Ik heb 4 keer eerder Pregnyl mogen zetten, 2 keer met Menopur en 2 keer met Puregon. Elke keer kreeg ik op dag 8 a 9 het eerste bloed, maar soms kwam het traag op gang en zodoende moest ik van de gynaecoloog pas de 2de of 3de dag van het bloed als dag 1 tellen. Zodoende is mijn lutuale fase telkens op 10 dagen gezet terwijl er soms dus al 2 dagen bloed was (wat naar mijn idee toch wel echt verteld dat het rond dag 8 aan het afbreken is!). Vorige ronde kon ik er echt niet omheen toen brak het op dag 9 al goed door helaas.. Mijn gynaecoloog gelooft alleen niet echt in serieuze problemen bij een korte lf. Maar puur omdat ik al maanden klaag, en nu duidelijk en emotioneel heb aangegeven dat ik er écht geen vertrouwen meer in heb en er doorheen zit heeft hij mij de medicijnen gegeven. Maar duidelijk erbij gezegd dat hij dit doet omdat het vertrouwen en de hoop ook belangrijk zijn en omdat hij geen arts wil zijn die niet naar zijn patiënten wil luisteren en zijn eigen zin wil doordrijven. Ik heb m gevraagd of ik met deze korte lutuale fase evenveel kans had om zwanger te worden als ieder ander, en hoe hij het dan kon verklaren dat als je op dag 8 al bloed verliest, een eitje op dag 10 nog zou kunnen innestelen.. Nou ja hier had ie geen antwoord op, en ik ging gelukkig met een recept naar buiten! De reden dat hij zo volhoudend is, is omdat de cyclus die we gevolgd hebben ik op dag 7 na de eisprong een progesteron waarde van 90 had! Toch had ik 2 dagen daarna al bloed.. Nu ga ik dus beginnen met 2x daags een vaginale tablet van 100. Heeft iemand ervaringen met een korte lutuale fase maar met WEL een goede progesteron waarde op dag 7 zonder toediening van progesteron?
Na een jaar mmm was ik niet zwanger, ik had een lf van eerst 10 dagen en later 9 dagen. Daarom mocht ik op verzoek utro gaan gebruiken 3x 2 per dag. Daarna de eerste ronde zwanger (wel een mk) en en 4 maanden later weer. Helaas niet goed gegaan maar dat heeft niks met progesteron te maken. Mijn progesteron is nooit gemeten, dus of die wel goed was weet ik niet..
Bij mij is de progesteron alleen gemeten tijdens Clomid, ik kan je daar dus niet mee helpen. Mijn gyn zei dat het eitje toch wel springt met de Pregnyl en vond het niet nodig progesteron te prikken. Ik had ook verschillende LF. Eerst een beetje rond 8 of 9 dagen, maar in februari ineens 6 dagen. Toen heb ik ook gevraagd om utrogestan en gekregen. Ik moest 3x2 bolletjes inbrengen per dag. Het hielp goed, want nu een mooie lange LF. Alleen balen: je wordt dus niet vanzelf ongesteld, dus je moet wel testen op NOD (vind ik zelf niet fijn, weer zo'n witte test of weer zo'n tuurstreep). Bij negatief, zoals bij mijn vorige ronde, moet je dus stoppen en dan wacht je op je menstruatie, vergelijkbaar met de wachttijd na Provera. Dan heb je na je 14 dpo dus ook nog een paar loze dagen. En de smurrie is vies Maar verder: bij mij werkt het als een trein, dus dat is fijn