's nachts zoo'n pijn in linkerheup/bil

Discussie in 'Gezondheid' gestart door beagle78, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Zoals de titel al vermeld heb ik 's nachts enorm last van mijn linkerheup/bil. als ik er een poosje op lig dan begint het en gaat het niet meer weg. Op de andere zij gaan liggen help heel even maar daarna komt het gewoon weer terug.

Zodra ik 's ochtens uit bed ga is het over. Ik heb er overdag ook verder geen last van.Dit is toch geen bekkeninstabiliteit? het lijkt me dat ik er dan juist met bewegen last van zou hebben?

Komt dit iemand bekend voor? Wat is het? En nog belangrijker wat doen jullie er aan?

Al de bekende dingen zoals kussentjes tussen de knietjes al geprobeerd uiteraard :)

ik hoop niet dat het de rest van de zw schap blijft want ik doe geen oog dicht tegenwoordig.

2. Chai

Chai Niet meer actief

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Zo dat is idd wel precies hetzelfde. Ik lees daar eigenlijk nooit. vergeet altijd dat ik daar ook nog kan kijken/zoeken.

Dat regelmatig verliggen helpt dus geen drol. Als het eenmaal begonnen is blijft het gewoon pijn doen ook als ik op mijn andere zij ga liggen.

alleen slapen op mijn rug geeft iets verlichting maar daar krijg ik het altijd lichtelijk benauwd van dus langer als een kwartiertje lukt dat ook niet.

Het breekt me gewoon echt op. Mijn lieftallige peuterpuber maakt me weer vrolijk wakker om half 7 terwijl ik dan soms net 2 uurtjes geslapen heb.

had gehoopt op een gouden tip maar misschien komt ie nog :)
    Jij ook succes ermee.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb ook dat als het eenmaal begint het niet meer weg wil gaan tot ik echt opsta. Ik heb wel ontdekt dat als ik een kussentje achter me bil leg en daar dan tegenaan leun dus een beetje half op me zij naar achter hangent lig dan dat wel verlichting geeft. Dan is het gewicht toch een beetje uitgebalanceerd duidelijk.

Voor de rest zal ik ook ff moeten onderzoeken of er meer aan te doen valt... dat moe zijn is inderdaad drie keer niks he.

5. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    #5 beagle78, 13 jan 2011
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
    Heb idd ook minder last als ik bv even op de bank lig met m'n rug tegen de leuning. dan heb je natuurlijk goed steun in je rug.
    Helaas ligt mijn mannetje altijd met zijn gezicht naar me toe anders kon ik zijn rug mooi als steuntje gebruiken :)

Misschien moet ik het proberen met zo'n rolkussen. Zal morgen eens even naar de leen bakker crossen om te zien of ze iets geschiks hebben. Zo'n voedingskussen is gewoon te zacht.Dat geeft niet echt steun.

i'll keep you informed :)
    Nu toch maar ff proberen een dutje te doen.

6. babydi

babydi Lid

11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het misschien je spier? Ik heb het namelijk aan de rechterkant, wel omdat ik het meest op die kant lig. Ni heb ik ook BI, en ga daarvoor naar de fysio, die masseert me ook altijd de rechterkant bil en bovenbeen. Helpt wel moet ik zeggen.

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    nee het zijn duidelijk geen spieren. dat voelt heel anders.

8. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Ik heb dit ook, aan de rechterkant van me heup.
    Had dit aangekaat bij de vk, maar volgens hun is dit geen bi.
    Dus ben toen maar vanwege pijn ( vooral snachts ) naar de ha gegaan. Nu blijkt het een slijmbeursontsteking te zijn.

Zodra ik dan ook ga staan snachts gaat het beter. Maar kan ik overdag niet lang lopen. Ik wer in een verpleeghuis, maar werk ook maar halve dgn. Ivm de pijn

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ja het is volgens mij ook geen BI. Ik heb ook wel het testje gedaan van liggend en dan je been gestrekt optillen. Nou dat lukt me prima,geen centje pijn.

Vannacht heb ik een opgerolde badhanddoek achter mijn bil/rug gelegd als een soort steuntje in de zij/rug en ik heb zowaar vrij goed geslapen.

Nu nog even afwachten of dat toeval was of dat het echt door dat rugsteuntje kwam.

10. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Ja, dat heb ik ook inderdaad, maar dan aan beide kanten.
    Dus ik draai wat af op een nacht... Het kan echt gemeen pijn doen soms ( de ene nacht he ik het erger dan de andere)
    Alleen op mijn rug voelt het wat beter, maar dat ligt ook niet zo lang lekker.
    Het hoort trouwens wel echt bij de zwangerschap, want beide voorgaande zwangerschappen had ik het ook, een tijdje na de bevalling was het weer compleet verdwenen.

Ik lees dus ook nog even mee, kijken of de gouden tip voorbij komt..

11. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    ...hm, het eerste wat me te binnenschiet...

Kan dat geen zwangerschaps ischias zijn?

Is volgens mij een soort beklemming van een zenuw oid...maar heel zeker weet ik het niet ;)

12. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    dank je...

ga direct even googelen :)

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    tja het zou kunnen maar een arts zou een diagnose kunnen stellen denk ik. Wel vreemd dan dat ik alleen s nachts die pijn heb en overdag helemaal niet.

Hoef ook niet zo nodig te weten wat het is als ik maar tips krijg om het iets dragelijker te maken :)

14. Tamarab

Tamarab Lid

13 dec 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames, ik heb dit zelfde probleem ook gehad.. zo vreselijk veel pijn wist niet meer hoe ik moest liggen! lag letterlijk te huilen van de pijn.. na wat zoeken op het forum zag ik bij enkele vrouwen dat het blaasontsteking zou kunnen zijn.
    Naar de dokter geweest en idd BLAASONTSTEKING, dus wie weet laat het even testen dan heb je zekerheid!!
    En nu na een kuurtje heb ik er geen last meer van.

15. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tamarb

Ik heb hier dus ook ineens zo'n last van en al een paar weken ben ik aan het twijfelen of ik nou blaasontsteking heb of dat het door de zwangerschap komt dat ik bij elk beetje al moet plassen.

Misschien toch even laten checken.. Want nu heb ik ook die rugpijn erbij

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had jet tijdens de zwangerschap ook. Steeds anders gaan liggen is -volgens mij- de enige oplossing. Na de bevalling heb ik er geen last meer van gehad. Maar tot die tijd is het erg vervelend!

17. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Heel herkenbaar, ik had precies dezelfde pijn! Echt nare steken. Vooral 's avonds als ik van de bank af probeer te komen en 's nachts bij het omdraaien. Bij mij zou het zwangerschapsischias zijn volgens de arts en er 'gewoon bij horen'.

Ik ben wat meer op m'n houding gaan letten en minder gaan tillen (handig met een dreumes) en dat heeft wat geholpen. Overigens heb ik ook het idee dat het nu minder is doordat je bekken steeds wat meer veranderd tijdens de zwangerschap. Nu voel ik meer m'n schaambeen maar beweeg wel een stuk beter.
    Als ik nu 's nachts wakker wordt is het niet van pijn maar van een voetje tegen m'n blaas haha:)

18. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    dé tip voor mij kwam van de fisio....naast de gebruikelijke kussentjes tussen de knieën en in de rug ( want dat helpt een beetje) een paracetamolletje voor het slapen gaan nemen.. ik lig veel meer ontspannen en heb dan in elk geval een heel deel van de nacht goed geslapen. Hopelijk hebben jullie er wat aan....want vervelend is het zeker!

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me best voorstellen dat dat helpt! Niet alleen om de pijn wat weg te nemen, maar ook omdat het je bloed net iets dunner maakt. Ik had toch altijd het gevoel dat het vooral een probleem met de doorbloeding was.
    Aan de andere kant zou ik zelf niet graag (onnodig) medicijnen gebruiken tijdens de zwangerschap. Maar misschien was ik wel wat te streng voor mezelf!

20. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Kan je 1 advies geven. Houd het in de gaten!

Ik had zelf ook pijn in mijn bil. Op een gegeven moment met uitstraling naar mijn been. Altijd gedacht aan zwangerschapsischias. Dusbij de fysio en deze prikt met naalden om de spanning eraf te halen. Ik heb hier mee doorgelopen tot tien maanden na de bevalling. Nu een scan gehad en ik blijk dus een hernia te hebben. ontstaan in de zwangerschap. ben er zelf van overtuigd dat wanneer ik eerder was doorgestuurd de hernia niet zo erg was geweest als dat het nu is. Dus 1 tip en niet om je bang te maken. Wanneer je bij staan uitstraling krijgt in de been ALARM!!!! laten rinkelen. Liever 1 scan teveel als dat wat ik heb.

Succes i.i.g.

Deel Deze Pagina