Hoi dames, A.s. vrijdag hebben wij onze eerste echo met 6 weken en 1 dag zwangerschap. Ik heb bij mijn zoon ook een echo gehad met 6 weken en toen klopte het hartje al. Nu kreeg ik van de kliniek te horen dat het kan zijn dat het nog niet te zien is. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? En met deze termijn nog geen hartje kon zien? Zenuwslopend deze weken...
Ja, ik had met exact 6 weken een echo en de vruchtzak was zelfs helemaal leeg. 1 week later zat er wel een mooie vrucht van 7 weken groot, incl kloppend hartje etc. Ws zat de uk met de eerste echo tegen de wand aan waardoor ze niks kon vinden
Ik eergisteren met 6.0 en er was helaas nog niet duidelijk een kloppend hartje te zien.. het zag er wel goed uit zei ze.. en ze ging van het positieve uit. Nu weer terug met 7.3. Met wat ik nu weet zou ik het nooit meer doen met 6 weken. Echt pas vanaf 7.
Succes en sterkte met wachten nog even! Ik had met 5+6 een kloppend hartje maar de dooierzak was niet te vinden.
Ik zou t persoonlijk ook later doen, vanwege die onzekerheid idd. Soms was je eisprong of innesteling toch later of zit het idd tegen de wand. Als je geluk heb zien ze t wel maar dat is dus niet altijd zo.
Bedankt voor de reacties. Hele verschillende ervaringen dus. Ik hou in mijn achterhoofd dat het misschien nog niet goed te zien is. Ben wel vrij zeker van het termijn aangezien ik zwanger ben van een cryo blastocyste via IVF. Ben benieuwd!
1e keer zwanger via IVF ICSI en bij 6 weken een echo. Niets te zien helaas, vruchtzak werd ook kleiner gemeten dan het termijn daadwerkelijk was. Week later terug en vruchtje wel te zien. Heb een week flink in de stress gezeten helaas. Nu 2e keer zwanger en zekere voor het onzekere genomen en zelf aangegeven liever iets later een echo te willen bij 7 weken. Nu meteen goed te zien.
Hier met 6.2 wk zwangerschap na tp blasto een mooi embryo van 7mm met kloppend hartje en dooierzak te zien.