Mij is vaker verteld dat ze door een zwelling een evt fractuur kunnen missen. Ik zou overleggen met een arts.
De arts vertelde mij laatst dat je bij een scheurtje door de zwelling ws niets ziet maar dat er een paar dagen later (ook met zwelling) het wel te zien is om dat het rondom het scheurtje gaat verkalken en het daardoor beter zichtbaar is.
SEH: foto gemaakt en kreeg te horen dat ik geen breuk had. Nacontrole bij de orthopedisch chirurg: “Dag mevrouw, vertel eens: hoe hersteld uw breuk?” Bleek dat hij op de SEH niet goed beoordeeld was
Paar weken geleden bij mij hetzelfde, ook direct een dikke voet, geen breuk gezien op de foto. Ik heb wel drukverband gekregen en daarna een soort loopgips maar erop staan of laten hangen ging pas een beetje na ruim een week. Nu gaat het lopen wel maar blijft de plek heel pijnlijk. Als het niet gaat zou ik opnieuw contact opnemen met de arts voor overleg.
bij mijn zoon ook zo, 1e foto breuk niet te zien (door de zwelling) 2e foto wel zichtbaar toen in het gips.
Ik zou inderdaad terug gaan, er kan zeker iets over het hoofd gezien worden. Dochter heeft met de voet tussen de spaken gezeten, op de SEH bleek klein breukje en gips gekregen. Moesten na een paar dagen terug voor loopgips. Bij die controle bleek een anderr grote breuk over het hoofd gezien te zijn, die ook nog dwars door de groeischijf zat.
Wat lief dat jullie het vragen.. Er is geen nieuwe foto gemaakt maar zit de komende 2 weken sowieso in het gips. Dan moet ik terug naar de orthopeed om te kijken of ze het gips gaan verlengen of tapen.
Is het normaal om pijn te hebben in het gips? Dit is voor mij de 1e keer dat ik gips heb maar pffoee echt die pijn is niet te doen . Ik slik om de 4 uur pcm en vandaag 2 tramadol op. Ben bijna in staat om de hap te bellen. Hoe kan dit zoveel pijn doen?!
Nee dat heb ik nog nooit gehad, wel dat als ik een bepaalde beweging met mijn teen maakte ik dan door de grond kon zakken, maar niet als ik mijn voet stil hield.