Zelf hemel maken van trouwjurk

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zonzon, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    De titel zegt het al, wie heeft er ervaring met het verwerken van een trouwjurk in het hemeltje van het wiegje/ledikantje?
    Ik heb van mijn moeder en schoonmoeder een trouwjurk gekregen maar ik heb nog niet echt een idee wat ik er mee moet dus;

Alle idee-en zijn welkom!!

2. Koon

Koon Niet meer actief

Gaaf idee!
    Kan je niet helpen want ik kan absoluut niet naaien.

3. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Jammer!!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Foto is denk ik niet heel duidelijk ;) Maar mijn moeder heeft een deel van de jurk dus vastgezet om de rand van het hemeltje en daarmee valt het mooi om de wieg zelf. Erbij nog een strik voor aan de voorkant van het hemeltje (ook van een deel van de trouwjurk).

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,6 KB
      Weergaven:
      1.515
  5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik heb destijds de trouwjurk van mijn beste vriendinnetje mogen gebruiken om een hemeltje van te maken voor boven het ledikant...
    Ben zelf ook wel getrouwd, maar was zo verliefd op haar jurk en zij vond het een mooi idee dat hij op deze manier een 2e bestemming zou krijgen... (ze hebben zelf geen kinderen en deze komen er ook niet)

Ik heb de sleep losgemaakt van het bovenlijfje, vervolgens helemaal losgehaald aan de zijkanten, weer doorgestikt en er in de kleur van het bedje een band / ophangsysteem aangemaakt van fleece... :)
    (hemelstang komt bij de prenatal vandaan)

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Het 'moeilijkste' vond ik trouwens het doorknippen van de voorkant van de rok...
    Was zo bang dat ik het zou verknallen, ook al wist ik dat ik het goed afgetekend / uitgerekend had, het is toch de jurk van een ander... ;)

Deel Deze Pagina