkerbil, uitstralend naar achterkant bovenbeen en soms voorbij m'n knie. Oorzaak is bekkenbanden die slapper zijn en erg gespannen spieren in bil en onderrug die de zenuw afklemmen. Heb dagelijks pijn, ene keer meer als de andere keer. Vandaag bij bekkentherapeut geweest en die heeft t los gemasseerd maar helaas is het een kwestie van accepteren en een balans vinden tussen activiteiten en rust! Zou je klachten iig in de gaten houden en bespreek het met vk. Omdat bij jou de meest hevige pijn in je kuit zit, denk ik niet direct aan ischias want dan zit de meest hevige pijn in je bil/bovenbeen. Of ga idd langs de fysio.
Ik heb het ook gehad. Echt een vervelende pijn. Maar ik ben bij een manuele arts geweest die heeft de boel recht gezet waardoor de beknellen van de zenuw is verholpen. Loop weer als een kiviet. Als je een goed adres wilt stuur me maar een berichtje je kan er in 15 minuten klaar mee zijn!
Heel fijn dat jij zo'n goede ervaring hebt maar je bent wel erg kort door de bocht met 'je kan er in 15 minuten klaar mee zijn'. Ik heb een bekkenfysiotherapeut die fantastisch aangeschreven staat maar heb toch echt nog vreselijke pijn in mn bil en been. Ik heb rekoefeningen gekregen en een massageoefening maar ik zal er niet 1,2,3 vanaf zijn. Voor de ts: je klachten klinken niet als een typische ischias nee. Bij mij zit de pijn ook met name midden in de bil met uitstralende, branderige pijn in mn been. Een fysiotherapeut kan bij onderzoek goed achterhalen waar het probleem zit, niet te lang doorlopen hoor want het wordt vaak alleen maar erger!