Als jullie Dolly een geweldige naam vinden moet je dat gewoon doen. Laat je niet afschrikken door rijmpjes of alliteraties, op iedere naam valt wel iets te bedenken. Als juf in het basisonderwijs kom ik de meest bijzondere namen tegen en geen enkele naam geeft de zekerheid wel of niet gepest te worden. Eigenlijk heb ik na 12 jaar nog nooit een kind wat enkel gepest werd om z'n naam in de klas gehad! Kijk naar wat bij jullie past en of je het zelf lekker vindt klinken. Als we allemaal voor een gangbare naam kiezen heb je straks drie dezelfde namen in één klas. Is dat fijn?
Dolly is een hele leuke naam maar hij heeft een hoog pest gehalte. Doe het alsjeblieft je kind niet aan.
Waarom heeft deze naam een hoog pest gehalte? Omdat je er op kan rijmen? Omdat het niet gangbaar is? Ik kom wel gekkere namen tegen waar het kind niet om gepest wordt.
Dolle Dolly? Dolly houd van Tolly... Dolly lust graag een Lolly Hier komt Dol de grote trol Ik kan nog wel even door gaan maar dat word dan te grof! Dolly is echt super leuk maar doe het alsjeblieft niet als roepnaam! Ik vind Piper ook een hele leuke meisjes naam. Had ik in Amerika of Engeland gewoon had ik mijn kind waarschijnlijk ook nog Piper genoemd. Maar we wonen in Nederland! En er staat dan wel geen ''Pijper'geschreven maar het komt wel heel dicht bij in de buurt en dat heeft de naam Dolly ook!
Kinderen onder elkaar kunnen hartstikke gemeen zijn als er geen volwassenen in beeld zijn, en dan pesten ze met alles wat ze maar kunnen vinden voornaam/achternaam/uiterlijk/gedrag dus ik zou inderdaad niet kiezen voor een naam waarmee gepest kan worden want dat is dan alweer 1 pest risico minder
Persoonlijk vind ik Dolly een wat vreemde naam maar ik verwacht niet zozeer dat een kind met de naam Dolly per definitie gepest zal worden.
Ik denk meer aan de ''grappige'' opmerkingen die kwetsend over kunnen komen. Met z'n naam maak je het erg moeilijk voor je kind, en het heel makkelijk voor de pestkoppen. Ik heb wel eens dat programma gepest op rtl gezien en dat lot wil je niet riskeren omdat je een naam o zo look vond en je van te voren wist dat er 100% kans bestaat dat mensen die opmerkingen gaan gebruiken. Alleen al als Dolly zich voorstelt met die naam zou er waarschijnlijk een stilte vallen. En als Dolly een type is die van humor en lachen houd is de kans er 100% aanwezig dat ze de nick naam Dolle Dolly krijgt. (En dan heb ik het niet over de pestkoppen, maar de mensen die het kozend bedoelen) Als Dolly een beetje mollig word en geen victoria secret model is kan ze al gauw Trolly Dolly genoemd worden. De naam zou echt alleen werken wanneer je een kind hebt die super atletisch is, geen aanleg voor vet heeft, super knap en altijd populair zou zijn. En norm intelligent want ''Domme Dolly'' klinkt ook lekker. Dan zou ik eigenlijk voor Dora, Diora, Doortje of Donna iets in die richting gaan en thuis als koosnaam Dolly gebruiken. Of een hond noemen en die Dolly noemen. Maar niet voor een kindje, die uit eindelijk een volwassen vrouw word.
Er zijn van die namen die "doe je een kind toch niet aan". Dolly vind ik daar een voorbeeld van, sorry. Vind het echt niks en te veel rare dingen die je ervan kan maken.
Ik heb een vriendin in de USA die Dolly heet, en daar is het een hele normale naam. Ik vind het geen vreemde naam maar kan me voorstellen dat het in Nederland een naam is waar mensen iets van te zeggen hebben.. maar dat is hier toch snel dus als jullie Dolly een leuke naam vinden waarom niet
Ik dacht ook meteen aan het schaap maar dat zullen kids niet snel doen. Ik ken overigens een Nederlandse Dolly. Is wel 50+ maar dat moet niets uitmaken. Als jullie het leuk vinden dan moeten jullie het gewoon doen! De een zal er even aan moeten wennen, de ander vindt hem meteen heel leuk of niets. Uiteindelijk is de keuze van een naam heel persoonlijk. Jullie krijgen een lieve leuke dochter en daar wordt haar naam straks aan gelinkt. En slechte moeder omdat je je kind een naam geeft die je erg leuk vindt. Ik kan wel veel ergere dingen bedenken!
Ik vind het persoonlijk een rare naam, denk meteen aan Dolly de duif uit Pluk van de Petteflat. Ik zou hem persoonlijk dus nooit kiezen. Misschien is Molly of Donna een alternatief?
Ik zou het echt NIET kiezen. Er zijn zo veel mooie meisjes namen. Ik denk meteen aan blonde dollie. Zo noemen wij van die wannabe barbiepoppen altijd.
Ik vind het geen rare naam, maar wel een kinderlijke klank.. Ik zie daarbij geen volwassen vrouw voor me die moet gaan solliciteren zeg maar.. Dus om die reden zou ik voor iets anders kiezen.