naam vader ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door blondje010, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wij weten sinds een week dat wij een klein jongetje gaan krijgen.
    Vriend lief is gelijk aan de strijd begonnen dat hij wil dat t zijn naam als voor naam krijgt.
    Nu vind ik zijn naam best leuk maar niet als naam voor onze kleine.
    Ik vind het prima dat hij deze naam als 2 de naam krijgt.
    Hoe moet ik dit nu netjes oplossen.

Groetjes

2. VSC

VSC Niet meer actief

Een naam beslis je samen. Als compromis zou je dan inderdaad zijn naam als tweede naam kunnen doen of anders een andere roepnaam kiezen. Hij kan niet zomaar eisen dat jullie zoontje zijn naam als voornaam krijgt, zo werkt het toch niet zeg

3. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Netjes oplossen? Ben je bang dat er ruzie over ontstaat?

Mij lijkt het ook erg verwarrend als je je vriend en baby met dezelfde naam moet aanspreken.. Tevens vind ik dat je kindje een "eigen" naam verdient. Het is tenslotte niet (helemaal) een kopie van je vriend..

Heb je het hem al voorgesteld om zijn naam als 2e naam te gebruiken?
    En dan samen een voornaam te verzinnen

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Mijn zoon heeft ook als tweede naam de naam van zijn vader.

Ik vind het altijd verwarrend als vader en zoon dezelfde naam hebben. Dan krijg je dingen als: "oh bedoel je kleine Frans", terwijl 'kleine Frans' ondertussen bijna 2 meter lang is.

Ik vind dat je het hier al heel netjes verwoord: mooie naam, maar niet voor onze kleine samen, dat kan mooi de tweede naam worden.

5. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Eens met de reacties boven mij.
    Een naam kies je samen. Ik zou het als tweede naam voorstellen en dan samen een leuke eerste naam bedenken.

6. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Eens met de andere dames. Hier heeft mijn vriend een naam welke al generaties doorgegeven wordt. Als we een jongetje hadden gekregen, hadden ze toch echt pech gehad... Ik zou die cirkel doorbreken. Als 2de naam lijkt ook mij een prima oplossing. Je moet dit toch echt samen doen!

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.041
    113
    Vrouw
    Eens met de rest; zijn naam als tweede naam, en een naam die jullie beide mooi vinden als eerste naam.

8. Shaker

Shaker Actief lid

14 aug 2014
    231
    0
    0
    Als het een meisje was geweest had hij dan niks over de naam te zeggen?
    Ik vind zijn naam als tweede naam al een 'nette oplossing'

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Noway dat mijn zoon het zelfde zou heten als zijn vader..

2e naam vind ik een mooie compromis! (Zelfs dat gaat er hier niet in komen😁 )

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Idd ik zou de naam van je vriend als 2e naam doen voor je zoontje.

11. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden
    Bedankt voor de reacties,

@neko85;
    Nee ben niet bang dat er ruzie ontstaat hier over, wil die er ruzie over maken kom maar op. Wil die discussie alleen liever vermeiden.

@deedee1;
    Juist daarom wil ik niet dat de kleine jongen dezelfde naam krijgt.

@shaker; als t een meisje had geweest hadden we al een duidelijke keuze voor een naam en de tweede naam ook.

Hij is alleen ingesteld op wat Nederlandse namen, en ik helemaal niet.
    Dit is mijn 1ste kindje en hij heeft 2 dochters uit een eerder huwelijk en deze meisjes dragen allebei wel Nederlandse namen.
    Hij vind dat de naam van onze kleine bij de hunne moet passen en ik vind van niet. Dit kindje is ontstaan uit een andere relatie met een eigen persoonlijkheid.

Ikzelf heb ook niet een Nederlandse naam.

Dank voor de reacties

Xx

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Dit.

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    En ook: nee, de naam van jullie kind hoeft echt niet bij de namen van de kinderen uit zijn vorige huwelijk te passen. Stel nou dat je een heel andere afkomst had, dan zou je dat toch niet alsnog ook doen?
    Ja, je kunt er rekening mee houden dat ook die drie namen een beetje lekker klinken samen, maar verder hoef jij je toch niet aan te passen aan wat hij met zijn vorige vrouw voor hun kinderen mooi vond?

Laat je niet op je kop zitten, het is ook jouw kind, en júllie kind, gezin en situatie, niet allen de zijne.

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ik zou zijn naam dan als 2e naam doen en niet als 1e dat is een goede compremis.

ook ik vind niet dat de naam bij zijn kinderen uit een andere huwelijk moeten passen

succes verder!

15. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vind zeker niet dat je hem zijn zin moet geven en jullie moeten er samen uitkomen.
    Maar jou kindje word wel het broertje of zusje van zijn kinderen.
    Misschien wel een andere moeder maar wel dezelfde vader dus ik denk dat het zowel voor jou kindje als die van hem wel leuk zal zijn als je aan de namen kan zien dat ze een beetje bij elkaar horen.

En dan bedoel ik echt niet dat het oerhollands moet zijn hoor maar bijv. Fenna, Sanne en Destiny geeft niet aan dat ze familie zijn.
    Ipv Destiny een Lois past al veel leuker.

16. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind de naam van papa als roepnaam een no go. Niet handig als je later 1 van de 2 nodig hebt. Dan krijg je al snel een afkorting. Een naam die erop lijkt zou een optie kunnen zijn. Martijn - tijn

Mbt samen gesteld gezin. Kan je niet een compromis sluiten. Ik snap je man wel, dat hij liever een Nederlandse naam wil bij zijn andere kids. Maar je hebt ook Engelse en Nederlandse namen die goed samen kunnen. Zodat het er op papier voor jullie beide goed uit ziet. Een naam is toch een overeenkomst tussen Julie beide.
    Niet alleen een beslissing van een moeder. Ga samen om de tafel, dan kom je er vast uit.

Ik moet ook compromissen stellen. Ik vind puck e.d erg leuk. Maar dat krijg ik er nooit door. Toch weet ik dat we er samen uit komen. Wij willen wel allebei een Nederlandse naam. Maar we zijn er eerder al uitgekomen. Dus dat komt deze keer ook goed. Voor een jongen heeft mijn man de naam van mijn neef. Dat krijgt hij er ook niet door. Ondanks dat ik de naam wel leuk vind. Er zijn gewoon andere leuke alternatieven.

17. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik vind dat je het hier al heel goed verwoordde waarom je niet wilt dat jullie jongentje dezelfde naam krijgt als vriendlief.
    Echter ben ik het wel met je vriend eens dat het mooi zou zijn als jullie jongentje een voornaam krijgt die (een beetje) past bij zijn half-broertje en half-zusje.
    Ik noem wat opties die volgens mij een beetje in-the-middle zijn qua wel/niet Nederlandse jongensnamen (alle uitspraken op z'n Nederlands)...
    Ravi
    Jon
    Don
    Luc
    James
    Milan
    Vince
    Benjamin
    Jonathan
    Tristan
    Jeen
    Roald
    Moos
    Mo

(Ik koos met opzet een brede smaak.)

18. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik ken een stel dat hun oudste zoon een dubbele voornaam heeft gegeven, waarbij één van de namen hetzelfde is als die van de vader. (even een heel simpel voorbeeld: vader heet Willem, zoon heet Jan-willem.)
    Eerste gedacht is: beetje vreemd, maar iedereen is er nu zo bekend mee en het zorgt ook niet voor verwarring.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit!

20. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Ik begrijp wel dat je vriend graag wil dat de naam van deze kleine past bij de namen van zijn andere kinderen. Ik zit in dezelfde situatie als je vriend. Ik ben nu zwanger, maar ik heb ook twee kids uit een eerdere relatie. Ik wil ook graag dat de namen enigszins bij elkaar passen.
    Ik snap dat je misschien niet helemaal in de stijl mee wilt gaan, maar ik zou er wel rekening mee houden dat het wel een beetje bij elkaar past. Dat kan al snel, denk ik.

Deel Deze Pagina