Wij hadden dan weer geen luieremmer. Douchen in je eentje met kind...als je een losse douche hebt (dus niet in het bad) dan zie ik dat wel voor me... Zou het inderdaad zo doen als jij omschrijft. Wij douchen in het bad en deden het dus altijd samen (één douchen, de ander aangeven en aanpakken en afdrogen)...ik ga niet met een nat, glibberig kind over die rand stappen.
Zoals ik het deed. Ik heb het aankleedkussen op de grond gelegd (geen wippertje) en daar de kleine in een dikke doek (handdoek ofzoiets) gewikkeld ingelegd. Mezelf gedouched...dan de kleine mee erin nemen. Daarna uit de douche stappen kleine weer in handdoek wikkelen zelf badjas aan en dan kleine af gaan drogen aan kleden daarna mezelf....tijd van half uurtje klaar!
Natuurlijk is dat voldoende. Hier in het begin de tummytub regelmatig gebruikt. Maar meestal ging ze s avonds met papa mee onder de douche tot ze met 4 maanden om 19u de nacht in ging. Daarna veel de tummytub gebruikt tot een maand of 7. Tot ze er niet meer in durfde, ze vond het eng als ik haar met haar kontje in liet zakken. Inmiddels kon ze toen ook zitten en sinds die tijd het gewone badje weer gebruikt en nu nog.
Super dat de tummy tub genoeg is! scheelt weer in centjes, we hadden al een tummy tub! ideaal ook dat ze er zo lang in kunnen zitten, en in bad of in de douche met papa en mama dat gaat natuurlijk altijd. lijkt me ook genieten hoor!
Hier gebruiken we het badje juist erg veel. Maar moet zeggen dat ze nu zoveel spettert dat ik haar nu liever in het grote bad zet, dat scheelt poetswerk
hier was het wel verplicht... Ik heb dat stomme ding alleen gebruikt toen de kraamhulp er was maar ik moest er echt een aanschaffen van het kraamburo vanwege ergonomie ofzo... nou als ik iets niet ergonomisch vind zijn het die klote badjes. Ik neem mijn kinderen liever gewoon lekker mee in het grote bad.
ik douche ook in bad en mijn dochter zit meestal gewoon in mijn bad en mijn zoontje lag in zo een ligstandaard in bad.
Oh, wat vreemd zeg dat het bij jou dan wel verplicht was. Ergonomie is voor je eigen lichaam. Dat je een goede lichaamshouding hebt. Zo noemen ze dat in elk geval op werkplekken. Dat de stoel goed staat ed. Je kindje gaat gemiddeld 2 a 3 keer per week in bad. En hoe lang zal dat zijn. Misschien 10 minuten, kwartiertje hooguit. Vind ik een beetje een rare reden om een badje te verplichten. Dan hebben ze hier echt pech, want aanschaffen doe ik hem echt niet hihi.
Ik heb een badje en tummy tub gekregen: de tummy is twee keer gebruikt, het badje wel vaker...maar we gaan nu meestal samen in het grote bad. M'n man geeft 'm aan en droogt 'm af en alles, dan kan mama nog even lekker blijven badderen Van de week heeft m'n man voor het eerst met 'm gedouched, zijn best wel bang dat ie dan uit je handen glibbert dus het grote bad heeft hier wel de voorkeur.
Hier hebben alle kraamverzorgsters een tummy tub. Als je het vraagt nemen ze die mee mag je die gebruiken voor je kindje. Wij hadden het badje van mijn zoontje nog anders had ik dit keer ook geen badje gekocht. Met mijn zoontje gingen we ook eigenlijk altijd onder de douche. Nu zijn we ook alweer twee keer met haar onder de douche geweest sinds de kraamverzorgster weg is en is ze niet meer in bad geweest (ze is nu 13 dagen).
Tania, alsnog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Geweldig he? Ik zal het hier ook eens vragen of zij een tummytub meenemen ja of nee. Dat zou helemaal fijn zijn. Na de kraamperiode gaan we toch lekker douchen samen.