Is een 20 weken echo met 21 weken zwangerschap nog mogelijk of is dat te laat?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annie82, 13 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Zeker doen hoor! Echo moet officieel tussen 18 en 22 weken. Eerder kan je nog niet alles goed beoordelen en later is niet slim omdat in het vreselijk nare geval dat er een ernstige afwijking wordt gezien je nog tijd moet hebben om verder onderzoek te doen en na te denken of je de zwangerschap wil afbreken. Dat kan officieel tot 24 weken, in uitzonderlijke gevallen later.

    Maar met 21 weken is normaal gesproken geen probleem. Ik zou gaan boeken, veel plezier!
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  2. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Zoals hier al vaker gezegd, gewoon doen! Zorg wel dat je een annuleringsverzekering hebt met werelddekking die ook dekking heeft als je moet annuleren door zwangerschap voor jou en je gezin. Deze moet je vaak afgesloten hebben voordat je weet dat je zwanger bent.

    En verder weet je nog niet wanneer je zwanger raakt, ik hoop wel voor je dat het snel is, maar je weet het niet. En mocht je zwanger zijn dan echo zo snel mogelijk inplannen na jullie reis. Mocht er iets geks te zien zijn op de echo, dan kun je nog zsm doorgestuurd worden.
    Heel veel plezier in ieder geval!
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  3. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik was gewoon in nl met 20 weken, maar ze hadden me gewoon ingepland met 21,3. Ging allemaal prima :thumup:
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  4. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dat kan, ik was ook 21 weken zwanger toen ze de echo deden. Je kunt ook in Australië de echo doen, de 20 weken echo is daar ook standaard. Maar dat moet je wel zien zitten, je zou maar een slechte uitslag krijgen als je op vakantie bent..

    Wat betreft reisverzekering: check de voorwaarden heel goed, want lang niet overal is annuleren wegens een zwangerschap gedekt. Wij gaan binnenkort een verre reis maken en ik wilde graag kunnen annuleren bij zwangerschap (ivm malaria en zika), en zijn uiteindelijk bij de ANWB uitgekomen.
     
    Annie82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina