Vanmorgen om half 9 kreeg ik telefoon dat ik vanmiddag langs moet komen, en dan gaan ze me even voor doen hoe ik mezelf in kan spuiten. Ik heb 2 keer een 3 daagse curve gemaakt, na een te hoge suikertest, vorige week stuurde de gyn me naar huis omdat ik met de griep, die al 3 weken duurt, niet erg evenwichtig ben en alle waardes om die reden kunnen afwijken. Is het normaal dat je meteen moet gaan spuiten? Ze zijn al 3 weken bezig, maar ik ben al 3 weken grieperig, mijn weerstand is ondertussen nul komma nul. Vanwege mijn bloeddruk mag ik niets doen, van de diëtiste moet ik, vanwege de suiker, 6 keer per dag eten, en dan ook echt meer eten dan dat ik normaal zou doen. Stil zitten is slecht voor mijn suiker, honger heb ik niet, rust houden moet vanwege mijn bloeddruk, bewegen doet pijn vanwege de BI. Ik zit aan alle kanten vast, en het voelt oneerlijk dat ik nu als 1 of andere junk moet gaan spuiten, terwijl ik niet eens "normaal" kan leven. Dat ik doodsbang voor naalden ben is denk wel duidelijk, en wil vanmiddag vragen waarom ik geen pilletje kan krijgen. Sorry voor de diabeten onder ons, jullie zijn natuurlijk geen junks, ik ben het gewoon spuugzat allemaal.
kijk even bij zwanger zijn, daarbij heb je een topic help, zwangerschapssuiker. zit daar zelf ook bij met nog een aantal meiden meer met ervaringen en hun verhalen.
Ja dat topic zag ik, zat hem door te lezen maar weet niet of ik de mensen daar met een giga emo doos die het helemaal zat is op kan zadelen...
Ik heb dat andere topic geopend en vond het super dat er meer meiden waren in hetzelfde schuitje en dat je aan elkaar vragen kunt stellen. Ook begrijpen we elkaar best heel goed Hoe SH*T het is, om het maar even zacht uit te drukken! Mensen om je heen geven je gauw het gevoel dat je het niet supersupersuperk*t mag vinden.. Kom gerust kletsen! Wat waren je waardes met je dagcurve als ik vragen mag? Ik had een suikertest van niet-nuchter 9,2. Veel te hoog dus. Ik moest eerst kijken met een dieet hoe dat zou gaan en dat gaat hartstikke goed! Maar ik had wel goede dagcurves. Als de waarde van je dagcurves veel te hoog is, moet je idd insuline spuiten. Maar heb je wel de kans gekregen om eerst goed te bekijken hoe het met je eetgewoontes gaat? Vervelend dat je ook nog eens een naaldenfobie hebt... Ik ken er nog een..
*Junk meldt zich* En kom vooral meekletsen in dat andere topic! Echt, no worries. Maar goed, ik spuit dus insuline en het valt echt (echt echt echt) reuze mee. De naaldjes zijn superdun en je voelt er niks van. Ik vind het juist heel erg fijn dat ik iets kan doen als mn suikers uit de bocht vliegen. Dat is ook heel belangrijk voor de gezondheid van je kindje. Ongecontroleerde bloedsuikers zijn helaas echt risicovol... Ik vind het (minstens) 7x per dag controleren van de waardes een stuk 'belastender' dan het spuiten van insuline. Dat controleren moet helaas sowieso, want anders weet je niet hoe je waardes zijn. De insuline is eerder handig, omdat je dan tenminste wat kunt doen.
Zoals ik TS lees zijn ze al 3w bezig, maar is ze grieperig, waardoor het allemaal lastig is. En ze is ook al 30w he... Ze zullen wel niet willen blijven 'rommelen'. Zoveel tijd heeft TS niet meer om het nog 'uit te proberen'.
gewoon lekker komen kletsen, wij weten allemaal hoe het voelt.daarom is het ook helemaal niet erg om je hart te luchten. ik heb het ook gehad hoor. maar door er met mensen over te hebben die in het zelfde schuitje zitten kun je toch effe je ei kwijt zonder dat mensen je raar aankijken.
Helemaal mee eens, ik ben nog vers in het clubje maar vind het nu al fijn om te kletsen met dames die ook met hetzelfde te kampen hebben. Bij de mensen in je omgeving is het idd al snel zo vana Ls het onder controle is dan is het appeltje eitje. En toegeven, het went al snel maar er blijven momenten dat ik ook gewoon even enorm baal dat net ik hiermee moet dealen en heb ik er ook gewoon even geen zin in(sterker nog, dan heb ik zin in een enorm stuk appeltaart met slagroom) . Maar ook dat mag je gewoon lekker spuien want dat heeft iedereen wel een keertje..
Wat vervelend zeg. Pilletjes kan niet want die gaan via je placenta en zullen dan dus bij je baby komen. Insuline blijft alleen bij jezelf. Als het niet lukt om je maaltijden te verdelen zul je denk ik meer pieken hebben in je suikers, waardoor je eerder op insuline uit komt. Probeer het te zien als iets goeds dat ze je checken, ze willen het beste voor je baby.
Hier een exjunk. Ow wat heb ik gejankt toen ik hoorde dat ik suiker had. Viel toen die dag ook nog eens van een trapje en zat met verstuikte enkels thuis. Ik herken je verhaal. Tegen slag op tegen slag en dan ook nog eens die rot suiker. Het is wel belangrijk voor de groei van je baby om het in de gaten te houden en te testen en evt insuline te spuiten. Je rot voelen mag en daar moet je ook echt ruimte voor maken. Ik vond veel steun en troost bij de andere junks. Kom gerust in die topic.