Mijn vriend heeft een lichte vorm van hooikoorts. Om die reden ben ik na de bv gestart met hypoallergene voeding. Nu lijkt mijn zoontje niet tevreden op de hypoallergene voeding. Hij is nu 7 weken, woog met vier weken 4 kilo (bij 56 cm). Hij drinkt nu in totaal bijna 1 liter voeding verspreid over 7 voedingen. Eerst kreeg het advies om nutriton aan de voeding toe te voegen. Hij ging hierdoor wel minder drinken per voeding maar kwam wel steeds om de drie uur of korter. Toen kreeg het advies om over te stappen op gewone voeding en als dat niet zou werken hngerige baby's. Ik heb nu een keer een flesje gegeven met hypoallergeen gecombineerd met gewone voeding. Vervolgens kreeg ik het afvies weer om wel op de hypoallergene te blijven omdat mijn zoontje in zijn gezicht een wat onrustige huid heeft. Nu mijn vraag: heeft dat nog wel nut nu ik ook al wat gewone voeding heb gegeven (was één schepje). Of is de werking nu teniet gedaan en kan ik beter overgaan op gewone voeding? Hij drinkt trouwens 20-30 minuten per fles.
Hoi, Wanneer een kindje 1 flesje standaard voeding heeft gedronken, heeft de hypo allergene voeding nog wel de preventieve werking voor je kindje. Bij meerdere flesjes standaard niet meer. Groetjes Eveline