Is een droger nodig?

Discussion in 'De lounge' started by Gerbera, Feb 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Een beetje warmtepompdroger is wel degelijk een stuk duurder dan een condensdroger. Wij hebben laatst een nieuwe droger gekocht voor €400,- (van AEG) was weliswaar een luchtafvoerdroger, maar hadden ook nog een andere op het oog, van Bosch, was wel een condensdroger en die was nog geen €350,-. En dan is Bosch nog niet het goedkoopste merk ook (dus kan best nog wat goedkoper) Was op dat moment alleen niet meer op voorraad en in de winkel konden ze ook niet zeggen wanneer die wel weer zou komen, dus hebben toen degene gekocht die we nu hebben. De zanussi die jij hier laat zien is zo €200,- duurder. De meeste warmtepompdrogers die ik gezien heb, begonnen bij een €700,- Heb, toen wij op zoek waren, ook naar verbruikcijfers enzo gekeken (ok, is wel opgave fabrikant, dus altijd met een korreltje zout nemen, maar toch) en kwam er op neer dat we met een warmtepompdroger van €700,- ten opzichte van een droger van €400,- met energielabel B, een jaar of 10 met de droger moesten doen om de extra kosten voor aanschaf terug te verdienen met energiebesparing.
    Heb verder niets tegen warmtepompdrogers hoor, wij hebben er ook serieus naar gekeken, maar ben het dus niet helemaal met je argument eens dat ze "niet veel" duurder zijn (toegegeven, als je echt een hele goede droger wilt van bijv Bosch/Siemens of Miele ben je ook zo een vergelijkbaar bedrag kwijt) en vond het ook tegenvallen wat het werkelijk scheelde in stroomverbruik, in elk geval afgaande op de staatjes die je in de winkel bij de machines vindt ;)

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Nou ja, vroeger konden mensen leven zonder wasmachine, vaatwasser of droger, en kregen ook toen tweelingen. Dus nodig? Nee.

Maar ik ben inmiddels 25 maanden tweelingmama en ik vind onze droger toch wel heel erg nodig ;). Het maakt het drukke leven wat je te wachten staat toch wel veel prettiger, vooral die eerste maanden als jouw twee baby's veel aandacht vragen, vies maken en jij van een zware en vaak meer gecompliceerde zwangerschap moet herstellen.

Wij hadden al een gewone droger, maar in ons nieuwe huis geen afvoer. Wij hebben toen gedurende 2 jaar gekozen voor een afvoer in een bakje water (de condens koelt daarin en slaat neer. Maar dat is niet ideaal, de ruimte wordt toch vochtig. Inmiddels hebben we een afvoer laten maken.

Ik zou dus zeggen dat het gemak van een droger (het scheelt ook strijkwerk omdat het gewoon minder tot niet nodig is), eigenlijk toch wel erg fijn is of gewoon een beetje nodig ;).

3. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Een warmtepompdroger haal je er alleen uit als je hem langere periode veel gebruikt las ik op diverse sites.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik kan niet meer zonder. in de zomer hang ik hetnog wel is op en in de winter alleen merkkleding. verdergaat hier alles in de droger en kan ook echt niet zonder dat ding. heb minimaal een was per dag maar soms sla ik een dag over en dan heb ik wel 2 a 3 wassen per dag. (ook bijv met beddenverschonen etc) ik heb de ruimte niet om dat allemaal op te hangen en het droogt ook zo langzaam in de winter. ik vind het die paar euro extra wel waard. hebben wel een van de zuinigste. nog een voordeel is dat je het vaak meteen kunt opvouwen vanuit de droger zonder kreukels :D

agg ja het is net wat je gewent bent. als mensen horen dat we geen vaatwasmachine hebben worden ze gek :). hebben er een gehad maar vond het z'n onding dat ik het nu lekkerweer mee de hand doe.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0

De zanussi die ik hier laat zien is maar 169 euro duurder, dus niet meer dan 200 en wordt ook nog een gratis thuisbezorgt, dus heb je ook geen reiskosten en gedoe.;)
    Ts vermeld dat ze een tweeling verwacht, dus ging er even vanuit dat als ze een droger aanschaft en daar eenmaal het gemak van inziet ze hem dus erg vaak zal gebruiken. Met een tweeling heb je straks erg veel was en weinig tijd, dus ik denk dat het voor TS makkelijk uit kan om iets meer te betalen voor deze warmtepompdroger. Daarbij kwam hij als beste uit de test bij de consumentenbond en bevalt hij ons ook erg goed. Ik zet dus alles even voor haar op een rijtje zodat ze goed kan vergelijken wat ze zou willen. Je hebt het in je post ook over "de echt goede drogers", maar mijns inziens maakt het merk niet uit zolang hij maar doet wat hij moet doen en dat is de was goed drogen.

6. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik heb dat ook niet zo met merken. Wij hebben veel apparaten uit aanbiedingen, van een onbekender merk, die al jaren perfect mee gaan.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Idd, ik heb veel kennisen die alleen maar voor de merken gaan, maar ikzelf ga altijd op zoek naar referenties van de artikelen en maak een keuze op basis van de behoeftes die ik heb.

8. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik denk aan deze: Beko Condensdroger DCU2670

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Absoluut niet nodig... Wij waren thuis met 6 man en mijn ma gebruikte hem echt nooit. Na jaren stofhappen is hij weg gegaan.
    Wij hebben nu ook geen droger en ik mis hem echt niet...

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik vergeleek hem qua prijs met de Bosch die we eerst op het oog hadden, de machine van €350,-, niet die we uiteindelijk (voor €400,-) gekocht hadden. Ten opzichte van de Bosch is deze €219,- duurder... Ok, ik zou dan wel nog €25,- bezorgkosten erbij hebben gehad, dus die moet ik er wel vanaf halen. Reiskosten en dat boeien me verder weinig, vind het wel fijn om apparaten eerst in de winkel met elkaar te kunnen vergelijken (en waar we die van €350,- hadden gezien was gratis parkeren, dus geen parkeerkosten).

Ik kan me wel de test van de consumentenbond herinneren over wasdrogers, maar weet zo niet meer welke warmtepompdroger als beste uit de test is gekomen. Geloof je op je woord dat het die van Zanussi is :) Overigens: was deze machine dan echt als beste getest, dus hoogste score, of was deze de "Beste Koop"? Want bij dat laatste hoeft het niet perse de beste machine te zijn, maar heeft de machine -volgens de consumentenbond- de beste prijs/kwaliteit verhouding. Een Miele zal dus niet snel dat predicaat krijgen, terwijl ze veelal wel de hoogste score halen.

Mijn ervaring met drogers is, dat het merk er toch wel toe doet. In de eerste paar jaar maakt het niet zoveel uit, maar heb hiervoor een Zanussi gehad en die heeft het uiteindelijk maar een jaar of 6-7 uitgehouden (hadden hem zelf wel tweedehands gekregen, maar degenen van wie we 'm hadden, hebben 'm niet zo heel lang gehad en hadden door samen gaan wonen nu een apparaat over), waarbij die ook nog een keer gerepareerd is in die tijd. Daarvoor hadden we een Indesit en die heeft het maar iets van 3 of 4 jaar uitgehouden :$ waarbij die ook nog 2x gerepareerd was.
    Hebben daarom nu bewust voor een wat duurder merk gekozen (AEG, hoewel we liefst Miele zouden hebben, maar dat lag even buiten budget). Moet natuurlijk nog blijken of deze inderdaad (veel) langer meegaat, maar verwacht het eerlijk gezegd wel. Mijn moeder heeft in elk geval zolang als ik me kan herinneren al AEG's gehad en die gaan steeds zeker 10-15 jaar mee, zowel wasmachines als drogers.
    Dus ja, als ik het geld kan missen op dat moment, betaal ik liever een €150,- - €200,- meer voor een droger (of wasmachine) van bijv. AEG, Bosch/Siemens of Miele die het 15 jaar uit kan houden, dan dat ik een goedkopere pak, die het misschien 7-8 jaar uithoudt. Is ook eens een test geweest van de consumentenbond, dat de duurdere merken het inderdaad echt over het algemeen (veel) langer uithouden dan de goedkopere.

11. Within

Within Niet meer actief

Ik heb een wasmachine/droger combi, 2 in 1 dus. Gewoon op de afvoer aangesloten.

De droger gebruik ik eigenlijk nooit, alleen voor handdoeken en beddengoed, of als er iets snel droog moet zijn. We zijn maar met z'n 2en hier dus het kan nog gewoon op 1 rek aan de deur hangen :p Voor het gemak is hij wel handig.

12. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wij hebben een condens droger gekregen toen mijn man en ik gingen samen wonen in onze appartement zo een 11 jaar terug.
    Toen gebruikte ik hem veel omdat ik niet genoeg droogplek had.
    Nu we een eensgezinshuis hebben gebruik ik hem alleen met beddengoed (vind het een hoop gedoe om al die grote lappen op te hangen) en de handdoeken (blijven dan lekker zacht).
    De rest hang ik gewoon op en alleen bij heel veel was gebruik ik hem extra, maar dat is zelden ondanks dat we met zijn vijven zijn.
    Qua vocht wat van de condensdroger af komt valt alles mee.
    En hem plaatsen in een ruimte waar je niet kan luchten/koelen zou ik niet doen, want het word best warm dan.

13. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik zou echt niet zonder willen.

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

hier is de droger op het moment stuk, bah nu hangt alle was in de woonkamer te drogen en ik kan je vertellen, ondanks dat het tegen de kachel aanstaat:
    DUURT LANG!!

ik zou m niet willen missen hoor, dan liever de vaatwasser...

15. Alita

Alita Niet meer actief

oh ja als dat zo is ben je nog niet goedkoper uit he

16. Alita

Alita Niet meer actief

De redenatie van ...vroeger hadden ze die ook niet....

Uhmmm doe jij nu ook de was op je hand wassen dan? Ik bedoel je kunt het toch niet vergelijken met vroeger...toen had de moeder ook de hele dag de tijd voor het huishouden...

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik moet zeggen.. als ik een zolder had of een kamer over of een trappengat ofzo dan was ik waarschijnlijk ook niet voor een droger gegaan. Maar hier heb ik gewoon echt geen plek om het op te hangen. Heb straks echt wel dagelijks een was en ga die echt niet in mn huiskamer stallen.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe wasmachine. Een collega raadde aan om een van 1600 toeren te nemen, want "alle vocht wat de wasmachine er uit centrifugeert, hoeft de droger niet te doen en dat is dus zuiniger". Ik zeg tegen hem: "Wij hebben geen droger, we hangen alles op. Dat is nóg zuiniger!" :D
    Hahaha, je had zijn kop moeten zien. Hoezo geen droger? Bestaat dat nog? :D

Nog een nadeel van een droger vind ik dat het er gekreukter uitkomt dan als je het netjes strak ophangt.

19. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ik heb tot een jaar geleden zonder droger geleefd.
    Heb dat ding nooit gemist.
    Toen ik zwanger was van de 2e hebben we het er toch maar op gewaagd en ik ben daar erg blij mee. Ik gooi alleen de handdoeken, het beddegoed en ondergoed van de meisjes en manlief erin maar het scheelt zoveel aan ophangen.
    Overigens probeer ik hem 2 keer in de week max te gebruiken(gierigheid is aangeboren bij ons in de familie:))

20. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Niet nodig, maar wel makkelijk af en toe. Mijn was hangt meestal te drogen of in huis of buiten huis. Bij "haast" gebruik ik de droger wel eens. Vind de was veel frisser als je het hangend laat drogen ipv in de droger.

Share This Page