Bij ons ZH gebruiken ze 1 rietje voor KID en 3 voor IUI. Bij icsi hebben ze 3 rietjes gerekend, maar er maar 1 gebruikt. (ook lekker verhaal)
Nou lekker dan Panter! Was dat omdat er maar 1 rietje nodig was maar er wel al 3 ontdooid waren? Wij hebben 1800 euro betaald, inclusief verzendkosten (wij hebben alles zelf besteld) voor 6 pogingen, dus 6 rietjes. Waarom gebruiken ze bij jullie meerdere rietjes per poging dan? Is dat niet afhankelijk van de kwaliteit van het zaad? Bij ons wordt er dus steeds maar 1 rietje gebruikt. Bij de eerste keer zaten daar 3,5 miljoen zaadcellen van topkwaliteit in.. Is dat niet heel erg weinig? Op Freya lees ik dat het er minstens 500000 moeten zijn na opwerken, in de kliniek houden ze volgens mij 1 miljoen aan, maar als ik lees dat sommige mensen 20 miljoen, 30 miljoen of 55 miljoen zaadcellen hadden, maakt me dat érg onzeker
DNJ mijn donor had vers 38 miljoen zaadcellen gemiddeld telkens voor invriezing en daarna vaak 1,5 miljoen las ik in mijn medisch dossier. Maar telkens maar 1 rietje gebruikt, bij mijn zoontje was het direct raak maar weet niet hoeveel zaadcellen er toen waren mei 2010.
Nee kreeg er 2 weer mee terug in de stikstoftank...maar denk dat ze die zaadjes reserveren voor het geval ik zwanger mocht worden zodat ik nog een broertje/zusje van dezelfde donor kan krijgen. DNJ, voor IUI ligt de grens op 1 miljoen. Bij minder dan dat kom je in aanmerking voor ivf/icsi. Ik heb nooit gehoord hoveel zaadcellen er in zaten...jammer!