Is een droger nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gerbera, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

ne niet doen, krijg je echt teveel vocht!

gewoon zo eentje met bakje kopen, een keer per 2 beurten legen en je kan weer!

2. Coortje

Coortje Niet meer actief

Ik zou er niet zonder kunnen!! Hier gaat alles erin behalve de broeken en shirts enz. Ook mijn pip dekbedden gaan er niet in! Voor de rest alles!! Zooo makkelijk! Heb ook geen ruimte om alles te moeten ophangen!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben een droger gekregen toen onze jongste op komst was. Nodig vond (en vind) ik hem niet, wel handig.
    Maar eigenlijk alleen maar omdat we door een verbouwing minder ruimte over hebben om de was op te hangen, en er nu nog maar 1,5 trommel opgehangen kan worden. Ik spaar de was vaak meerdere dagen op, en was dan zo 2-3 keer achter elkaar. Dan heb ik de droger wel nodig. In totaal was ik gemiddeld 7-8 wassen per week.
    Wij hebben ook geen buitenruimte om was op te hangen, dat zou ik het allerliefste wél willen. Weet iemand een goede oplossing voor op een dakterras?

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hadden er eerst ook geen een, maar een week voordat de eerste kwam gekocht en ik ben er echt blij mee. Zou niet meer zonder kunnen.

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

oh wacht, zag het denk ik verkeerd
    droger met opvangbak kan in een gesloten ruimte, ik laat een deur open of raam ivm de warmte
    een droger met afvoerslang kan je best in een gesloten ruimte zetten, maar alles word nat. ik vergat wel eens de deur open te doen toen de slang het niet meer redde, maar alles was nat hoor! echt, ik deed behalve het raam de deur ook open. dan was het te doen. gewoon in een afgesloten ruimte zou ik neit doen. overal komt namelijk een filmpje vocht op.

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wij hebben geen kindjes dus ik weet eerlijk gezegd niet of je die kleertjes normaal gesproken in de droger doet.

Ik gebruik de droger alleen voor alle soorten handdoeken en het beddegoed en de spijkerbroeken.
    Dus noodzakelijk? Nee, wel handig!

7. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Niet perse nodig maar ik vind het persoonlijk wel heel makkelijk :)

8. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Probleem is dus dat wij simpelweg geen ruimte met raam beschikbaar hebben waar hij zou kunnen staan.

Enige opties (beide zonder raam):

de werkkamer (staat ook een computer en een boekenkast)

de badkamer , maar daar heb ik twijfels of het wel kan; hij zou dan bovenop de wasmachine moeten staan. kan dat zomaar?? Als het verschillende merken zijn? Moet je dan precies dezelfde maat vinden? En kan de wasmachine dat gewicht wel dragen.

9. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb een droger maar gebruik hem bijna niet. hang altijd de was boven op zolder. (vaste trap naar toe) en als ik iets snel droog moet hebben dan gaat het wel eens snel in de droger. Maar dan is het meestal dekbedovertrek, hoeslakens, hydrofiel luiers, badlakens. kleding gaat erbij mij nooit in.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Kleertjes doe ik er niet in, maar wel rompers, hydrofiel luiers, beddengoed, spuugdoekjes enz en dat is toch ook wel een behoorlijke stapel.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Bij ons staat hij in de gang, zonder raam.
    Wij hebben er een met opvangbak.

12. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Bij ons staat hij ook in de badkamer op de wasmachine. Kan makkelijk, een droger is helemaal niet zo zwaar. Voordeel is, als er iets gebeurd of je moet iets doen waardoor er water geknoeid gaat worden, dan kan dat natuurlijk in de badkamer. Op de wasmachine is dus geen enkel probleem. Dan kun je zelfs de afvoer delen met de wasmachine en heb je niet perse een opvangbak nodig.

Ik denk niet dat ik zonder droger zou kunnen. Juist als je weinig ruimte hebt is het erg handig. Want je hoft niet al die handdoeken op te hangen. En denk eens aan die talloze rompertjes. :$

Ik zou zeggen: doen dus (zijn ook niet zo heel duur, voor 350 euro heb je al best een goede)

Succes!!

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik zou ook niet zonder droger willen. Doe er ook heel veel in. Alleen de meeste kleren van de kinderen gaan er niet in, de overhemden van m'n man, wat fleecetruien en nog wat spul met elasthaan erin niet. Voor de rest eigenlijk alles wel, dus dekbedden, ondergoed, handdoeken, (katoenen) shirts, broeken (hebben eigenlijk alleen maar jeans), etc.
    Heb er echt een hekel aan om kleren binnen op te moeten hangen. Vind het maar een zooi geven (vocht en neemt veel ruimte in) en duurt me ook veel te lang voor het allemaal droog is... In de zomer hang ik wel graag dingen buiten op, maar dan is het doorgaans ook zo droog ;) Alleen handdoeken doe ik ALTIJD in de droger, dus ook in de zomer, daar worden ze zo lekker zacht van :)

Hebben sinds kort een luchtafvoerdroger, maar daarvoor hadden we een condensdroger (in ons oude huis geen afvoermogelijkheid). Die deed het ook prima en had in de ruimte waar die staat zelden een raam open staan. Geen last gehad van extra vochtigheid verder. Je moet alleen elke keer even controleren of je de waterbak nog leeg moet gooien of niet ;) (die van ons was groot genoeg om er meestal water van 2 wassen in op te kunnen vangen, maar dat redde die weer niet altijd, dus moest dat altijd even controleren)

14. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Nodig!! (tenminste, als je het jezelf niet moeilijker wil maken dan nodig). Wij hebben er zo 1 met waterreservoir wat je om de zoveel wasjes moet legen. Hij staat in een piepklein hok zonder ramen op de wasmachine. Alle baby meuk gaat er in (behalve mooie, gebreide pakjes). IDEAAL. Kleine kinderen komen al met zo veel spullen - laat staan een tweeling - en ik zou niet mn hele huis vol wasgoed willen hebben hangen. En ik houd niet van harde handdoeken ;).

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    wij hebben 3 kinderen en een droger maar die gebruik ik nooit, alleen als er een slaapzak snel droog moet zijn.

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    vroeger was ik altij onhandig met mijn was. Ik had wel ruimte om op te hangen maar het duurde altijd heel lang voor het droog was, soms 3 dagen. Ik wilde heel graag een droger maar de kosten zijn hoog. Nu doe ik het heel anders. Ik doe mijn wasmachine rond 6 uur aan. De kids zijn gedoucht en ik ook en gelijk kan de kleding in de machine. Ik hang alle kleding op een rek dat op de deur hangt en de rest op een heel groot rek op knijpers. De volgende dag rond het middag uur is alles droog. Ik zet wel even een paar uur het raam open anders krijg je schimmel en de verwarming staat ook aan. Ik zet ook kleding op de verwarming. Ik heb een zoon van bijna 6 en een zoon van bijna 2. Handdoeken zijn ook binnen een dag droog.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben een klein huis. Ook een oud huis (dus wat vochtiger) maar toch gebruik ik hem praktisch nooit.
    We hebben een 2 in 1 gekocht aantal jaar terug (wasmachine + droger) ineen. En gebruikten hem ook bijna elke keer. Dat hebben we gemerkt aan de rekeninng. Wat gebruikt een droger veel. Nu gebruik ik hem alleen als mijn dochter een ongeluk met de luier heeft gehad bijvoorbeeld. Ik hang de was altijd op. Als het snel droog moet anders op de kachel dat werkt ook prima.
    In de zomer hang ik het buiten neer.
    Ik kan dus zeer zeker zonder

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zou niet zonder willen! Waar moet je alles ophangen en handdoeken en spuuglappen die hard worden, bah...

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Noodzakelijk is het niet nee.
    Wij hebben nooit een droger gehad, tot nu. We hebben hem pas 2 weken maar ik ben er toch erg blij mee. Ik gebruik hem alleen in het weekend voor mn handdoeken en beddengoed, maar dat scheelt een hoop.
    Weinig ruimte hier om de was kwijt te kunnen en voor t droog is duurt erg lang. Zo kan ik dus meerdere wassen draaien.
    Plus dat de handdoeken lekker zacht zijn:)

20. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    droger kan makkelijk op wasmachine en nee je hoeft niet zelfde merk te hebben ik heb ook de droger van een ander merk op de wasmachine staan
    ik zou we als ik jou was in een ruimte zetten waar dan mss wel een deur open kan raam is niet noodzakelijk hoor.
    en ja je moet wel t bakje legen of aansluiten op de afvoer van de wasmachine heb ik ook ideaal

Deel Deze Pagina