Is een airfryer nou echt een aanrader?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinac, 25 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Wij hebben twee ovens én een airfryer. En ik zie absoluut de meerwaarde. Behalve dat het in een airfryer sneller gaat wordt het e.e.a. ook knapperiger. Drumsticks, gehaktballetjes e.d. worsen lekkerder in een airfryer dan in een oven. Een beenhammetje is sneller klaar, waardoor dat in een deukke planning ook prima op tafel gezet kan worden. En ook aardappel producten vind ik lekkerder uit de airfryer, maar dat is een kwestie van smaak misschien. En wij halen zelfen patat bij de snackbar, dus dan doe ik de patat liever in een airfryer dan in een oven of frituurpan.

Wat betreft roken. Ja dat is een nadeel van de Philips. Dan komen spat er vet tegen het verwarmingselement en dat gaat dus roken. Maar dat hebben wij opgelost door zo’n flexibel grillmatje te kopen en op maat te knippen. Een stuk gaat hier standaard onderin het mandje, zodat niks aan het mandje vastplakt. En 1 iets groter geknipt stuk leg ik over het mandje heen (eigenlijk alleen bij wat vettere producten, zoals drumsticks met velletje oid) en ik heb dus nooit meer een rokende airfryer.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  2. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik vind het allemaal erg lang duren!

Patat snacks enzo als ik frituur 3/4 min per ding nu 15/20 min zo kan ik er geen hele maaltijd mee maken

Ik heb de tefal delight xl maar ik gebruik toch vaker de oven

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ja! Makkelijker en gezonder als frituur

puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    #24 Kukido, 26 nov 2017
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
    Gewone friteuses hebben zo'n 10 minuten opwarmtijd nodig. Bij de airfryer is dat een minuut of 3. Dus netto ben je ongeveer evenveel tijd kwijt met friet bakken.

5. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Na de friet gooi ik de kroketten erin en daarna de Kaassoufle dat duurt per snacks 3 min nu steeds per snack 15 min friet 20 min je kunt dus nooit lekker de hele maaltijd eten.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Ja wel hoor, dat gaat prima. Gewoon een beetje creatief zijn ;)
    Ik heb mijn friet en snacks tegelijk op tafel, dankzij de airfryer en mijn heteluchtoven en het is dan nog gezonder ook dan steeds in de frituurpan te gooien. Of je gooit je friet in de airfryer en de snacks in de frituur. Heb je ook alles tegelijk op tafel.
    En friet is in mijn airfryer in 12 min. klaar en zeker niet in 20 min.

Athina vindt dit leuk.
  7. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Ik denk niet dat patat uit de airfryer gezonder is.

Patat voor frituur bevat twee ingrediënten.
    En hoeveel ingrediënten bevat de ovenpatat?

8. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Mijn ovenfriet bevat aardappelen, zonnebloem olie en zout

Athina vindt dit leuk.
  9. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Moet je voor een gezin niet meerdere porties bakken dan? Of gaat er zo een kilo patat in?

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    In de XL gaat 750 gram. Terwijl wij daarvan eten gaat er wel weer een nieuwe zak in de airfryer. Qua timing komt dat hier wel goed uit. Wij eten daar dan met zijn zessen van.

11. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Hier ook de Philips XL, maar zoonlief wil alleen patatjes uit zo'n ouderwetse frituur, want die gebruiken ze bij oma :rolleyes:

12. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Ok dank je

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben ook eentje, maar is wegegooid geld. Patat wordt er niet lekker in (helft nog slap en andere helft hard en droog, ondanks regelmatig omschudden), frikandellen blazen volledig op, kroketten blijven een slappe bende. Ovenkroketten lukken wel maar vinden we niet te eten. Opwarmen gaat snel, maar als je dan nog bijna een half uur moet wachten op patat wat niet te eten is..

Voor dingen die in de oven gaan gebruik ik die airfryer echt niet, ding is veel te klein (hebben inventum xl).

Hier dus gewoon de frituur aan voor een snelle hap en de oven voor broodjes, taart, ovengerechten etc.

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hebben een tefal XL welgeteld 2x gebruikt dus wil er graag vanaf haha

15. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Voor afbakbroodjes vind ik hem ideaal.

Hoef ik niet een hele oven voor verwarmen. In de airfryer zijn ze in 5 / 6 minuten klaar.

Wij hebben Philips xl.

Met friet doe ik nooit de maximale hoeveelheid. Ik gebruik ovenfriet van de plus. Die vinden wij het lekkerst. Regelmatig schudden en iets langer dan op de verpakking staat.

Ik bak meestal eerst snacks, heb zo'n rekje erbij. Dan kunnen er 2 lagen snacks in. Daarna friet erin. De snacks eten we alvast of houd ze warm ondertussen bak ik friet. Dat is dan klaar als de snacks zo'n beetje zijn

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Kan je ook verse frietjes maken? Zelf snijden, dus niks diepvries of koeling voorverpakt?

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een vraagje. Ik heb groentekroketten en bamischijven. Die kunnen niet in de oven. En er staat geen airfryer logo op. Kunnen die er wel in?

Ik heb met blackfriday de princess xxl gekocht. Ben er nog niet uit of ik hem houdt.

Kan je ook meerdere dingen tegelijk in doen, denk aan aardappeltjes, groente en vegaburger? Of moet alles apart?

18. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Ik heb een airfryer gehad, maar ik vind een oven een stuk beter werken. Onze airfryer werd aan de achterkant (bij het venster bovenin) vies vettig en konden we daar niet schoon krijgen, omdat dit venster niet uitneembaar was.

Wij gebruikte hem meer als een veredelde frituurpan. Voor andere dingen zette we toch de oven aan. Het is dat ik hem toentertijd kreeg toen ik uit huis ging, want had het zonde gevonden van mijn geld :oops:

19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb er pas een geleend om uit te proberen maar vond overal zo’n rare geur aanzitten....heel apart....

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik doe wel aardappeltjes onderin en dan 2 vegaburgers of hamburgers op het rooster.. Groente gaat meestal op het vuur hier. Dat past er dan niet meer bij.

Deel Deze Pagina