Hij werd hier af geraden door de kraamzorg. Kennelijk is het matras alleen getest op volwassenen en niet met baby's. Dus ze weten niet of de ademhaling van een baby wel sterk genoeg is om er door heen te ademen als ze met het neusje erin liggen. ( en er was nog iets dat het de warmte niet vast zou houden of zo) Ze vonden het een hoop geldklopperij. Maargoed. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt natuurlijk.
Hier werd die ook afgeraden door de kraamzorg. Omdat alles volgens eu normen zijn is een aerosleep niet nodig.
Hier wel gekocht. Heb een totaalpakket aangeschaft. Vond zelf het verschil tussen een degelijk matras en molton en het Aerosleep pakket te Klein om het niet te doen. Mijn vriend vond het vooral een veiling en fijn gevoel geven. Er is nog geen baby, dus we moeten nog even wachten voordat we weten hoe hij in het gebruik is. Wij hebben er echter geen speciale hoeslakens bij gekocht, jersey zou ook prima zijn volgens de verkoper.
Hier werd het in de kraamtijd ook wel afgeraden om de topper te gebruiken ivm het snel kunnen afkoelen van het lichaampje. En ook niet gebruiken in combinatie met kruikjes omdat het warme water ind e topper blijft en verspreid.... Dus als je er wel eentje neemt wel even goed opletten en goed gebruiken, want het is dus niet altijd veilig!
vooropgested dat een molton en een aerosleep 2 totaal verschillende dingen zijn met totaal verschillende werking.... (en dan heb ik het alleen over een opdekje, niet over het complete matras) Wij hebben wel earosleep opdekje, maar niet gebruikt tot de kleine zich zelf op de buik kon draaien... (een molton-hoeslaken hebben we onder het opdekje ter bescherming van het matras - we hebben een normaal matras) We gebruiken heb niet zozeer vanwege de angst, meer omwille van lekkere ventilatie van lucht in de warme zomermaanden. In de winter doe ik er een normaal jersey hoeslaken om, in de zomer een earosleep hoeslaken En idd, het gebruik van het earosleep-opdekje werd hier ook afgeraden in de eerste tijd omdat de baby zich eerst zelf op temperatuur moet kunnen houden.
Niet doen, zonde van de centjes. Weet je vroeger was er ook geen aerosleep en we zijn allemaal keurig groot geworden Mijn broertje en schoonzus hebben het wel gekocht en die zeggen zelfs dat ze er spijt van hebben..
Wij hebben hem wel gebruikt, puur voor hygiene en ventilatie. Het is gewoon minder zweterig dan op een gewoon matras. Vind het vergelijk met vroeger zo'n onzin. Vroeger was vroeger en toen hadden ze niet de wetenschap die ze nu wel hebben. Of dit nu geldt voor een auto of voor een aerosleep dekje dat maakt niet uit. Maat persee nodig is het niet, zie het meer als luxe
Ik heb hem nu gekocht omdat er veel allergieën in de familie voorkomen en mijn jongste had reflux. Met het oog daarop schaf ik hem aan. Wat de kraamhulp ervan vind maakt mij niet zoveel uit. Ik ga de eerste tijd Co-slapen dus dan gebruik ik de aerosleep nog niet
Ik heb er wel één aangeschaft omdat ik lekker bang werd gemaakt in de winkel. Maar heb er nooit spijt van gehad Het zal idd nooit bewezen worden of het helpt tegen wiegendood, want ze zullen nooit iets op baby's testen, dus daarvoor hoef je het idd niet te doen. Mijn dochter spuugde echter heel erg veel en nog erger, ze poepte echt alles bij elkaar. Hele dunne spuitluiers die natuurlijk doorlekten. Maar door de aerosleep bleef het matras wel schoon en hoefde ik alleen maar het dekje in de was te gooien. Als je pasgeboren baby veel moeite heeft met warm blijven kan het beter zijn om het dekje de eerste dagen niet te gebruiken, maar hier hebben beide dames vanaf dag 1 erop gelegen, dat ging goed. Ook gewoon kruiken gebruikt trouwens. Alleen bij een heel erg lekkende kruik zul je hebben dat het kindje op een gegeven moment in contact komt met het water. Als het een paar druppels is juist niet omdat het vocht door de topper wegzakt, waar het zonder dekje juist in contact blijft met het oppervlak waar je kindje slaapt. Als je je er fijn bij voelt, doen! En anders kijk je even aan of je kindje een spuger/poeper wordt, dan kun je alsnog zon dekje halen.